בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עצומה של תלמידי י"ב באליאנס: דורשים טיול שנתי

נעמי קריספל ושחר אברהם מבית הספר אליאנס ניסחו עצומה שבה הם דורשים שיתאפשר להם לצאת לטיול השנתי האחרון עם בני כיתתם. קריספל: "כולנו מחוסנים פעמיים, ההנחיות שונו לכל הציבור, ורק אנחנו נשארים מאחור. אנחנו מלאי תקווה שהעצומה שלנו תוביל לאיזשהו שינוי"

פורסם בתאריך: 9.3.21 11:53

נעמי קריספל ושחר אברהם, תלמידי כיתה י"ב בבית הספר אליאנס בחיפה, פתחו ביוזמה שתאפשר להם לצאת לטיול השנתי האחרון עם בני כיתתם, שהמתווה של משרד החינוך אינו מאפשר. לפי המתווה מותרים טיולים חד יומיים בשטח פתוח ללא לינה, כשהיציאה אליהם היא בקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים. לטענתם של קריספל ואברהם, המתווה אינו הגיוני שכן מותר להם לצאת עם חבריהם לכיתות המקצועות המוגברים אך לא עם בני כיתתם. השניים פנו למשרד החינוך, אך לאחר שהתשובה שקיבלו לא סיפקה אותם הם ניסחו עצומה באתר האינטרנט "עצומה" במטרה לקבל תמיכה רחבה של חבריהם לשכבה ליציאה לטיול השנתי.

"אנחנו, תלמידי כיתה י"ב, מתנגדים בכל תוקף למתווה החדש של משרד החינוך שמאלץ אותנו לחוות את הטיול השנתי האחרון שלנו עם מוגברים ולא עם הכיתה שלנו", נכתב בעצומה, "מגבלות הקורונה גזלו מאיתנו הרבה מחוויית השמיניזם בשנה זו, ולכל אורך הדרך לא פצינו פה ולא התלוננו כי הבנו את ההיגיון ואת החשיבות הבריאותית של המצב. אבל היום אנחנו מסרבים לקבל את המתווה החדש והלא הגיוני שאוסר עלינו להיות במגע עם תלמידים מקפסולה כיתתית".

עוד נכתב בעצומה כי "האנשים האלו הם האנשים שבילינו איתם תקופה של שלוש שנים, התחברנו וחווינו איתם חוויות כמו שלא חווינו עם אף אחד אחר. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה לאפשר לנו לסגור מעגל ולצאת איתם לטיול שנתי אחרון שכולנו ציפינו לו. כולנו מחוסנים פעמיים ומקפידים על ההנחיות, ועם המשך פתיחתם של המשק והמרחב הציבורי אנחנו לא רואים סיבה למה לא נוכל לצאת לטיול ככיתות. ההנחיות הנוכחיות מאפשרות התקהלות של כ-50 אנשים בשטח פתוח, ולכן המתווה הנוכחי אינו עדכני ואנחנו דורשים לשנותו בהקדם למסמך גמיש שיאפשר לנו להנות מטיול אחרון כהלכתו".

לסיום כתבו השניים: "אל תגזלו מאיתנו עוד חוויה משמעותית. הופקרנו יותר מדי על ידי כל מיני מתווים נוקשים וחסרי היגיון. לא נוכל לעבור בשתיקה על עוד אחד".

עד כה חתמו על העצומה 86 תלמידים, והיעד הוא 150 חתימות. כעת מקווים קריספל ואברהם כי היוזמה תפרוץ אל מחוץ לכותלי בית הספר ותהפוך לקריאה כלל ארצית של תלמידי כיתות י"ב.

 

 

קריספל אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כולנו חיכינו לטיול השנתי של י"ב, וכבר מכיתה י' התחלנו לדבר על זה. הקורונה הכתה את כולנו בהפתעה. נפלו עלינו מתווה אחר מתווה, ולאורך כל הדרך היינו ממושמעים מאוד. הפגיעה בטיול השנתי היתה הקש ששבר את גב הגמל – במשך חודשים לא יצאנו מהבית ולא ראינו את חברינו ללימודים, ואז הודיעו לנו שאין פעילויות חוץ במתווה כיתתי. אנחנו מוכנים להתפשר על טיול יומי, אבל עם הכיתות שלנו בשלמותן. בכיתה יש כ-35 תלמידים, זה הרבה פחות מ-50 שמותרים בהתקהלות בשטח פתוח, אז שישנו את המתווה הזה כי הוא כבר לא רלוונטי".

לדבריה, "החלטנו שאין מצב שאנחנו שותקים על זה. כמה תלמידים יזמו קבוצה, אני ניסחתי עצומה והפצנו אותה. אחרי שנים שבהן מחד ניסו ללמד אותנו על חשיבה ביקורתית ועל זכויותינו כאזרחים וכתלמידים למחות ולעמוד על שלנו, ומאידך ציפו מאיתנו לשבת בשקט לנוכח מתווה אחר מתווה, אנחנו מסרבים לשתוק ושואלים 'איפה ההיגיון?'. כולנו מחוסנים פעמיים, ההנחיות שונו לכל הציבור, ורק אנחנו נשארים מאחור. אלו לא תחושות שייחודיות רק לנו – רוב התלמידים בארץ מיואשים וכועסים. אנחנו מלאי תקווה שהעצומה שלנו תוביל לאיזשהו שינוי".

 

נעמי קריספל

נעמי קריספל

 

שחר אברהם

שחר אברהם

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אזרח שאכפת לו

    קחו את ההורים שלכם שיהיו מלווים שלכם בטיול שאתם חפצים בו… מאיפה האומץ החוצפה והתעוזה לסכן את המורים שלכם שיצאו לטיול הזה

  2. אזרח שעוד יותר אכפת לו

    לסכן את המורים? – מי ישמע
    מה התפקיד שלהם ? להתחבא מאחורי מסכים?
    יש חיסונים אז שיתחסנו ואין שום סיבה לחשוב שיש סכנה.
    יש סכנות הרבה יותר גדולות. למשל שהמורים לא ילמדו והבערות תשלוט.

  3. שרי

    לא כל דבר צריך לזרוק על ההורים.
    יציאה לטיולים בארץ וחינוך לאהבת הארץ זה חלק נכבד שבית ספר צריך לקיים.
    חזקו ואמצו תלמידים יקרים, בהחלט אתם צריכים לצאת לטיול שנתי לפני סיום התיכון וגיוס לצה"ל.
    הקורונה בתקופה זו שהחסונים בתוקף לא צריכה להפריע לממש זאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר