התקנה של מערכת סולארית על גג (צילום: shutterstock/lalanta71)
התקנה של מערכת סולארית על גג (צילום: shutterstock/lalanta71)

מערכות סולאריות יותקנו על גגות של 21 בתי ספר

ממכרז שפרסם התאגיד העירוני יפה נוף להקמתן של מערכות סולאריות על גגות של מבנים בחיפה עולה כי בשלב הראשון מתוכננת התקנתן של מערכות כאלה על גגות של 21 בתי ספר. המערכות יותקנו לאחר קבלת אישור מחברת החשמל, ובשלב הבא יאותרו גגות של מבנים נוספים

פורסם בתאריך: 14.3.21 07:56

התאגיד העירוני יפה נוף פרסם מכרז למתן שירותי ייעוץ, ליווי ופיקוח להקמתן של מערכות סולאריות על גגות של מבנים בחיפה. בשלב הראשון מתכנן התאגיד להתקין מערכות סולאריות על גגות של 21 מבנים של בתי ספר, ובשלב הבא יאותרו גגות של מבנים נוספים.

בתי הספר שלגביהם הוגשה לחברת החשמל בקשה לקבלת אישור הם אחווה (קיסריה 20), אילנות (הסנה 8א'), איינשטיין (איינשטיין 133), אלון (יגאל אלון 8), בן גוריון (קרן היסוד 33), הרצל (צדקיהו 6), חופית (החיננית 3), טשרניחובסקי (טשרניחובסקי 34), יזרעאליה (צ'רניאבסקי 20), נאות פרס (אפרים קציר 3), נופים (סורוקה 22), עין הים (יציאת אירופה 17), עליה אנתרופוסופי (העלייה השנייה 27), רוממה ניגונים (אורן 27א'), תל חי (הגליל 107), חוגים (לאון בלום 9), תיכון מקיף שקד קרית חיים (הגדוד העברי 48), רעות (צה"ל 41), אלמותנבי – שיזף (הבישוף חג'אר 1), אל-כרמה (סמטת הכרמים 3) והישיבה התיכונית יבנה (אליעזר אלתר 30).

לפי המכרז, המערכות יותקנו על הגגות של בתי הספר לאחר קבלת אישור מחברת החשמל, שצפוי להיות תקף לשנה. אחד מתנאי המכרז הוא כי יש לסיים את הקמתן של המערכות ולהתחיל בהפעלתן תוך פרק זמן של שנה מקבלת האישור של חברת החשמל. עבודות ההתקנה יתבצעו בחופשות של מערכת החינוך, ולכן "לצורך עמידה בלוחות הזמנים, על המציע להיערך בהתאם מבחינת עבודתו שלו, בחירת הקבלן והנחיות ופיקוח על הקבלן המבצע".

לפי לוחות הזמנים שעליהם הוחלט ביפה נוף, אישור התכנון אמור להיות חודש מיום החתימה על הסכם עם קבלן הביצוע, סיום התקנת המערכות יהיה שלושה חודשים מתחילת הביצוע, ומסירת מערכת פועלת ליפה נוף, כולל כל האישורים הדרושים להתחלת הפעלה וקבלת תשלום בגין ייצור חשמל ומכירתו לחברת החשמל, תתבצע חודש מגמר ההתקנות ולא יאוחר כאמור מ-12 חודשים לאחר האישור שיתקבל מחברת החשמל.

 

 

יצוין כי כבר לפני כעשור התקינה עיריית חיפה מערכות סולאריות על גגות של בתי ספר באמצעות החברה הכלכלית, שאחראית על הפעלתן ועל תחזוקתן השוטפת גם היום. ניצול יעיל של אנרגיה סולארית עלה גם בדיון של ועדת איכות הסביבה וקיימות באוקטובר 2019 בראשותה של חברת המועצה שרית גולן שטיינברג, שבה הוחלט כי "החברה הכלכלית תבצע פנייה לתאגידים עירוניים לבדיקת היתכנות להנחת מערכת סולארית במבנים עירוניים שבבעלותם". כעת נכנס לתחום גם תאגיד יפה נוף, והוצאתו אל הפועל של הפרויקט תלוי בהתקשרות חוזית עתידית עם העירייה.

מיפה נוף נמסר: "התאגיד מקדם מכרז לייעוץ בתחום הסולארי על מנת שניתן יהיה לקדם את תחום האנרגיות המתחדשות בחיפה לצד איכות בנייה גבוהה ושמירה על ביטחונם של תושבי העיר. זהו מהלך נוסף שאותו מוביל יפה נוף בדרך להפחתת הפליטות המזהמות בעיר, ובין השאר למימוש של עמידה ביעד הממשלתי של 30 אחוז ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030. נמשיך לפעול ולקדם עירוניות מקיימת ויעילה לתושבי חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טל

    ללא אישור חברת חשמל זה לא יצא לפועל.
    לכן מדובר בסתם פרסום פופוליסטי של ראש העיר. הדבר לא מתרחש בפועל שכן אין אישור!

  2. כיל

    ואם תהיה שריפה? תסכנו ילדים יחבורת מטומטמים,מערכות פוטו וולטאיות במקרה של שריפה זה סכנת חיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר