פסולת בנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פסולת בנחל סעדיה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

המאבק למען נחל סעדיה: שני קבלנים שהשליכו פסולת מזהמת נקנסו וניקו

פקחים של איגוד ערים להגנת הסביבה, שהיו בפעילות שגרתית, מצאו בסמוך לנחל 80 טון פסולת בניין, ממנה זלג חומר מזהם לאפיק הנחל. במקרה נוסף, התגלתה שוחת ניקוז אליה נשפך צבע באזור רגיש סמוך לנחל

פורסם בתאריך: 23.1.22 10:49

במהלך פעילות שגרתית של איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה למען שמירת ושימור נחל סעדיה, מצאו פקחי האיגוד הפרות חמורות של החוק בשני מקרים שונים. המזהמים נקנסו ודאגו לניקוי הזיהום במהירות וביעילות.

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

המקרה הראשון אירע בחודש שעבר, כאשר הפקחים מצאו ערימת פסולת בניין גדולה וממנה זלג בטקל (מלט מעורב במים) אל תעלת הנחל. לאחר תחקיר יסודי נמצא היזם האחראי לפסולת. הוא נקנס ונדרש לפנות את הפסולת לאלתר. כמה ימים לאחר מכן, הוא הגיע הקבלן עם כלים מתאימים וניקה את 80 טון הפסולת שהשאיר במקום וכן את הזליגה של החומר המזהם.

 

 

המקרה השני אירע לפני כ-10 ימים. במהלך פעילות שגרתית של יחידת האכיפה של איגוד ערים להגנת הסביבה התגלתה שוחת ניקוז, אליה נשפך צבע באזור רגיש הסמוך לנחל סעדיה. יחידת האכיפה ביצעה תחקיר ומצאה את המזהם, שזומן לבירור במשרדי האיגוד. לאחר דין ודברים הוחלט להטיל עליו קנס מוגדל ולהשית עליו את הוצאות השאיבה והניקוי של החומר המזהם.

יו"ר איגוד ערים, עו"ד שרית גולן-שטיינברג: "פקחי האיגוד מבצעים יום יום בפעולות יזומות ושגרתיות במטרה למנוע השלכת פסולת וזיהום ברחבי האזור ולתפוס את המזהמים. אני מברכת על הטיפול היעיל והמהיר במקרים הללו, שגם סייעו במאמצים לשמירה ושימור נחל סעדיה. פסולת בניין מקומה אך ורק במקומות המיועדים לכך, ואם הושלכה במקום אסור, יידע העבריין שהוא ייענש בהתאם. אני מזמינה את הציבור לגלות ערנות ולעדכן אותנו במוקד הדיווחים אם הם נתקלים במפגע".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר