לורי לוקי
לורי לוקי

שיא התרומות לאוניברסיטת חיפה בדרך להישבר

הנדבן אמריקאי לורי לוקי יתרום לאוניברסיטת חיפה סכום כולל של 12 מיליון דולר. לפני כשנה הודיע לוקי כי בכוונתו לתרום לאוניברסיטה עשרה מיליון דולר להקמתו של קמפוס הנמל, ולאחרונה הוא הבטיח כי יעלה את סך התרומה בשני מיליון דולר נוספים

פורסם בתאריך: 31.12.19 13:53

הנדבן אמריקאי לורי לוקי יתרום לאוניברסיטת חיפה 12 מיליון דולר, ובכך ישבור את שיא התרומות שהוענק למוסד האקדמי החיפאי מאז הקמתו. לפני כשנה הודיע לוקי כי הוא מתכוון לתרום לאוניברסיטה עשרה מיליון דולר להקמתו של קמפוס הנמל, ולאחרונה הוא הבטיח כי יעלה את סך התרומה בשני מיליון דולר נוספים. השיא הקודם היה שייך לנדבנים הרטה ושמואל עמיר שתרמו לפני כחמש שנים לאוניברסיטה עשרה מיליון דולר, בפרישה לכמה שנים, לשדרוג הפקולטה למדעי החברה.

יצוין כי שמונה מיליון דולר מתוך הסכום הכולל שתרם לוקי הועברו לאוניברסיטה כבר בשנה שעברה, ובכך הוא שבר את שיא התרומה הגדולה ביותר שניתנה לאוניברסיטה בשנה אחת.

 

 

לוקי, איש עסקים בן 92, ייסד בשנות ה-60 סוכנות להפצת הודעות לעיתונות שנרכשה בשנת 2006 על חברה בבעלותו של איל ההון האמריקאי וורן באפט. שנה לאחר מכן הודיע לוקי כי הוא מתכוון לתרום את הונו לצדקה. בין הגופים שלהם תרם לוקי ניתן למנות את בית הספר ליאו באק (מבנה בית הספר היסודי נקרא על שמו), מכון ויצמן ואוניברסיטת תל אביב.

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין: "לוקי הוא שותף מרכזי לחזון המולטיברסיטה הראשונה של ישראל והוא ידיד אמת של האוניברסיטה. התרומה תעזור מאוד לפיתוח הקמפוס החדש, ואנו מודים לו מקרב לב על תרומתו הענקית למחקר ולאקדמיה החיפאית בפרט והישראלית בכלל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. האקדמיה זה רק חגיגות שכר

    הנדבנים למעשה רק מאפשרים את המשך השחיתות של משכורות עתק לחברי סגל שמלמדים מעט מאד ולא חוקרים כלום
    ובנוסף פנסיות תקציביות ענקיות.
    מישהו צריך להסביר לתורמים שהם מממנים שחיתות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר