משתתפי ההאקתון (צילום: ראובן כהן)
משתתפי ההאקתון (צילום: ראובן כהן)

מיזמים תחבורתיים זכו בפרסים בהאקתון של בני נוער

צוות משותף של תלמידים מבתי הספר עירוני ג' ואליאנס שיזם הפעלה דינמית של תחבורה ציבורית זכה בפרס בקטגוריית המיזם החדשני. קבוצת תלמידים מבית הספר אלמותנבי זכתה בפרס בקטגוריית המיזם החיוני לאחר שהציעה פתרון לחציית כביש בבטחה

פורסם בתאריך: 28.11.19 11:54

מיזם תחבורתי שהגו תלמידים מבתי הספר עירוני ג' ואליאנס זכה בפרס בקטגוריית המיזם החדשני, בהאקתון של בני נוער שהתקיים בעיריית חיפה. הצוות המשותף לשני בתי הספר שנקרא Eline הציע לשנות את דרך הפעולה של מערכת התחבורה הציבורית בעיר, שמבוססת מאז קום המדינה ועד היום על קווים ותחנות קבועים, לדרך של הפעלה דינמית.

לפי המיזם, בינה מלאכותית תאסוף את נתוני המשתמשים הקבועים בתחבורה הציבורית בחיפה, תנתח אותם לפי שעות השימוש והיעדים, ותבנה מערך של קווי אוטובוס דינמיים אשר מותאמים אישית בכל רגע נתון. שינוי זה, כך מציינים חברי הצוות הצעירים, יקטין את השימוש ברכבים פרטיים באמצעות הפיכתה של התחבורה הציבורית לשימושית וליעילה יותר.

 

 

בקטגוריית המיזם החיוני זכתה בפרס קבוצת Robsro, שהורכבה מתלמידי בית הספר אלמותנבי. חברי הקבוצה הציעו פתרון לחציית כביש בבטחה, ולפיו יותקנו מערכות חיישנים אורקולית ליד מעברי החציה הלא מרומזרים בעיר, והן יזהו תנועה של כלי רכב שיגיעו סמוך למעבר החציה ויתריעו על כך. ליד מעברי חציה עם רמזור תסונכרן מערכת החיישנים עם מערכת המחשבים שמפעילה את הרמזורים, ותתריע על רכב שמתקרב לצומת.

מיזם זה נולד בעקבות מותה של תלמידת בית הספר נדא איבדח בשנת 2017 בתאונת פגע וברח שהתרחשה בזמן שהיא חצתה כביש ליד ביתה ברחוב אבן גבירול.

יצוין שהאקתון נערך במסגרת שבוע היזמות הבין לאומי והשתתפו בו 72 בני נוער מעשרה בתי ספר בחיפה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר