פסולת בנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פסולת בנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה: "התחלנו בשיקום נחל סעדיה". מוביל המאבק לשיקום הנחל: "זה ספין שחבל על הזמן"

העירייה הודיעה לפני שעה קלה, כי החלו העבודות לשיקום הנחל וכי עובדים של עיריית חיפה מבצעים ניקיון יסודי באזור. אריק דרובוט, מוביל המאבק לשיקום הנחל: "מה שעיריית חיפה עושה עכשיו זה בעצם מה שהמשרד להגנת הסביבה הורה לה לעשות. היא אמורה הייתה להתחיל לעשות את זה באוגוסט"

פורסם בתאריך: 14.12.21 16:11

"כחלק ממערך האכיפה והתברואה הסביבתי המוגבר, שהוקם בהנחיית ראש העירייה עינת קליש רותם לטיפול ממוקד באזור מפרץ חיפה, החלו אתמול (שני) העבודות לשיקום נחל סעדיה, זאת לצד פעולות אכיפה לאיתור משליכי פסולת במקום". כך נמסר בהודעת העירייה מלפני שעה קלה.

עוד נמסר בהודעה: "עובדי מינהל התפעול של עיריית חיפה החלו בפעולות ניקיון יסודי באזור, במסגרתן מתבצע פינוי של פסולת בניין, הפזורה לאורך הנחל. בנוסף, תוגברו פעולות האכיפה נגד מזהמי הנחל, והן כוללות בין היתר: מתן דוחות, הגברת סיורים ומארבים ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים".

פינוי פסולת מנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

פינוי פסולת מנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם: "ידע כל עבריין, כי אזור מפרץ חיפה סיים את תפקידו כאתר השלכת פסולת פיראטי. נמשיך לפעול בנחישות לשיקום נחל סעדיה, שהוא נחל בעל ערך אקולוגי גבוה ואחד מבתי הגידול הרגישים ביותר בחיפה".

 

 

אלא שאריק דרובוט, מוביל המאבק לשיקום נחל סעדיה, הרבה פחות נלהב מהודעת העירייה, בלשון המעטה: "זה ספין שחבל על הזמן. עיריית חיפה עושה בעצם מה שהמשרד להגנת הסביבה הורה לה לעשות, והיא התחייבה לעשות זאת באוגוסט. בשבוע שעבר התקיימה נפגשנו כמה פעילים למען הנחל עם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, גם חבר המועצה ניר שובר נכח בפגישה, והשרה הבהירה שהמשרד יפעל בנחישות מול הרשויות והגורמים האחראים על זיהום הנחל. כרגע, המשרד פועל מול עיריית חיפה בדרישה לפנות את פסולת הבנייה מהשטח ולהגברת האכיפה. במקביל, הוא פועל מול מזהמי המים. מה שהעירייה עושה כרגע זה פינוי פסולת בניין. קליש רותם הצהירה עוד באוגוסט שהם יפנו את הפסולת, אלא שמאוגוסט לא הגיע לכאן אף אחד מעיריית חיפה לעשות משהו".

מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ: "המשרד להגנת הסביבה רואה בתחילת העבודות לניקוי הפסולת בקרבת הנחל צעד ראשון וחשוב לשיקום סביבת הנחל. עם זאת, יש להמשיך ולשקם את הנחל ולדאוג להוצאת המזהמים המגיעים מאזור התעשייה ותשטיפי הר הפסולת, והמשרד יוודא שכך אכן העירייה עושה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר