המערכת ההידרופונית (צילום: בית הספר אליאנס)
המערכת ההידרופונית (צילום: בית הספר אליאנס)

באליאנס ילמדו על החי והצומח באמצעות מערכת הידרופונית

המערכת הידרופונית המיועדת להשקיה הותקנה בבית הספר אליאנס והיא משתרעת על פני כל קומת הכניסה. המערכת מבוססת על מים ממוחזרים שמשמשים לגידול צמחי תבלין, צמחי נוי וירקות. בתוך כך יהפוך אליאנס לבית ספר ממחזר, והתלמידים והמורים ישתפו פעולה עם תאגיד המחזור תמיר

פורסם בתאריך: 3.2.21 11:21

מערכת הידרופונית תשמש את תלמידי בית הספר אליאנס בתהליכי לימוד וחקר של עולם החי והצומח. למערכת, אשר משתרעת על פני כל קומת הכניסה, יש שלוחות שיותקנו בהמשך במוקדים נוספים בבית הספר שיהפכו למעבדות לימוד. המערכת מיועדת להשקיה והיא מבוססת על מים ממוחזרים שמשמשים לגידולים שונים, ובהם צמחי תבלין, צמחי נוי וירקות.

הלימוד יאופיין בחקר יומיומי שיתבצע באמצעות ניטור ממוחשב של ההשקיה במקביל לשיעורים בתחומי דעת שיתמקדו בזיקה שבין האדם לסביבתו החברתית, התרבותית והרגשית. את המערכת ינהלו התלמידים במטרה לעורר אצלם את המודעות ליחסי הגומלין שבין האדם לסביבתו ולפתח מנהיגות חברתית ערכית שמודעת לחשיבות בשמירה על הסביבה.

 

 

בתוך כך יהפוך אליאנס לבית ספר ממחזר, והתלמידים והמורים ישתתפו בפעולות הסברה בשיתוף עם תאגיד המחזור תמיר, שיציב בבית הספר פחים כתומים המיועדים למחזור.

מעיריית חיפה נמסר כי התהליך שאותו עובר אליאנס הוא חלק מהתוכנית "מפרש – מחוברים לחיים" של האגף להעצמה חינוכית ולמצוינות במינהל החינוך העירוני ומשרד החינוך, שבמסגרתה מלווים את בית הספר יועץ ארגוני וצוותי חשיבה שמורכבים ממורים, מהורים ומתלמידים.

מנהלת אליאנס מיכל גל: "חשוב לנו ליצור אכפתיות וללמד את התלמידים שכל אחד מאיתנו ראוי שישתלב וייקח אחריות על תהליכים שמתרחשים בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין זולתנו, ושמחובתנו המוסרית לדאוג לדורות הבאים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתוך כך עוד שנתיים ביה"ס אליאנס ייסגרנימוזג לאחרים והבניין יימסר לחינוך החרדי.
    מה עזרו הגימיקים האלו לגבריאלי וקישון?

  2. שלומי

    כל הכבוד..ישר כוח מיכל, חלק מתהליך מופלא שאת מעבירה את בית הספר הזה..

  3. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    בזמני ביה"ס הזה היה בבחינת "שומר נפשות ילדיו ירחק". מעניין האם השתנה משהו מאז.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר