עינת קליש רותם ותמר זנדברג בוועידת המפרץ לאזוריות (צילום: עודד קרני)
עינת קליש רותם ותמר זנדברג בוועידת המפרץ לאזוריות (צילומים: עודד קרני)

קליש-רותם בוועידת המפרץ: "שישה שרים מגיעים לחיפה כדי למכור לוקשים ולקושש קולות"

ראש העירייה עינת קליש רותם בחרה לפתוח את ועידת המפרץ לאזוריות 2022 שהתקיימה היום בדברים חסרי תקדים בחריפותם נגד החלטת הממשלה בנוגע למפרץ חיפה. השרה תמר זנדברג השיבה לה: "חבל שהעיר חיפה לא הייתה חלק מהחלטת הממשלה החשובה הזו"

פורסם בתאריך: 22.3.22 16:21

ועידת המפרץ לאזוריות 2022 שהתקיימה היום באצטדיון סמי עופר הביאה איתה התבטאויות מעניינות ולא מעט דברי ביקורת.

ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם מתחה ביקורת על הממשלה ואמרה בפתיחת הוועידה: "שישה שרים מגיעים לחיפה, כדי למכור לוקשים ולקושש קולות. לאזרח הישראלי היום זול יותר לבשל בחשמל מאשר בגז. אני אדאג שכל תושבי חיפה והמפרץ יבינו איך ממשיכים לזרוק לחיפה את כל הפסולת של המדינה ואיך מי שאחראי על זה צריך להימחק פוליטית… יש נחמה קטנה בהחלטות הממשלה לגבי חיפה, רוב החלטות הממשלה לא מתממשות".

 

 

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לא נשארה חייבת והגיבה על דברי קליש-רותם: "חבל שהעיר חיפה לא הייתה חלק מהחלטת הממשלה החשובה הזו. התעשייה קיימת פה עשרות שנים והחלטת הממשלה מטרתה להוציא את התעשייה הפטרוכימית המזהמת ממפרץ חיפה – זה מהלך חשוב בדרך להבראת כל המטרופולין. יש מחויבות לוועדת המנכ"לים להוציא את המפעלים תוך עשור. יש מו"מ מול בזן. אנחנו צופים במשרד שהביקושים לדלקים יירדו וזה יסייע לקדם את החלטת הממשלה. אני רוצה לפרגן לאשכול שהמשרד שלי עובד מולו. החזון שלנו הוא שבסוף העשור נראה במדינת ישראל מחזור פסולת ומי שיובילו את זה יהיו האשכולות".

שרת הפנים איילת שקד התייחסה בדבריה לאי העברת התקציב במועצת העיר חיפה ואמרה: "אני פונה לחברי המועצה להגיע להסדר וסיכום, ותעבירו את התקציב הזה. זוהי אחריות שלכם למען התושבים ולמען העיר, ואני מצפה גם מראש העיר ומחברי המועצה להפסיק את המלחמות ולהעביר תקציב. אם לא תעבירו, אני אתן עוד חודש הארכה. יש אופציה לגישורים. אבל תסיימו את זה כבר. העיר לא מתפקדת".

בנוגע לפליטי אוקראינה, אמרה שקד: "מדינת ישראל צריכה להתמקד באתגר הקליטה מכוח חוק השבות. בסוף, אנחנו מדינה יהודית ולא צריך להתבייש בזה. קלטנו יותר מכל בריטניה הגדולה ואזרחי ישראל יכולים להיות גאים במדינת ישראל… אין מקום להשוואה לשואה ולרצח העם היהודי. המלחמה קשה ואנחנו מנסים לעזור כדי שהיא תיגמר מהר. אבל אין מקום להשוואה".

על אתגרי הקליטה באזור מפרץ חיפה אמרה שקד: "נעביר תוכניות לעשרות אלפי עולים באזור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר