בית הספר עופרים לחינוך מיוחד
בית הספר עופרים לחינוך מיוחד

הלימודים בחינוך המיוחד יימשכו גם בסגר

הלימודים בחינוך המיוחד ימשיכו להתקיים גם בימי הסגר - כך הודיע שר החינוך יואב גלנט. הלימודים יתקיימו חמישה ימים בשבוע, אך יום הלימודים יקוצר ויסתיים בשעה 14:00 כדי להקל את העומס שמוטל על עובדי ההוראה של החינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 7.1.21 10:05

שר החינוך יואב גלנט הודיע כי הלימודים בחינוך המיוחד ימשיכו להתקיים גם בימי הסגר במשך חמישה ימים בשבוע עד לשעה 14:00.

על רקע החלטת הממשלה להחריג את הלימודים בחינוך המיוחד אמר גלנט כי המשך הלימודים הוא צו חינוכי ומוסרי שמבטיח את רצף המענים החינוכיים, הרגשיים והטיפוליים הנדרשים לתלמידים עם הצרכים המיוחדים. עם זאת החליט שר החינוך כי מסגרת יום הלימודים תקוצר כדי להקל את העומס שמוטל על עובדי ההוראה של החינוך המיוחד.

במשרד החינוך ציינו כי הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו בכפוף לנהלים של שמירה על הכללים שקבע משרד הבריאות. עוד אמרו במשרד כי ניתוח הנתונים של מערכת החינוך מוכיח שמערכת החינוך מרסנת הדבקה, שכן כ-85 אחוז מנתוני התחלואה התרחשו מחוץ למערכת החינוך. לדבריהם הוכח גם כי שיעורי התחלואה בקרב תלמידים שאינם שוהים במוסדות החינוך גבוהים מאלו של התלמידים שלומדים באותה עת.

יצוין כי החלטת הממשלה החריגה במהלך הסגר גם את הלימודים של ילדים ונוער בסיכון ואת הפנימיות. הלימודים בגנים ובכיתות א'-י"ב יעברו למתכונת מלאה של למידה מרחוק.

 

 

בתוך כך, עיריית חיפה הודיעה כי במהלך הסגר היא תפעיל שש שמרטפיות במסגרת סיוע לאנשי הצוותים בבתי החולים ובמערכת החינוך המיוחד, אשר מיועדות לילדים בגילאים 12-3. השמרטפיות יפעלו בימים ראשון-חמישי בשעות 16:00-7:00 על ידי סייעות בגני הילדים, צוותים חינוכיים ומתנדבים מתנועות הנוער. בכל השמרטפיות ישובצו עובדי ניקיון, אב בית ושומר – כולם עובדי עיריית חיפה – והפעילות בהן תתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול.

עבור ילדיהם של עובדי המרכז הרפואי בני ציון תיפתח שמרטפייה בבית הספר חוגים, עבור ילדיהם של עובדי הקריה הרפואית רמב"ם תיפתח שמרטפייה בבית ספר עירוני א', עבור ילדיהם של עובדי בית החולים פלימן תיפתח שמרטפייה בבית הספר פיכמן, ועבור ילדיהם של עובדי המרכז הרפואי כרמל תיפתח שמרטפייה בבית הספר אחוזה זיכרון יוסף.

עבור ילדיהם של עובדי מסגרות החינוך המיוחד ייפתחו שמרטפיות בבית הספר יבניאלי ובמרכז בראשית בקרית חיים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר