רוק סיטי
רוק סיטי

בית הספר למנהיגות של רוק סיטי

בשנת הלימודים הקרובה יקיים בית הספר למוזיקה רוק סיטי חוגי העשרה שיכשירו את התלמידים להיות המנהיגים של דור העתיד. בין החוגים סייבר, עיצוב מוצר, אנגלית ויזמות. מנהלת רוק סיטי הדס אריאל: "החזון הוא לתת לילדים הצצה לתוך עולם העתיד באמצעות חוגים איכותיים ומאתגרים"

פורסם בתאריך: 24.8.20 07:59

בית הספר למוזיקה רוק סיטי, אשר פועל בבית מילר במרכז הכרמל בחיפה, יקיים בשנת הלימודים הקרובה חוגי העשרה שיכשירו את התלמידים להיות המנהיגים של דור העתיד.

"הקמנו את בית הספר למנהיגות של רוק סיטי כי אנחנו מגדלים ילדים חושבים שמתמצאים בעולם, מביטים אל העתיד ורוצים לקחת בו חלק, אלו ילדים יזמים, אינטליגנטים ויצירתיים שרוצים להיות מנהיגים ויש להם כישורים טכנולוגיים", מסבירה הדס אריאל, שהיא ובעלה איסר טננבוים אריאל הם המנהלים והבעלים של רוק סיטי, "לכן תוכנית הלימודים בבית הספר התרחבה, ויש לנו גם חוגים לסייבר, לעיצוב מוצר, לאנגלית וליזמות – כל מה שצריך בשביל להרחיב אופקים בעולם הזה".

אריאל היא אדריכלית נוף ובעלת תואר שני בטיפול באמנות, וטננבאום, שהקים את להקת רוקפור והיה המתופף שלה, יש תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בניהול. לאחר שראו את ההשפעה של רוק סיטי על התלמידים ועל משפחותיהם ואיך כלי נגינה הפך עבורם כלי לחיים, הם שאלו את עצמם מה עוד הם רוצים לתת לילדים. "החזון הגיע מהרצון שלנו לתת לילדים הצצה לתוך עולם העתיד באמצעות חוגים איכותיים ומאתגרים שייתנו להם כלים לעולם הגדול שמחכה להם", אומרת אריאל.

חוגי הסייבר שנערכים בשיתוף עם סייבר סקול מותאמים לתלמידי כיתות ה' ו-ו' וכיתות ז'-ט'. בחוגים אלה יתנסו הילדים ובני הנוער במגוון נושאים שעמם מתמודדים מומחי אבטחת מידע כמו חדירה למאגר מידע, פיצוח סיסמאות, שמירת מידע, הגנה מווירוסים, התגוננות פעילה מפני האקרים, והשתלטות והגנה על רשתות wifi. החוג לבוגרים הוא מבוא לסייבר ולאבטחת מידע אשר כולל התנסות מעשית בנושאים כמו כלי הגנה מתקדמים, הצפנה ופענוח קוד מוצפן, טכניקות התקפה נפוצות, וכלים ויישומים שנמצאים בשימוש נרחב בעולם הסייבר.

 

 

"בשנים האחרונות הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו, והיא משתלבת באופן ישיר בכל תחום בחיינו", אומרת אריאל, "היא מלווה אותנו מגיל צעיר והיא נגישה יותר מאי פעם. המטרות שלנו בחוגי הסייבר הן למנף את הידע ואת הסקרנות הטכנולוגית הטבעית של ילדינו, ולאפשר להם לרכוש ידע מעמיק וכלים משמעותיים שיתרמו לעתידם. הרעיון הוא ללמד אותם לחשוב יצירתי. למדריכים יש המון ניסיון וגישה מיוחדת להדרכה".

מה כולל החוג לעיצוב תעשייתי ומוצר?

"מדובר בשני חוגים שמותאמים לילדים ולבני נוער ואשר יועברו על ידי מיכל דרעי וימן, שהיא מעצבת תעשייתית בוגרת בצלאל. הילדים ילמדו להכיר את עולם העיצוב העכשווי והעתידי דרך הידיים. החוג לתלמידי היסודי יהיה מסע של גילוי יכולת אישית ויצירתיות, והחוג לתלמידי חטיבת הביניים יתנהל בקבוצה קטנה בתהליך עיצוב משותף ואישי של לימוד תכנון פרויקט, פיתוח מיומנויות גרפיות והצגת פרויקט גמר באופן מקצועי ורציני שלקראתו הם ילמדו איך להגיש את המוצר, איך להסביר אותו ואיך לגרום לו להצליח, ולא רק להניח את היצירה על המדף".

בחוג לאנגלית מוזיקלית יעשירו התלמידים את השפה המדוברת באמצעות שירים אהובים. חוג נוסף יעסוק בכלכלה, ובבסיסו ילמדו הילדים איך כלכלה פועלת ואיך לגדול להיות מבוגרים אחראים עם כסף. נוסף על כך יהיו חוגים של יזמות בעקבות הצלחתה של תוכנית הטלוויזיה "הכרישים". "זה בגלל שהפכנו למדינת סטארטאפ", מסבירה אריאל, "בכל שבוע הילדים מגיעים אלינו עם רעיון חדש לסטארטאפ. הראש שלהם תמיד עובד, ומדהים לעזור להם לפתח את זה. השילוב של עולם הטכנולוגיה, היצירה, האנגלית, היזמות והמנהיגות מתחבר לרעיון של לתת לילדים כלים להיות מנהיגים בתוך הקהילה – מובילים, חושבים ומחוללי שינוי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל דהאן

    בית ספר מדהים, אנשים טובים שנותנים מעצמם עד הסוף מומלץ בחום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר