אברהם בן שבת ז"ל (צילום: מוטי קמחי)
אברהם בן שבת ז"ל (צילום: מוטי קמחי)

אברהם בן שבת, לשעבר מזכ"ל הסתדרות המורים, הלך לעולמו

אברהם בן שבת, ששימש מזכ"ל הסתדרות המורים בשנים 2002-1993, נפטר בגיל 85. אורי גרומן, מזכיר סניף הסתדרות המורים חיפה בעבר: "אזכור אותו תמיד כחבר לדרך וכאיש עקרונות ומעשה"

פורסם בתאריך: 5.12.19 17:53

אברהם בן שבת, מזכ"ל הסתדרות המורים בשנים 2002-1993, הלך אתמול (רביעי) לעולמו בגיל 85. בן שבת, תושב חיפה, החל את דרכן כמורה, ובין השאר הוא לימד ספרות ולשון בבית הספר שלווה בקרית אליעזר. לאחר מכן הוא התמנה לסגן מנהל בית הספר, ובתחילת שנות ה-80 ניהל את בית הספר גבריאלי בשכונת נוה פז.

בן שבת נבחר לסגן מזכיר סניף הסתדרות המורים בחיפה בתקופתו של אמנון אמברסון שניהל את הסניף. בשנת 1993 הוא נבחר למזכ"ל הסתדרות המורים.

אורי גרומן, מזכיר סניף הסתדרות המורים חיפה בעבר: "בן שבת היה לוחם אמיתי. הישגו הגדול היה בתקופתם של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ושר האוצר אברהם בייגה שוחט, כשהוא הצליח לשפר את שכרם של המורים באופן משמעותי ולגרום להעלאת מעמדם. הישג נוסף שלו הוא הסכם שכר שחתם, שבו נכללו גם המורים הגמלאים. אזכור אותו תמיד כחבר לדרך וכאיש עקרונות ומעשה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. תלמיד לשעבר ב"גבריאלי"

    יש טעות בכתבה. למדתי בבי"ס גבריאלי באמצע שנות השבעים ובן שבת היה כבר אז המנהל שם.

    יהי זכרו ברוך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהי זכרו ברוך אמןןן…אני למדתי בשנות ה80 בבה"ס גבריאלי והוא היה המנהל שליי??

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אהבתי אותו כבן אדם וכיו"ר הקרן בה עבדתי. למדתי להכיר אותו ולהוקיר את עבודתו, נהניתי מכל רגע בחברת האדם הלא-מתיימר, החכם, בעל חוש ההומור ואהבת האדם הזה וצר לי על לכתו. תודה לך על שהיית חלק חשוב ויפה בחיי, תמיד אזכור אותך בליבה יתירה. תהי נשמתם צרורה במקור החיים ויהי זכרם ברוך

  4. מורה

    היום נזכרתי בו.אני זוכר אותו כאיש עקרונות. וסרמן היה תלמיד שלו

  5. רוית

    הכרתי את אברהם בן שבת בתקופת עבודתי בהסתדרות המורים, ואהבתי אותו. הוא היה אדם חביב, עם בת צחוק תמידית על שפתיו, וחיוך שלא מש מעיניו הבורקות. היכרתי אותו גם כאדם שדיבר עם כולם בגובה העיניים, וכמי שהיה מסור לתפקידו ולשליחותו עבור קהילת עובדי ההוראה בארץ. הוא גם נעים הליכות, חכם, וישראלי ויהודי גאה. היה לי כיף לעבוד במחיצתו, ואני מצרה על פטירתו. תמיד אשא בליבי את זכרונותי היפים מתקופת עבודתנו יחד, תנחומי למשפחתו, ואברהם היקר: יהא זכרך ברוך לעולמי עד !

  6. חיפאית

    אני כבר שבוע חושבת עליו. עולה לי לראש. היה מנהל בבית הספר בו למדתי אז החלטתי לחפש עליו בגוגל. ידעתי שנפטר והייתי די בהלם כשראיתי שנפטר בחודש דצמבר. כאילו שהייתי צריכה לזכור. נשמתו תהיה צרורה בצרור החיים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר