שיעור "טבעי בים" (צילום: מאיה חכמון-קדוש)
שיעור "טבעי בים" (צילום: מאיה חכמון-קדוש)

מערך השיעור "טבעי בים" של רשות הטבע והגנים הושק בבתי הספר היסודיים

המערך כולל מצגת, שבה משולבים סרטוני וידיאו בהשתתפות שני שחקנים, המתארים סצנות שונות בחוף הים, והוא מותאם ללימוד פרונטלי וללימוד מרחוק. מטרתו – להוביל כל ילד לעשות שינוי לטובת הטבע ושמירת הסביבה הימית

פורסם בתאריך: 29.6.21 13:31

מערך השיעור "טבעי בים", שהופק על ידי רשות הטבע והגנים, בתמיכת חברת האנרגיה "אנרג'יאן", הושק החודש בבתי הספר היסודיים, ביניהם גם בית הספר "נאות פרס" בחיפה.

המערך כולל מצגת, שבה משולבים סרטוני וידיאו בהשתתפות שני שחקנים, המתארים סצנות שונות בחוף הים. התלמידים שצופים בסרטונים צריכים לזהות את ההתנהגויות השגויות ולהציע חלופות, שיאפשרו שמירה על הסביבה הימית והחופית. למשל: אנשים שאוספים את הלכלוך שלהם בשקיות זבל ומשאירים ליד הפח, כי הפח מלא, אם היו לוקחים איתם את השקית, היו מצילים חיות רבות שאוכלות את הזבל או שהיו מונעים הגעה של האשפה אל הים.

 

 

המערך עוסק גם בהיכרות עם העושר של החי והצומח בים התיכון באמצעות חידות ומשחקים. מערכי השיעור זמינים בעברית ובערבית וניתן להעביר אותם הן בלמידה פרונטלית והן בלמידה מרחוק.

"כולנו רואים את עצמנו כשומרי טבע, אבל לפעמים מחוסר ידיעה אנחנו עושים טעויות", אומרת מאיה חכמון-קדוש, מנהלת מרכז חינוך והסברה כרמל של רשות הטבע והגנים, "הקו המנחה, מבחינתי, זה שילד קטן מבית ספר יסודי יכול לעשות שינוי מאוד גדול, על ידי שינוי התנהגות קטן. השאיפה היא שהסרטונים הללו יגיעו לבתי ספר בפרישה ארצית. כל צוות חינוכי שמעוניין במערך השיעור הזה, יכול להיכנס לאתר של רשות הטבע והגנים ולהורידו. המערך מאוד ידידותי למשתמש ומתאים לשיעור באורך שעה-שעתיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר