רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של רחל ולך)
רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של רחל ולך)

רחל ולך, המנהלת המיתולוגית של משלב, הלכה לעולמה

רחל ולך, ששימשה במשך שנים רבות מנהלת בית הספר משלב בבת גלים והיתה נשואה לכוכב הכדורגל יוחנן ולך, הלכה לעולמה. רבים מתלמידיה ספדו לה בדף הפייסבוק של בתה. "המורה, האשה והמנהלת הכי אכפתית ומרשימה", כתב יוסף שמעוני, ותמיר דוד הוסיף: "היתה מדור הנפילים שהולך ונעלם עם השנים"

פורסם בתאריך: 27.1.21 14:31

אשת החינוך רחל ולך, ששימשה במשך שנים רבות מנהלת בית הספר משלב בבת גלים, הלכה לעולמה. הלווייתה התקיימה אתמול (שלישי) בבית העלמין הישן בחוף הכרמל. ולך היתה נשואה ליוחנן ולך, כוכב כדורגל בהפועל ובמכבי חיפה ושחקן נבחרת ישראל במונדיאל במקסיקו 70', אמא לליהי ולרועי וסבתא לנועם ולמתן.

ולך זכורה בזכות נוכחותה המרשימה, אישיותה הקורנת ומראה המצודד. היא היתה אלגנטית, בעלת חוש אופנתי משובח, וסימן ההיכר שלה היה שיערה הבלונדיני הארוך שהיה אסוף לתסרוקת בננה נצחית. עבור אלפי התלמידים שלמדו אצלה במרוצת השנים היא היתה מושא להערצה – מורה להיסטוריה ולאזרחות שהצליחה בקסם רב לגרום לתלמידים לאהוב את המקצוע.

בתה ליהי ולך חדד העלתה פוסט בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "אמא שלי, מנהלת משלב בת גלים האגדית רחל ולך המקסימה, הלכה לעולמה. הייתם תלמידים שלה? עבדתם איתה? ספרו לי". והתגובות לא איחרו לבוא.

"רחל היתה המחנכת והמורה שלי להיסטוריה", כתב קובי זלצמן, "היתה לה שיטת לימוד מיוחדת במינה – היא לקחה אותנו לראות הצגת בוקר כדי ללמוד על המהפכה הצרפתית, ואת 'מכתבי ג'וזפין' כדי ללמוד על נפוליאון. היא ידעה לדבר איתנו בגובה העיניים, ואנחנו לא יכולנו להוריד ממנה את העיניים. משתתף בצער המשפחה, רחל תיזכר אצלי לעולמי עד".

עדי ברקן כתב: "איזו אשה מדהימה. הערצנו אותה. אוף. יהי זכרה ברוך".

 

רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של ליהי ולך ממן)

רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של ליהי ולך חדד)

 

 

תלמידה לשעבר כתבה: "אני זוכרת שכשהיינו יוצאים לטיול שנתי היה מגיע אוטובוס והנהג היה מחפש את המנהלת בין התלמידים, ולא האמין. היא היתה עם פוני ועם צמות בלונדיות יפות, לבושה בג'ינס ובטישרט, ונראתה ממש כמו התלמידות. אשה מקסימה ויפהפייה. יהי זכרה ברוך. ממש עצוב לשמוע".

יפעת אינבינדר-פיבסקי, אף היא מורה, סיפרה על היכרותן: "אני גאה לספר שהכרתי את רחל היקרה כשהייתי מורה חדשה בתיכון. היא ליוותה אותי במשך שנתיים בהנחיית מקצוע האזרחות, וכמו שהיתה מורה מצוינת היא היתה לא פחות ואף יותר מכך אדם מדהים, חם ותומך. רחל ישבה איתי בשיעורים לסטודנטיות שחנכתי, והיתה תמיד חדה כתער. היא סיפרה לי שתלמידות שלה התחפשו אליה והראתה לי תמונות. אין לי ספק שהתלמידות שלה עשו זאת מתוך הערצה לאשה המיוחדת הזו".

"המורה, האשה והמנהלת הכי אכפתית ומרשימה", כתב יוסף שמעוני, "תמיד הערצתי אותה ואת בעלה יוחנן. היא הקימה את נבחרת הכדורגל המופלאה של בית ספר משלב, והיה לי הכבוד להיות שותף בזכייה השנייה ברציפות באליפות ישראל. זה הביא לה ולנו גאווה גדולה. היא תמיד ידעה לפרגן ולדחוף קדימה".

"אמנם לא למדתי במשלב, אבל כיליד השכונה היה קשה להתעלם מדמותה המטופחת והאצילית", כתב תמיר דוד, "משתתף באבלך הכבד, שלא תדעי צער. אמך היתה מדור הנפילים שהולך ונעלם עם השנים, אך פסיעותיהם וצעדיהם יישארו איתנו לעד".

 

רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של ליהי ולך ממן)

רחל ולך ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של ליהי ולך חדד)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. תלמיד אליאנס לשעבר

    איזו מורה! איך אהבתי אותה.
    רק בזכותה הצלחתי להוציא ציון גבוה במקצוע יבש כמו אזרחות.
    היא הייתה כל כך צעירה בגישה ובמראה שזה הרגיש כאילו היא נצחית……עצוב ממש.

  2. רן הגבוה

    אני הערצתי את רחל כשהייתה מנהלת מישלב. צר לי על לכתה…משתתף בצער יוחנן וכל ב"ב.

  3. רני הגבוה

    רחל וולך הייתה מנהלת בית ספר מישלב, קשוחה ,אך אהובה על כל התלמידים, מנהלת יפה ומקסימה, אשת חינוך המדרגה הראשונה. משתתף בצער המשפחה, יוחנן וכל ב"ב..

  4. גדי וייץ

    זכיתי להיות תלמיד של רחל וולך כשלימדה היסטוריה לבגרות בפוליטכניקום ברחוב שמריהו לוין. היא נתנה לי את ההשראה והעידוד ללמוד לאחר הסדיר היסוריה כללית ועם ישראל באוניברסיטה. לימים, בכל פעם שפגשתי אותה הזכרתי לה שלימודי באוניברסיטה הם בזכותה. היתה לי זכות להיות תלמיד של רחל וולך. תודה לך רחל רל הכל.

  5. רועי

    אמא יקרה שלי, אני כל כך אוהב אותך ומתגעגע אלייך. את תמיד היית אהבת חיי, הסיבה שבגללה עשיתי הכל.
    הגעגועים אליך קורעים אותנו, אני לא יודע כמה אני יכול להמשיך ככה בלי שאת לידי.
    האישה הכי יפה בעולם, החברה הכי טובה שלי, כל הלב שלי תמיד היה ויהיה שייך רק לך.
    אוהב אותך עד סוף העולם והרבה מעבר לזה, נוחי על משכבך בשלום.

    אוהב אותך תמיד תמיד הכי בעולם,

    הבן שלך ועולמך

    רועי

  6. מיכל

    הגענו למשלב אחרי שמערכת החינוך ראתה בנו מטרד.רחל ראתה את האדם שבנו,חיבקה תמכה האמינה!יחד עם צוות מורים מדהים,דור הנפילים,בינהם חנה בר שלום,והיא האמינה בנו,ונלחמה עלינו.בזכותה סיימתי עם בגרות,שרתתי בגולני,משטרת ישראל,והפכתי לאם יחידנית,בכל הצמתים היא היתה שם עם מילה חמה מעודדת ותומכת.תודה לך אישה יפה ואהובה,עוד לא קולטת,איך?ממה?למה?.תודה לך על מה ומי שאני,תודה שלא ויתרת עליי.

  7. עופר

    הייתי שכן שלה של ההורים שלה ושל רחל ואחותה בקרית אליעזר-ברחוב המעפילים, זוכר אותה תמיד מטופחת ויפה… מה גם שהייתי אוהד של הפועל חיפה ואז היא התחתנה עם יוחנן וולך, אז בכלל!
    תנצב״ה

  8. אם של תלמיד מפוחד

    משתתפת בצערם של המשפחה. אבל לא יכולה לשבת בשקט. האשה הנפלאה הזו רק לפני כשנה תקפה בברוטליות תלמיד כיתה ד' בבית ספר הרצל. רחל נכנסה לבית הספר, תפסה את התלמיד שלדבריה הטריד את נכדה, טילטלה וסטרה לו. כל זאת לעיני תלמידי בית הספר היסודי המפוחדים. תלונה הוגשה במשטרה והיא אף נחקרה בענין. עם כל הכבוד, כך לא נוהגת אשת חינוך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר