ברוך שמאילוב (צילום: לירן שטרית)
ברוך שמאילוב (צילום: לירן שטרית)

זעם במגינים: מספר הכיתות יצטמצם, מספר התלמידים יגדל

משרד החינוך החליט לצמצם בשנה הבאה את מספר כיתות ג' בבית הספר מגינים בקרית חיים מארבע לשלוש בשל עזיבתם של שמונה תלמידים מהשכבה את בית הספר. בכך יעלה מספר התלמידים בכל כיתה מ-26 ל-34 וחלוקת הכיתות תתבצע מחדש. יו"ר ועד ההורים ברוך שמאילוב: "לא ניתן לזה לקרות"

פורסם בתאריך: 25.6.20 09:52

ועד ההורים של בית הספר הממלכתי מגינים בקרית חיים מתנגד להחלטתו של משרד החינוך לצמצם את מספר כיתות ג' מארבע לשלוש, ומאיים בנקיטת צעדים. הסיבה לצמצום היא עזיבתם של שמונה תלמידים מהשכבה את בית הספר, וכך יעלה מספר התלמידים בכל כיתה מ-26 ל-34. ואם לא די בכך, בית הספר הודיע להורים כי חלוקת הכיתות תתבצע מחדש, כך שתלמידים שהיו במשך שנתיים עם חבריהם לכיתה יופרדו ויוצבו בכיתה אחרת.

במכתב ששלח למנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל דרש יו"ר ועד ההורים ברוך שמאילוב לקיים איתו פגישה דחופה בעניין, אך לדבריו, עד כה הוא לא קיבל תשובה. "להחלטה לצמצם את מספר הכיתות יש השלכות פדגוגיות קשות", כתב שמאילוב להראל, "ההחלטה התקבלה ללא שקילת השיקולים הרלוונטיים, ומשום מה ללא שמיעת עמדתם של ההורים, ולכך לא נוכל להסכים. המעבר מכיתה ב' לכיתה ג' הוא הקשה ביותר לילדים בבתי ספר יסודיים. נוסף על כך, בחודשים האחרונים עברנו תקופה מאתגרת ולא פשוטה. בחסות הקורונה נוצרו פערים לימודיים וחברתיים בין הילדים בכיתות ובשכבה כולה".

בהמשך מכתבו ציין שמאילוב כי המורות שמלמדות כעת את הילדים לא ימשיכו איתם, וזהו קושי נוסף שעמו יצטרכו התלמידים להתמודד, ולכן לא צריך להוסיף להם גם את הפרידה מחבריהם: "מצבור הנסיבות מוביל למסקנה שלפיה ההחלטה שהתקבלה תיצור מצב הרסני הן פדגוגית והן חברתית. מצבת התלמידים אינה סופית, והיא נקבעת רק לאחר תחילת השנה. הניסיון מלמד שבהחלט יש תנודות במספרי התלמידים, וכך – רק בחודש האחרון נוסף תלמיד לשכבה. מצטרפים חדשים, בין אם לפני פתיחת שנת הלימודים ובין אם לאחר מכן, יצורפו לשלוש כיתות עמוסות ודחוסות ממילא, ובכך יקשו עוד יותר על השלמת היעדים הפדגוגיים ועל גישור על פערי החומר הלימודי מהעבר".

שמאילוב הוסיף כי מצב שבו ילמדו יותר מ-30 תלמידים בכיתה אינו עומד בקנה אחד עם הוראות תקן התו הסגול שקבע משרד הבריאות: "סיכוני הקורונה הם ברורים לכל, ואין סיבה לדחוס עוד תלמידים כאשר יש פתרון בר השגה".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר שמאילוב: "לא ניתן לדבר כזה לקרות. הפערים החברתיים והפדגוגיים בין התלמידים ובין הכיתות בשכבה הוא גדול. עכשיו, בתקופת הקורונה, זה לא הזמן לאחד כיתות. זה לא מצב שבו אפשר להוסיף עוד ועוד תלמידים לכיתה".

מה אתם מציעים?

"אנחנו מציעים שמשרד החינוך יפתח את שנת הלימודים במגינים עם מצבת התלמידים הנוכחית בארבע כיתות, ואז נראה. אם מספר חולי הקורונה ימשיך לעלות, כלל לא בטוח ששנת הלימודים הבאה תיפתח, אז למה לבצע מהלך כזה כבר עכשיו?".

יש גורם כלכלי שלא הבאתם בחשבון. האם זה לא שיקול מבחינתכם?

"הגורם הכלכלי שחוסך כסף למדינה על חשבון הילדים שלנו מוביל להידרדרות חברתית ופדגוגית, ואת התוצאות אנחנו רואים אחר כך, כשהחברה משלמת ביוקר על השיקולים הכלכליים הללו בהתנהגות של האזרחים".

ממשרד החינוך נמסר: "אנו פועלים לפי נוהלי תקן באופן שוויוני בקרב כל התלמידים, ולפיכך נקבע מספר הכיתות לפי הנהלים אלו. בשנת הלימודים הבאה, בשל מעבר דירה של תלמידים, שכבת כיתות ג' במגינים תמנה שלוש כיתות, והנהלת בית הספר שיתפה את ההורים בעניין. הנהלת מגינים מנוסה בתהליך בשל מצב דומה שהתקיים בבית הספר אשתקד. אנו סומכים על הנהלת בית הספר ועל הצוות החינוכי כי התהליך התקיים באופן מקצועי, תוך רגישות וראיית טובתם של התלמידים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר