מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)
מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה על עריכת תוכנית המתאר למפרץ חיפה

התוכנית תקודם על בסיס החלופה שהציג מינהל התכנון בוועדת המנכ"לים הבינמשרדית, המאזנת בין תוספת המגורים לבין תוספת תעסוקה, על מנת להותיר את אזור המפרץ כעוגן תעסוקתי למרחב המטרופוליני

פורסם בתאריך: 10.5.22 17:02

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר, החליטה היום (שלישי) פה אחד, להורות על עריכת תוכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75). ההחלטה לקדם את התוכנית היא בהתאם להמלצות ועדת המנכ"לים הבינמשרדית, שמונתה לעסוק בנושא והגישה את המלצותיה ביוני 2021, ובהמשך להחלטת הממשלה לעניין אסטרטגיה לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה ממארס האחרון.

התוכנית, שתקודם בשיתוף מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, משתרעת על השטח המצוי בלב מטרופולין חיפה ומהווה פוטנציאל להעצמה משמעותית של הערים במפרץ חיפה והמטרופולין כולו. מדובר בפרויקט מורכב ביותר שמצריך ראייה כוללת ומשולבת, בחינת חלופות ומתן מענה למיקום לתשתיות הארציות המצויות כיום במפרץ, בהן תשתיות הנצרכות לתפקוד משק האנרגיה.

ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה (צילום: מינהל התכנון)

ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה (צילום: מינהל התכנון)

התוכנית החדשה תהווה בסיס לשינוי הדרגתי של לב המטרופולין ומטרתה שיפור איכות החיים וחיזוק העירוניות במפרץ חיפה באמצעות הסבת תעשיית הזיקוק והמפעלים הנלווים לה לתעסוקה מגוונת, בשיתוף פעולה עם המוסדות להשכלה גבוהה בחיפה. התוכנית מציעה תוספת משמעותית של יחידות דיור בלב המטרופולין.

 

 

הכנת התמ"א מהווה את המסגרת התכנונית הנדרשת על בסיס העקרונות שהותוו בהחלטת הממשלה ובדוח המלצות ועדת המנכ"לים הבינמשרדית, בהן גובשו אסטרטגיה ממשלתית, עקרונות פעולה לפיתוח וקידום מפרץ חיפה והתמודדות עם מפגעים וזיהומים הקיימים במפרץ, שאינם מאפשרים פיתוח עירוני ומטרופוליני בר קיימא.

התמ"א תעסוק, בין השאר,  ביצירת רקמה עירונית רציפה בין הקריות לחיפה, חיזוק כלכלי של העיר חיפה ומטרופולין חיפה, פיתוח פארק מטרופוליני הנסמך על נחלי האזור, חיבור העיר לים ולנמל ופינוי מטרדים ושיפור איכות הסביבה.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד חשוב בדרך לשינוי פני מפרץ חיפה והמטרופולין הצפוני של המדינה. מדובר בהליך שיוביל לעירוניות וחיזוק מעמד האזור כמוקד בלתי מעורער ויחבר את הקריות וחיפה למוקד מאוחד.  התוכנית תקודם על בסיס חלופת מינהל התכנון, אשר הוצגה בוועדת המנכ"לים המאזנת בין תוספת המגורים לבין תוספת תעסוקה על מנת להותיר את אזור המפרץ כעוגן תעסוקתי למרחב המטרופוליני".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "אני  מברך  על  אישור  התוכנית,  שמהווה  אבן  דרך  נוספת  בשינוי פני  מפרץ  חיפה והתאמתו  לצורכי  הערים  ותושביהן ולעידן  החדש, תוך  הפחתת  סיכונים סביבתיים  ויצירת  מרקם  עירוני  חדש המשלב  מגורים ותעסוקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר