שר החוץ יאיר לפיד בסיור בחיפה (צילום: אלעד גוטמן)
שר החוץ יאיר לפיד בסיור בחיפה (צילום: אלעד גוטמן)

לפיד בסיור במפרץ חיפה: "אנחנו מתחילים היום מהלך היסטורי של פינוי המפעלים"

שר החוץ סייר הבוקר (חמישי) במפרץ חיפה ואמר: "החלטת הממשלה תכלול את פינוי חוות המכלים של תש"ן, מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תוכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור. יש פה קו חוף יפהפה של יותר מ-10 ק"מ, שלא צריך להסתיר אותו בארובות ומפעלים מזהמים"

פורסם בתאריך: 20.1.22 13:47

"יש כאן פוטנציאל אינסופי, נשנה את האזור. החלטת הממשלה, שאנחנו מקדמים עם השותפות בקואליציה, תכלול את פינוי חוות המכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תוכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור. יש פה קו חוף יפהפה של יותר מ-10 ק"מ, שלא צריך להסתיר אותו בארובות ומפעלים מזהמים". כך אמר היום (חמישי) שר החוץ ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד בסיור שערך הבוקר (חמישי) בחיפה.

עוד אמר לפיד: "אני עומד כאן, במפרץ חיפה, כי אנחנו מתחילים מהלך היסטורי של פינוי המפעלים המזהמים מאזור המפרץ. במקום אזור תעשייה מסוכן ומזהם, יהיה כאן אזור של מגורים, של הייטק, של אתרי טבע ואזורי בילוי. התעשייה הפטרוכימית במפרץ יוצרת ביצה עכורה ומזהמת של 2000 דונם, בלב אזור מיושב בצפיפות. ילדים גרים, משפחות גרות פה, אנחנו נפנה את התעשיות למקום אחר, נשמור על העובדים במפעלים, אבל נשנה את האזור.

הח"כים פרןפ' אלון טל, יוראי להב-הרצנו ולימור מגן-תלם עם שר החוץ לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

הח"כים פרופ' אלון טל, יוראי להב-הרצנו ולימור מגן-תלם עם שר החוץ לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

"הפוטנציאל פה אינסופי. זו העיר של הטכניון ואוניברסיטת חיפה, זו עיר הנמל המרכזית שלנו. בעוד כמה שנים אפשר יהיה להגיע לכאן מהמרכז ברכבת חשמלית מהירה, ולאורך החוף יהיו חנויות קטנות ובתי קפה וחממות של הייטק ומרכזי בילוי לצעירי העיר, ומקומות תעסוקה בשכר גבוה. זה לא יקרה ביום, אבל זה מתחיל היום. בשיתוף פעולה של חברינו בממשלה ובכנסת. אני רוצה להודות לח"כים יוראי להב-הרצנו, אלון טל, נעמה לזימי ולימור מגן-תלם, על שיתוף פעולה הדוק וירוק למען האזור כולו".

 

 

 

יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, ח"כ יוראי להב-הרצנו ("יש עתיד"): "מפרץ חיפה הוא הגראונד-זירו הסביבתי של מדינת ישראל, עם אינטרס ציבורי מובהק. אני גאה להיות חלק מממשלה שמבינה את החשיבות של פיתוח המפרץ כמרכז מטרופוליני שוקק, שהוא חממה לחדשנות, הייטק, מגורים לצעירים וריאות ירוקות. זה לא רק אינטרס אזורי, אלא בראש ובראשונה אינטרס לאומי".

ח"כ פרופ' אלון טל ("כחול לבן"), מראשי השדולה להבראת מפרץ חיפה: "הזיהום במפרץ חיפה הוא הסוגיה הסביבתית-בריאותית החמורה במדינה, וזו גם הייתה התביעה הראשונה שלנו כאשר הקמנו את 'אדם טבע ודין'. אי אפשר להשלים עם המשך המצב כפי שהוא, ואני מאושר שאחרי מאמצים רבים ופעילות של השדולה להבראת המפרץ, משרד ראש הממשלה החליפי מרים את הכפפה".

ח"כ לימור מגן-תלם ("ישראל ביתנו"): "כשנכנסתי לכנסת, הבטחתי לתושבי חיפה שאעשה הכל כדי להילחם בזיהום אוויר במפרץ חיפה. היום הגענו לשטח בהרכב מאוד משמעותי, ואנחנו מתחילים במהלך היסטורי לפינוי הדרגתי של התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שי

    הכל טוב, גם אם לא יצא לפועל הוא יגיד "טעיתי, אתם צודקים, הייתי צריך לנהוג אחרת" ויסלחו לו על הכל. בדיחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר