אחד מהקירות בגן דקל
אחד מהקירות בגן דקל

הורים השביתו גן חובה בגלל בעיות בטיחות

ההורים של ילדי גן דקל ברמת שאול טוענים שבעקבות הגשם התגלו בגן ליקויים חמורים, בין השאר במערכת החשמל ובקירות, ושפנייתם לעיריית חיפה בנושא נענתה בתשובה ש"הכל בסדר" מבלי לבדוק כלל את התלונה

פורסם בתאריך: 9.12.19 13:55

ועד ההורים בגן חובה דקל ברמת שאול השבית היום (שני) את הגן בגלל בעיות בטיחותיות שהתגלו לאחר הגשם שירד אתמול. בוועד טוענים כי מדובר בליקויי תשתית חמורים, בין השאר במערכת החשמל ובקירות. ההורים פנו לעיריית חיפה אך לדבריהם הם נענו שהכל תקין ושאין כל בעיה, וזאת עוד לפני שבוצעה בדיקה כלשהי. ההורים זעמו על התשובה והחליטו לא לשלוח את הילדים לגן עד שהליקויים יתוקנו.

חן כהן, אם בוועד הגן: "אנחנו כבר מותשים מכל מה שקורה סביב הטיפול בגן, או יותר נכון – סביב חוסר הטיפול. בעירייה כנראה לא מבינים אותנו. אנחנו דורשים שיבוא גורם מוסמך שיגיד לנו שאין סכנה של התחשמלות ושאין סכנה שקיר ייפול, ולא שיגידו לנו בעל פה 'בדקנו והכל בסדר'. אנחנו רוצים אישורים בכתב. יש כאן מחדל מתמשך. בכל פעם שאנחנו נתקלים בתקלות בגן אומרים לנו 'הכל בסדר, הכל תקין' בלי מלבדוק. לא יכול שמזכירה תרים טלפון ותגיד לנו 'אין בכלל בעיה בגן'".

מתי התחילו הבעיות?

"הגענו אתמול לגן וראינו שהוא מוצף. לנוכח המצב הועברו הילדים לגן יערה הצמוד. ביררנו בעירייה מה הם עושים כדי לפתור את הבעיה והפעלנו לחץ כדי שהם יטפלו בה מהר. כל אחד שפנינו אליו הטיל את האשמה על השני ואמר לנו 'אני לא אחראי, תפנו לגורם אחר', והגורם האחר הפנה אותנו למי שדיברנו איתו בהתחלה. אחרי שראינו שאנחנו נתקעים בסבך הביורוקרטיה, הודענו לעירייה שעד שלא יבואו מהנדס מבנים וחשמלאי לבדוק את מצב הגן, הילדים שלנו לא יהיו שם. דרשנו שייתנו לנו אישורים בכתב מבעלי המקצוע. אנחנו רוצים שמישהו ייקח אחריות. אחרי שעה הודיעו לנו טלפונית מהעירייה שהמקום נבדק ויובש ושאפשר לחזור לפעילות. אמרו לי 'היה חשמלאי במקום וראה שאין בעיה'".

 

התקרה הרטובה בגן דקל

התקרה הרטובה בגן דקל

 

 

אם הליקויים תוקנו, למה אתם לא מסכימים להחזיר את הילדים לגן?

"כי הטיפול שנעשה הוא קוסמטי בלבד. גרפו שם את המים, ייבשו את הרצפה, סידרו את הכיסאות – והנה, הגן מסודר. אבל הרהיטים נהרסו והוצאו החוצה כי אי אפשר להשתמש בהם, הקירות ספוגים במים, ולא רק שהחשמל לא סודר אלא שמפסק הפחת קופץ כל הזמן, ומשמעות הדבר היא רטיבות במערכת החשמל. היום הגיעו רק ילדים אחדים לגן, כאלה שלהוריהם לא היה סידור בשבילם".

כהן אומרת שלהורים מפריע מאוד היחס המזלזל של העירייה: "לחזור אלינו תוך שעה ולהגיד שהכל תקין זה גובל בחוסר אחריות. אני לא יודעת מאיפה האומץ שהיה למי שדיבר איתנו לאשר כניסה של 35 ילדים למבנה כזה בלי שהוא נבדק. מבחינתי זה מחדל של העירייה. בשלב מסוים אמרו לנו בעירייה שהילדים יעברו מעכשיו לגן יערה. זה לא מתקבל על הדעת כי אי אפשר לקיים פעילות גן עם 70 ילדים במבנה אחד קטן. אנחנו רוצים שהילדים יעברו למבנה בית הספר הממלכתי רמות שהגנים צמודים אליו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ביום שבת אירע בגן דקל פיצוץ בצנרת אשר גרם להצפת הגן. משנודע לעירייה על המקרה ביום ראשון בבוקר, היא פעלה באופן מיידי לתיקון הצנרת ולארגון הגן מחדש, כשבמקביל פונו הילדים להמשך למידה בגן יערה השכן. לאחר שחשמלאי מוסמך ביצע בדיקה מקיפה ואישר את חזרת הילדים לגן, ללא כל סכנה, חזר הבוקר הגן לפעול מחדש. עם זאת, עקב קפיצת החשמל שאירעה הבוקר בגן, הוחלט להעביר את הילדים לפעול בבית הספר רמות עד לביצוע איטום מלא של הגג, שייארך כמה ימים. בפרק זמן זה יזכו הילדים לפעילות העשרה, שבמסגרתה הם ייצאו מחר למדעטק וביום רביעי הם ייהנו מפעילות העשרה בגן האמנויות מילוא בנוה דוד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    כאן ,בעיות בגני ילדים עירוניים, כאן נידוי תלמידי דאלית הכרמל ועוספיה. לא משעמם במחלקת החינוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה שרוב הכסף של מנהל החינוך הולך למשכורות של מנהלות ורכזות של כל מיני תכניות איזוטריות כמו מל"ל למשל. במחלקת גני ילדים יש יותר אנשי מטה מאשר סייעות.

  3. כאילו מופתעים כל פעם מחדש?

    כל הכסף הולך למשכורות עתק ופנסיות תקציביות של אלפי גימלאי עיריה
    אז ברור שנשאר רק כסף לטיפול קוסמטי..

  4. עיריית חיפה מכשילה את העיר חיפה

    תקציבי המשכורות בעיריית חיפה לממן את מאות התקנים שיונה יהב ניפח בהם את העירייה
    פלוס לשמן את כל גימלאי העירייה הפונקציונרים שרק מטיילים בחו"ל וקונים רכבים לנכדים.. בכסף שלנו
    עכשיו הארנונה עולה שוב לממן את גניבת השכר הזו… למה אין הפגנת ענק.
    להוריד 100 תקנים מיד מעיריית חיפה המנופחת של כל מקבלי השכר הגבוה – לקצץ 100 מהם מיד ואת הכסף להעביר
    לשיפוץ כל מבני החינוך המתפוררים בעיר. בחרנו שינוי וקבלנו את אותו מנגנון כושל!!

  5. גל

    לידיעתך , המשכורות של עובדי העירייה הם לא משהו בכלל. המשכורות המנופחות הם אלה של המינויים בצמרת
    כאלה שקליש מנפחת עוד ועוד: מינויי בכירים שלה, הרחבת תפקידים בלשכה שלה, יועצים רבים, קבלנים ועוד ועוד
    את המנגנון הכושל יוצרת קליש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר