כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

מסתמן: הדו לשוני יעבור לגבריאלי

לטענתם של גורמים במערכת החינוך העירונית, בית הספר הדו לשוני יעבור למבנה של בית הספר גבריאלי שייסגר בסוף השנה. בתוך כך, ההורים של ילדי גבריאלי דורשים מעיריית חיפה לא לסגור את בית הספר, ושאילתה שהגישה בעניין שרית גולן שטיינברג תידון במועצת העיר

פורסם בתאריך: 24.1.21 12:52

בעקבות ההודעה של עיריית חיפה ומשרד החינוך במחוז על סגירתו של בית הספר גבריאלי מסתמן כי בית הספר הדו לשוני יעבור אל המבנה שיתפנה בסוף שנת הלימודים. גורמים במערכת החינוך העירונית מסרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הדו לשוני, שעבר לפני כשנה וחצי לבית הספר חופית בשכונת שער העלייה, צפוי לעבור כעת למבנה של גבריאלי בשכונת נוה פז.

בתוך כך, כ-40 הורים לילדים שלומדים בגבריאלי שלחו לאגף החינוך בעירייה מכתב בדרישה למנוע את סגירתו של בית הספר. במכתב מציינים ההורים כי ביום רביעי הם קיבלו הודעת sms ממנהל גבריאלי ד"ר אבי ויינברג על החלטתם של משרד החינוך והעירייה. "מיותר לציין שהשנה לומדים בבית הספר 134 ילדים, שמהם 19 בכיתה ו'. באזור נמצאים הרבה גני חובה כמו תלתן, דגן, צמרת, מורשת וחורש, שיש בהם ילדים שעולים בשנה הבאה לכיתה א'. אנו רוצים לציין עובדה שסותרת את הטענה על הירידה במספר התלמידים בבית הספר בשנים האחרונות. בשנת 2017 עלו לכיתה א' 35 תלמידים לאחר שבשנים שקדמו לה לא עלו לכיתה א' יותר מ-20 תלמידים. נוסף על כך, בניית שכונה חדשה ובתים חדשים בשכונות נוה יוסף וחטיבת כרמלי תגדיל את מספר הילדים בבית הספר".

לדבריהם, דווקא כעת, בזמן משבר הקורונה, בגבריאלי יש כל התנאים ללמידה לפי הוראות משרד הבריאות: "הילדים לומדים בכיתות קטנות ושומרים על מרחק. הצוות של בית הספר הוא מוכשר ואחראי, וגבריאלי לא נסגר לאורך כל התקופה הזאת בגלל חולי קורונה. במשך שנים נלחמנו לקבל שעות כדי שנוכל לפצל את הכיתות הקטנות. בשכונה גרים ערבים, רוסים, אתיופים וישראלים, זו שכונה של קיבוץ גלויות, ולכן צריך לשים דגש על הקניית שפה וכלים לימודיים. נא להתייחס לבקשתנו, אנחנו מבקשים מקרב לב לא לסגור את בית ספרנו".

 

 

סגירתו של גבריאלי תעלה לסדר היום של מועצת העיר בעקבות הגשת שאילתה בנושא שהגישה חברת המועצה שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו. "לפני מספר ימים קיבלו הורי גבריאלי את ההודעה המפתיעה שלפיה בית הספר השכונתי ייסגר ותלמידי ויפוזרו לבתי הספר בנווה שאנן או לבתי ספר על אזוריים", כתבה גולן שטיינברג, "בדברי ההסבר להחלטה נטען כי בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הילדים בבית הספר – מה שמקשה על הקצאת תקציבים ושעות חינוך וגורם לפגיעה חברתית בילדים. אל מול טענות אלו קיימת הגישה החינוכית-לימודית שמעודדת למידה איכותית בקבוצות קטנות. האם סוגיה זו נשקלה כהזדמנות לייצר מרחבי למידה עדכניים התואמים את מערכות החינוך הקיימות היום במדינות רבות?".

בשאילתה התריעה גולן שטיינברג מפני השלכות עתידיות של סגירת בית הספר על "התפתחותה וחיזוקה של שכונה זו המשוועת לתוכניות התחדשות עירונית. בית ספר שייסגר – יהיה קשה לפתוח אותו מחדש. שכונה שבה אין בית ספר – יהיה קשה למשוך אליה משפחות צעירות כאשר המרחק מבית הספר מצריך נסיעה בתחבורה ציבורית או פרטית".

גולן שטיינברג דרשה לקבל פירוט של מכלול השיקולים התקציביים ושעות החינוך שנגרעו מבית הספר כתוצאה מקיטון במספר התלמידים, וביקשה תשובות לשאלות מהו מספר הילדים שלומדים בגנים העירוניים בשכונה בחלוקה לגני חובה ולגני טרום חובה; מהו מספר הילדים המשתייכים לאזור הרישום של בית הספר בשנת הלימודים הנוכחית ואשר אינם לומדים בגבריאלי; מהו מספר התלמידים שלומדים בכל שכבת גיל בבית הספר; אלו פעולות נקטה העירייה בשנים האחרונות כדי למנוע קיטון במספר הילדים בגבריאלי; והאם נשקלה האפשרות להפוך את בית הספר לעל אזורי ייחודי ולהקצות לו משאבים.

עוד מבקשת גולן שטיינברג לדעת אם התקיים הליך שיתוף ציבור עם תושבי השכונה בנושא זה; מה יהיו התהליכים לפתיחת בית הספר מחדש; מהו הצפי למספר התלמידים בכיתות א' בבתי הספר דינור ותל חי לפני הוספת התלמידים שאמורים היו ללמוד בגבריאלי; מהי המשמעות של הוספת תלמידי כיתות ב'-ו' מגבריאלי לתל חי ולדינור מבחינת תקן הכיתות; מה יהיה ממוצע התלמידים הכיתתי הצפוי; והאם נשקל ביטול ההחלטה על סגירת בית הספר לנוכח התנגדות הורים רבים מתושבי השכונה.

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בושה לסגור! הקלות שבה סגרו תוך חמש שנים 8 בתי ספר בחיפה??

    בכל העולם מנסים להוריד את מספר התלמידים בכיתות כשברור שכיתה של 20 תלמידים היא אידאלית וכיתה של 30 היא עמוסה ודבר לא רצוי. אצלנו מנסים לחסוך ומאפשרים 35-40 בכיתה, שערורייה!!
    בית ספר עם 2 כיתות של 18-20*בכל כיתה זה מיטבי!
    סגירת בתי ספר פוגעת בשכונה והופכת אותה למזדקנת כשמשפחות צעירות לא יבחרו בה בגלל העדר בתי ספר

  2. צ.

    בית ספר נחמד.. כמו משפחה.. מנוהל יפה.. הילדים אוהבים לבוא אליו.. למה לסגור? ברובם מעמד סוציו-אקונומי חלש.. יהיה להם קשה להגיע באוטובוס.. ירגישו זרים.. בכיתה צפופה ודחוסה.. למה צריך לסגור משהו טוב.. משהו שעובד יפה? לימדתי שם קריאה.. והבנת הנקרא.. ילדים חמודים.. אוירה טובה.. למה להרוס?

  3. אילנה

    להוציא מהמבנה את התלמידים האלה ולשלוח אותם הלאה, ולהביא לאותו מבנה תלמידים אחרים. . יד ימין יודעת מה עושה יד שמאל ? מעניין מהיכן מגיעים ילדי הדו לשוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר