פרופ' גור אלרואי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' גור אלרואי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

פרופ' גור אלרואי נבחר לרקטור אוניברסיטת חיפה

הסנאט של אוניברסיטת חיפה בחר בהיסטוריון פרופ' גור אלרואי מהחוג ללימודי ישראל לתפקיד רקטור האוניברסיטה. אלרואי: "המשימה המרכזית שלנו היא להמשיך לפתח את אוניברסיטת חיפה כאוניברסיטת מחקר מצטיינת, שלה גם תפקיד חברתי חשוב"

פורסם בתאריך: 18.3.21 17:09

ההיסטוריון פרופ' גור אלרואי מהחוג ללימודי ישראל נבחר על ידי הסנאט של אוניברסיטת חיפה לתפקיד רקטור האוניברסיטה.

אלרואי, מומחה להגירה יהודית בעת החדשה, הצטרף בשנת 2002 לחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטה. בשנים 2011-2009 הוא שימש פרופסור אורח באוניברסיטת ניו יורק ובאוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, ועם חזרתו לישראל הוא התמנה לראש בית הספר להיסטוריה. בשנת 2016 נבחר אלרואי לדיקן הפקולטה למדעי הרוח – תפקיד שאותו הוא מילא עד לשנת 2020. בתקופה זו עלה בצורה משמעותית מספר המחקרים של חוקרי החוג, ובשנה האחרונה לכהונתו דורגה הפקולטה במקום הראשון בארץ מבין הפקולטות למדעי הרוח מבחינת מספר הפרסומים.

 

 

אלרואי חוקר את ההגירה היהודית בכלל ואת ההגירה היהודית לארץ ישראל בפרט. מחקריו נחשבים לפורצי דרך בזכות המתודולוגיה הייחודית שהוא פיתח ובזכות מסקנותיו המקוריות. הוא פרסם שישה ספרים על ההגירה היהודית בראשית המאה ה-20 ומאמרים רבים בכתבי עת מובילים בישראל ובעולם. בשנת 2014 הוא הקים את תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית – התוכנית היחידה לתואר שני בישראל אשר מתמקדת בקשר בין יהדות ארצות הברית לישראל. בהמשך הוא הקים את התוכנית ללימודי ישראל – תוכנית "אחות" שמתמקדת בלימודי החברה הישראלית לתלמידים בין לאומיים.

"אני שמח על האמון של חברי הסנאט ונרגש להתחיל בתפקיד", אמר פרופ' אלרואי שיחליף את פרופ' גוסטבו מש בתפקיד, "המשימה המרכזית שלנו היא להמשיך לפתח את אוניברסיטת חיפה כאוניברסיטת מחקר מצטיינת, שלה גם תפקיד חברתי חשוב".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "אני מברך על בחירתו של פרופ' אלרואי – חוקר מצטיין ומנהל מוכשר שהוביל את הפקולטה למדעי הרוח להישגים אקדמיים יוצאי דופן. האוניברסיטה עומדת בפני משימות מאתגרות, ואני סמוך ובטוח שביחד עם אלרואי נצליח לקדם את האוניברסיטה להישגים מרשימים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פרופסורים לאבטלה ולמתן כסות אקדמית

    יכול להיות שהוא אקדמאי מצטיין אבל תלמידיו מתחלקים לשניים:אלה שהג'וב שלהם מובטח גם ללא כל השכלה אקדמית ואלה שהלימודים בחוג שלו מבטיחים שיהיו מובטלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר