נוה דוד
נוה דוד

ההורים מבולבלים: מה הצבע של נוה דוד?

בפיקוד העורף מדגישים ששכונת נוה דוד מוגדרת צהובה, אך מההורים נמנע לשלוח את ילדיהם לגנים העירוניים ולמעון של ויצו מכיוון שעיריית חיפה מסווגת את השכונה כאדומה. אתמול שלחו הורים את ילדיהם למעון, אך נקראו לאסוף אותם לאחר שפקח עירוני הורה על סגירתו

פורסם בתאריך: 18.2.21 10:38

ביום ראשון בערב קיבלה חיפה מוועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישור להפעיל את מוסדות החינוך בכל השכונות, למעט בשכונות האדומות שבהן המשיכו להתקיים הלימודים מרחוק או במרחב פתוח לפי הנחיות הממשלה לערים אדומות. אלא שלא כל מוסדות החינוך נפתחו כסדרם.

בשכונה פועלים ארבעה גנים עירונים שנפתחו לפעילות בחצר הגן לשעה וחצי בסבבים של שמונה ילדים בקפסולה אך נסגרו אתמול (רביעי) בגלל מזג האוויר, בית ספר שנותר סגור ומעון של ויצו שאמנם נפתח ביום רביעי לראשונה לאחר חודש וחצי אבל השמחה של ההורים היתה מוקדמת.

"לצערנו, בשעות הצהריים הגיע למעון מפקח מטעם עיריית חיפה והנחה אותנו לסגור מיד את המעון", נכתב בהודעה שנשלחה להורים ממנהלת המעון, "אזור נוה דוד מוגדר לפי תוכנית הרמזור ככתום, ולכן אין אישור לעת עתה לפתיחת המעון. עשינו הכל למען מתן השירות עבורכם, אך אנחנו מחויבים להנחיות. כאשר יתקבל אישור נעדכן אתכם על פתיחת המעון מחדש. המעון מחר (היום, חמישי; ח"ה) יהיה סגור. איתכם הסליחה".

ההורים המופתעים ניסו לשנות את הגזירה והתקשרו לכל גורם אפשרי. בפיקוד העורף אישרו להם שהשכונה אכן צהובה, ולכן מסגרות החינוך עד גיל 6 אמורות להיות פתוחות. במוקד 106 נאמר להם כי "פיקוד העורף עושה ממוצע עירוני, וחיפה היא צהובה. בתוך הממוצע יש שכונות ירוקות, אדומות, צהובות וכתומות. האדומות לא לומדות". בהמשך נאמר להם ש"מבירור חוזר עם פרויקטור הקורונה העירוני, השכונה היא אדומה".

ליאת בנימין שלחה אתמול את בנה התינוק למעון של ויצו והופתעה מהבקשה לאסוף אותו בצהריים. היא התקשרה לפיקוד העורף ודיברה עם המוקדן. "אמרתי לו שאני גרה בנוה דוד ושלפי תוכנית הרמזור שמופיעה באינטרנט כל נוה דוד נצבעה בצהוב, כלומר הגנים ובתי הספר צריכים לפעול", היא מספרת, "בפועל, גני עירייה ובית הספר נשארו סגורים, אבל אתמול נפתח המעון של ויצו שמיועד לילדים בגילאים 3-0. נציג של העירייה הגיע לגן והורה למנהלת לסגור אותו. התקשרו אלי ואמרו לי לבוא ולהוציא את הילד כי העירייה סגרה את המקום. בעירייה אומרים לנו שהם כפופים לחוקי המדינה ופיקוד העורף, ואנחנו רואים שמבחינת פיקוד העורף יש לנו אישור לפתוח, אז למה סוגרים אותנו? קשה להגיע לראש העיר, אז למי אני יכולה לפנות? בטוח שיש מישהו שיכול לעזור לנו".

לדבריה, תשובתו של המוקדן בפיקוד העורף היתה: "לא אמרו לך על כל סיבה להתפרצות מקומית, נכון? הם מחויבים לפתוח. את יכולה לפנות למשרד החינוך כי לפי המתווה שלנו אפשר לפתוח".

 

 

למעיין אילוז יש שתי בנות בגנים העירוניים בשכונה ותינוק שעומד להיכנס בימים אלו למעון. מתחילת השבוע היא מנסה לקבל תשובות מהעירייה ומכל הגורמים הרלוונטיים כדי להבין למה הלימודים בשכונה הצהובה לא מתקיימים ולמה היא עדיין מוגדרת באדומה.

"פיקוד העורף אומר באופן חד משמעי שהשכונה שלנו היא צהובה ולא אדומה או כתומה", מספרת אילוז, "אתמול שוחחתי עם מוקד 106 ועם פניות הציבור, ושם טוענים שאנחנו עדיין אדומים ויש בן אדם בשם יאיר זילברמן (מנהל אגף הביטחון בעירייה; ח"ה) שהוא פרויקטור הקורונה של חיפה, והוא עדיין מגדיר את נוה דוד כאדומה. פנינו גם למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, ואנחנו מחכים לתשובה סופית ממנה".

מה היא אמרה לכם בשיחה?

"שהנושא בבדיקה ושמחכים להוראות לפתיחת גנים, אבל לא הבנתי ממי מחכים להוראות – ממשרד הבריאות או מפיקוד העורף. היא אמרה שהגנים ערוכים לפתיחה כאשר יתנו לכך אישור".

גם את דיברת עם פיקוד העורף?

"כן, והם בפירוש אומרים שאנחנו עומדים בתנאי הרמזור של החינוך של משרד החינוך אבל העירייה מסווגת את השכונה כאדומה. ניסינו לקבל פרטים מדוע זה כך כי באזור שלנו אין תחלואה גבוהה או התפרצות מקומית, ולא קיבלנו שום מענה. נשארנו ללא מסגרות לילדים, מושכים אותנו עוד ועוד, וזה מתסכל. את יודעת מה האבסורד? יש ילדים שגרים כאן אבל רשומים בגנים בנאות פרס וברמת הנשיא, והם לומדים כאילו אין קורונה. משהו פה בשרשרת שבור, אנחנו לא מקבלים מידע, ומתעלמים מאיתנו לחלוטין".

גם יוליה פרליץ, שבנה לומד בגן עירוני, נשארה מתוסכלת. "השכונה שלנו היתה אדומה, ולכן מסגרות החינוך עד גיל 6 בה לא נפתחו", היא אומרת, "התברר לנו שהסטטוס של השכונה בפיקוד העורף התעדכן לצהוב, ללא קשר לסטטוס הצהוב של העיר כולה, אבל מישהי שאחראית על הנושא בעירייה לא נמצאת, ולכן גן העירייה לא ייפתח. האדישות של פקידי העירייה היא מדהימה. פיקוד העורף בדקו את עצמם שלוש פעמים ואמרו בוודאות שהשכונה היא צהובה. אנחנו לא מצליחים לפתור את הנושא מול העירייה".

מעיריית חיפה נמסר: "חיפה מוגדרת בציון צהוב כולל. עם זאת, השכונות נוה דוד, המושבה הגרמנית וקרית שמואל מוגדרות עדיין אדומות בשל רמת התחלואה הגבוהה בהן, ולכן פעילות מערכת החינוך בשכונות אלה מתקיימת בשלב זה מרחוק ו/או לפי מתווה משרד החינוך לערים אדומות. העירייה תמשיך לעדכן את מוסדות החינוך ואת ההורים על כל שינוי במפת התחלואה ועל הפעלת מוסדות החינוך בהתאם".

מויצו נמסר: "ויצו מצויה בקשר רציף עם העירייה ופועלת מולה לפתיחתו של המעון בהקדם האפשרי, בהתאם לנתוני התחלואה בשכונה. כשאר הגנים ומוסדות החינוך בשכונה שנסגרו, גם אנו מחויבים לפעול בהתאם להנחיות הרשות ואיננו יכולים שלא לתמוך בהקפדה יתרה על בריאותם של התינוקות שנמצאת בראש סדר העדיפויות. עם זאת, ויצו ערוכה לפתיחה מיידית של המעון לכשיתאפשר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נועה

    לפי מפת רמזור לחינוך של פיקוד העורף חיפה כולה צהובה.
    ואם מחליטים אחרת צריך ליידע לפני שפותחים בבוקר ולא במהלך יום לימודים.
    עיריית חיפה זאת חרפה אחת גדולה , מה פתאום לפנות גני ילדים באמצע היום?

  2. ורמוט רועי תושב מודאג

    עם אתם לא חרדים אתם פשוט לא קיימים
    ראש העיר שלנו הזויה עד כאב
    מי יתן והשנתיים וחצי יחלפו מהר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצבע של נוה דוד זה "אפור של פיח ורטיבות"
    השכונה הכי מוזנחת בישראל ומי שבונה על פינוי בינוי – בקושי משווקים בניין אחד אצל אלמוג
    וכבר עצרו את שלב ב'

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר