עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

פרשת התלמידים הדרוזים: קליש רותם מאשימה שוב את יהב

בתגובה ראשונה לפרשה שנחשפה ב"כלבו - חיפה והצפון" על כך שעיריית חיפה מונעת משבעה תלמידים דרוזים, שמתגוררים מחוץ לחיפה אך לומדים בבתי ספר בעיר, להמשיך בלימודיהם בחטיבות הביניים העירוניות, בחרה הנהלת העיר לתקוף את ההנהלה הקודמת וכמובן את התקשורת

פורסם בתאריך: 5.12.19 16:12

בתגובה ראשונה לפרשה שנחשפה ב"כלבו – חיפה והצפון" על כך שעיריית חיפה מונעת משבעה תלמידים דרוזים, שמתגוררים בדלית אל-כרמל ובעוספייה ואשר לומדים בבתי ספר בחיפה, להמשיך ללמוד בעיר במסגרת חטיבות הביניים, בחרה הנהלת העיר הנוכחית לא לקחת אחריות על מעשיה ולתקוף את הנהלת העיר הקודמת וכמובן את התקשורת.

"עיריית חיפה אינה יכולה למנוע מענה חינוכי מהילדים של תושביה בזמן שהיא נותנת שירותים לילדי חוץ", נכתב בתגובתה של העירייה שהגיעה יומיים לאחר פניית "כלבו חיפה והצפון", "לצערנו הרב, עקב תכנון לקוי וחוסר היערכות בסיסית שנעשו בשנים האחרונות על ידי מערכות העירייה, אנו נמצאים במצב שבו אין מענה לילדי חיפה עצמם. בנוסף, בעקבות פרויקטי בנייה קיימים באזורים המבוקשים ותהליכי התחדשות עירונית עתידיים, הבעיה עלולה להחריף באופן דרסטי כבר בקרוב".

 

 

בהמשך התגובה מהללת דוברות העירייה את ראש העיר עינת קליש רותם ש"הנחתה כבר לפני מספר חודשים על הכנת תוכנית אב מסודרת לחינוך, אשר תשים את ילדי העיר חיפה בעדיפות ראשונה". בהמשך לתשבחות נכתב כי "למרות כל זאת תיבדק האפשרות, באופן חד פעמי ולשנה אחת בלבד, אם וכיצד ניתן לספק לילדי החוץ פתרונות זמניים בחיפה, וזאת במקביל להיערכות ולקבלת אחריות של הרשויות המקומיות שבהן הם גרים למתן מענה נכון לתושביהן".

כאן עברה ראש העיר לתקוף – איך לא – את התקשורת: "יש לציין כי בניגוד למצג השווא באמצעי התקשורת בימים האחרונים, מדובר בעשרות תלמידי חוץ שלומדים בעיר חיפה ולא רק בשבעת התלמידים, שלהם יכולת להקים קול זעקה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עשרות מי ישמע … יעני גג 99 תלמידי מחוץ לעיר מפוזרים בכל בתי הספר בחיפה … די לפאדיחה

  2. התגובה עניינית

    יפה שהעיריה סיפקה תגובה, לא תמיד זה קורה.
    מצד שני, הביקורת על התגובה לא עניינית, אם יש טעות או חסר בה משהו אפשר לברר ולתקוף חזרה, אבל סתם לכתוב ביקורת אומנותית זה לא לעניין.

  3. אנדי

    "עוד פעם יונה ככה ויונה אחרת"
    "שתו לי ,אכלו לי…"
    תפסה אשם קבוע !! פאתטית.
    דרוזים -יונה אשם , חזירים -יונה , חתולי רחוב -יונה , כבישים משובשים ,תברואה ,ים ,נמל ,בזן….
    הכל יונה יונה יונה….
    כמו הנשים שרק בוכות כל הזמן על האקס שלהן !!
    דיי נמאס !! אין כמו יונה -אחלה גבר שבכרמל.
    יש לך עוד הרבה להתגלח על התושבים בשביל לעלות את הרמה. כל הקומנדו לא יעזור.
    כל פעם בבכי הזה היא רק מעצימה ומעדירה אותו.

    פגשתי את יונה בחוף הים -חיבוקים ,נשיקות מתושבים ,סלפי… בחיים הוא לא היה אהוד כל כך בעיר.
    היא רק עושה לו טוב.
    *** מספיק *** עברה שנה כבר.
    הצל של היונה מעולם לא היה גדול יותר….

  4. אילנה

    עד השנה היה מקום ומהשנה "אין מענה לילדי חיפה" ? מה? עד כדי כך שרצנו וגדלנו מאוד בשנה הזאת?

  5. חילוני זועם

    דרוזים – אאוט. דגלוני גאווה להומואים – הסר. כרמלית לצעירים בשבת – מחוץ לסמכות. חג החגים – קצץ. אירועי תרבות – העלם. אבל אירועים בהפרדה לחרדים, הקצאות למוסדות חינוך חרדים על חשבון נכסים מאויישים כבר, ועוד ועוד… זה יש למכביר. קליש. מכרת את העיר לאלפר

  6. סתירה מול הקמפיין

    3000 משפחות צעירות עזבו את חיפה יש גידול שלילי היא אמרה בבחירות אז איך אין מענה?

  7. רק שאלה

    כמה מ-57 האחוזים שהצביעו לעבריינית המורשעת בבחירות היו מצביעים לה עכשיו?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל כשיונה יהב מנע מתושבי חוץ ללמוד בחיפה אף אחד לא התלונן

  9. אייל

    ברור שיש סיבות אחרות.
    יכול להיות שעוספיה ודליה רוצות להשאיר את התלמידים הטובים אצלן.
    מדובר התלמידים טובים, כל עירייה וכל בית ספר אוהב לקבל כאלה. ברור שיש סיבות שלא מפורסמות בתקשורת לבחירה של העירייה.

  10. דין דין

    השלב הבא מניעת כניסת גננים דרוזים במסוה של תופסים מקומות עבודה לתושבי חיפה .התלמידים הדרוזים רוצים לקנות השכלה ראויה ובכך לתרום למדינה בבחינת שלח לחמך על פני המים.

  11. שרון

    כאשר קאליש רצה לראשות העיר וניהלתי שיחות עם אנשים במי לבחור ומה לא באמת הצלחתי להבין. קאליש לא דיברה לא מסרה את החזון שלה לחיפה לעומת יהב שדיבר והסביר. אנשים אמרו לי תצביעי לקאליש היא אישה היא גם לא יונה יהב אבל אף אחד לא הצליח באמת לתת לי סיבה להצביע לה או לספק לי תובנה על מה רצונה מחיפה. לא הצבעתי לה "רק לא" זו אינה סיבה מספקת כולל בגלל שהיא אישה ואני אישה אז צריך להצביע לה. מהחלפת צבעי סמל העיר שהפך לבדיחה הרסה את יום העצמאות צביעת מדרגות וספסלים בדגלי להטב העיר הפכה למלוכלכת פגיעה בעסקים בעיר בזמן הקצר שקאליש נמצאת הראשות העיר היא הצליחה להרוס יותר מלבנות. אז כוח נשי או לא שיטת ה"רק לא יונה" נתן סטירה מצלצלת לתושבים בחירה של אדם נעשית על ידי מצע הבחירות שלו ועל ידי כך שהוא מדבר אל ציבור הבוחרים מה שהיא לא עשתה. פוליטיקת זהויות ופוליטיקת רק לא בסופו של תהליך אנחנו משלמים את המחיר.

  12. גל

    ראש עיר לא חכמה בעליל. השילוב שלהם באחוזים נמוכים בחינוך בעיר חיפה הוא הסכם מושרש עשרות שנים עוד מלפני יהב שהינו מודל להצלחה. הדרוזים משתלבים יפה מאוד במוסדות החינוך אצלנו גם הם זוכים להכיר אותנו וגם אנחנו אותם . זה מפיל חומות שחייבים להפיל ומעבר לכל זה יש תגמול ממשרד החינוך אז איפה הבעיה .

  13. מיכי

    כל הכבוד עינת
    עניי עירך קודמים
    מחזקים אותך נגד תקשורת עויינת ומסלפת
    חזקי ואימצי

  14. יגיל

    רצונה לתת את בית הספר דוד ילין ואת כל מרכז הכרמל לקבלן גד זאבי שמימן לה את קמפיין הבחירות הם תכנון לקוי של קודמך?
    תתביישי לך קליש

  15. מאיה - דרוזית

    מה עם הסטודנטים הדרוזים בטכניון ובאוניברסיטה? מה עם המרצים? למה שיקחו מקומות של חיפאים? מה עם הרופאים? יאללה. לזרוק את כולם כי חיפה לחיפאים וישראל ליהודים וכל השאר גויים אורחים שהגיע הזמן שיתחפפו

  16. נעם

    עם כל הכבוד לדרוזים, אם הם תושבי חיפה, משלמים מיסים לעירית חיפה, עד כאן שילמדו כמו אחיהם היהודים הנוצרים והמוסלמים. אנחנו החיפאים לא חייבים לסבסד ישובים אחרים. שראפיק חלבי יסבסד אותם. יש גם לבדוק את בית הספר הנזירות בחיפה : כמה תלמידים מיזובים ערבים לומדים שם. על החגיגות האלו להפסק ומיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר