מפעל חיפה כימיקלים (צילום: גיל אליהו)
מפעל חיפה כימיקלים (צילום: גיל אליהו)

ועדת החוץ והביטחון הכריעה לטובת האיזוטנקים

הוועדה סמכה את ידיה על המלצות קודמות לייבא אמוניה באמצעות אונייה קטנה, אך אמרה שבגלל התנגדות עיריית חיפה פתרון האיזוטנקים הוא המועדף

פורסם בתאריך: 8.5.18 19:42

ועדת המשנה לבחינת חלופות הטווח הקצר לייבוא אמוניה, שפעלה במסגרת ועדת החוץ והביטחון והוועדה למוכנות העורף, החליטה כי הפתרון המעשי היחיד לייבוא אמוניה הוא השימוש באיזוטנקים. החלטה זו התקבלה לאחר שהוועדות הקודמות שעסקו בסוגיה מצאו ארבע אפשרויות קבילות לייבוא אמוניה, והמליצו על השימוש באונייה קטנה בהזרמה ישירה.

ועדת החוץ והביטחון סמכה את ידיה על ההחלטות הקודמות, שלהערכתה התקבלו בהליך מעמיק וענייני, "תוך פעלת שיקול דעת מרבי לטובת ביטחון הציבור והסביבה". עם זאת אומרת הוועדה: "אלמלא התנגדותן של עיריית חיפה והארגונים הירוקים לחיבור המפעל בצפון באמצעות הזרמה ישירה מאונייה קטנה, הוועדה היתה תומכת בפתרון זה כפי שסברו הוועדות המקצועיות. מכיוון שהתנגדותה של עיריית חיפה עומדת בעינה, הרי שהוועדה סבורה שנכון לתמוך ולקדם את פתרון האיזוטנקים כפתרון זמני עד שימומשו הפתרונות לטווח ארוך".

 

 

הוועדה מציינת כי הפתרון המוצע עומד בקריטריונים הסביבתיים והביטחוניים. כדי לצמצם את הסיכונים הנשקפים ממנו אומרת הוועדה כי היא "דוחקת בגורמים הרלוונטיים לזרז את מתן הרישיון להקמתו של מתחם איזוטנקים ממוגן". כאשר מתחם כזה יוקם, תוכל חיפה כימיקלים להפעיל שוב את המפעל בלי מגבלות יישומיות.

ראש העיר יונה יהב: "אני מברך את ועדת החוץ והביטחון ככלל ואת חברי הכנסת עמיר פרץ ואבי דיכטר בפרט על האומץ להעמיק בעיניים נטולות אינטרסים ולקבל החלטה שטובתם של כמיליון מתושבי מדינת ישראל היא השיקול היחיד בה. אנו נמשיך להתעקש שכלל העוסקים בנושא יזיזו הצדה כל שיקול אחר מלבד טובתם וביטחונם של תושבי המטרופולין הצפוני".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר