מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)
מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)

איגוד ערים נגד שדרוג תחנת הכוח. בז"ן: זהו פרויקט למען איכות הסביבה

יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה שרית גולן-שטיינברג קוראת לחברי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא לאשר, בדיון שיתקיים היום, את תוכניתה של בזן. גולן-שטיינברג: "אין לקדם שום תוכנית שמטרתה הגדלת הפעילות של בזן". בזן: "אנו מצפים שגם גורמים המעוניינים בסגירת בזן, לא יתנגדו לפרויקטים שישפרו את איכות הסביבה"

פורסם בתאריך: 18.7.22 13:51

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון היום (שני) בתוכנית לשדרוג תחנת כוח בקוגנרציה בבז"ן. מדובר בדיון פנימי בהנחיית המשרד להגנת הסביבה בדבר הכנת הנחיות לעריכת תסקיר ההשפעה על הסביבה. באיגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה קוראים לחברי הוועדה להתנגד לבקשה.

מאיגוד ערים נמסר: "היום יתקיים דיון בוועדת התכנון המחוזית של חיפה בנושא תחנת כוח בבז"ן. בבז"ן מבקשים להגדיל באמצעות שדרוג תחנת הכוח את ייצור החשמל במפעל מבלי לגרוט את המתקנים הישנים, דבר שעלול להגדיל את פליטת מזהמי האוויר מהמתחם. כל זאת על רקע של מדידת ערכי בנזן הגבוהים מהתקן היממתי מסביב למתחם".

 

 

יו"ר האיגוד עו"ד שרית גולן שטיינברג: "אני דורשת מכל חברי הוועדה להתנגד נחרצות לבקשת בז"ן. אנו עדים לפליטת מזהמים גבוהה, ואישור התוכנית יוביל להגדלה של הזיהום. לא יעלה על הדעת שבזמן שממשלת ישראל מקדמת תוכנית שכוללת את סגירת בז"ן, נחזור ונדון בבקשת בז"ן להתרחב. מדובר במפעל מזהם עם תקלות חוזרות ונשנות, והמסר מצד כל חברי הוועדה ונציגי הממשלה צריך להיות ברור – אין לקדם שום תוכנית שמטרתה הגדלת הפעילות של בז"ן".

מבז"ן נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט שדרוג של מתקן קיים, שבמרכזו אנרגיה יעילה יותר ומזהמת פחות. הפרויקט יביא להפחתה של 95 אלף טון co2 (פחמן דו חמצני) ואספקת אנרגיה בטוחה יותר. כלומר, בית הזיקוק יהיה מוגן יותר מהפסקות חשמל או שיבושים חיצוניים אחרים. בז"ן מצפה שגם גורמים המעוניינים בסגירתה לא יתנגדו לפרויקטים שישפרו את איכות הסביבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר