משאית ברחובות העיר (צילום: תומר אפלבאום)
משאית ברחובות העיר (צילום: תומר אפלבאום)

פורסם מכרז לעבודות הכנה לשלטים נגד הזיהום

חברת יפה נוף מנהלת מכרז להתקנת העמודים לשלטים המודיעים על התוכנית להטלת קנסות על רכבים מזהמים בשכונות העיר. 30 שלטים יותקנו ב-15 אתרים שונים

פורסם בתאריך: 17.6.18 19:46

התוכנית להטלת קנסות על רכבים מזהמים הנוסעים בשכונות המגורים של חיפה אמנם יצאה לדרך כבר בתחילת חודש פברואר, אך פרויקט השילוט המשמעותי המבשר על התוכנית עוד לפנינו.

חברת יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה מנהלת בימים אלה מכרז שבו היא מבקשת לקבל הצעות לביצוע עבודות ביסוס, אספקת והתקנת עמודים כהכנות להצבת 30 שלטים גדולים המודיעים על התוכנית. המכרז הוא לעבודות ההכנה בלבד, כאשר השלטים עצמם יסופקו ויותקנו על גבי ההכנות על ידי קבלן אחר.

החל מתחילת פברואר נאסרה כניסה לחיפה של כלי רכב מזהמים במשקל כולל של מעל שלושה וחצי טון, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר. בשלב השני של יישום התוכנית, החל מינואר 2019, תיאסר גם כניסתם של כלי רכב מזהמים במשקל כולל נמוך משלושה וחצי טון שלא התקינו מסנן חלקיקים ושהם מוניות או כלי רכב מסחריים.

לפני יישומה של התוכנית הותקנו שלטים המבשרים על מגבלת כניסת רכבים לחיפה סמוך לעשר כניסות שונות לעיר, ובהן הכניסות מכביש חיפה-תל אביב הישן, מדרך בר יהודה בנשר, מכביש יגור-לב המפרץ ומכביש עוקף קריות. כעת הכוונה היא לרשת את כל הכבישים הבין עירוניים המקיפים את חיפה בשלטים שיהיו גדולים יותר מהשלטים שכבר הותקנו. השילוט החדש יותקן ב-15 אתרים שונים, שבכל אחד מהם יותקנו שני שלטים המרוחקים זה מזה עד כ-300 מטר.

 

 

מנהל האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף בעיריית חיפה יואב דנציגר מסר כי המהלך יצא לדרך לאחר שמשרד התחבורה אישר את הצבת השלטים: "כל הכניסות לחיפה כבר מתומררות לפי חוק העזר העירוני הקובע את מתווה התוכנית לאיסור כניסת רכבים מזהמים, אבל כעת החלטנו לתת מידע נוסף לנהגים אף על פי שאנו לא מחויבים בכך לפי חוק העזר. בדומה לשלטי הדרכה המלמדים על המרחק מחיפה, יותקנו בדרך לחיפה גם שלטים המודיעים על איסור כניסת הרכבים המזהמים, כך שלמשל נהג שנוסע בכביש החוף צפונה יתבשר לפני מחלף זכרון יעקב על איסור כניסת רכבו לחיפה, ויפנה ימינה לכיוון כביש ואדי מילק".

להערכתם של העירייה והמשרד להגנת הסביבה, יישום התוכנית יוביל להפחתה של יותר מ-20 אחוז מזיהום האוויר התחבורתי בעיר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר