מיכל האמוניה (צילום: רמי שלוש)
מיכל האמוניה (צילום: רמי שלוש)

חצי מיליון שקל קנס לחיפה כימיקלים

חברת חיפה כימיקלים נקנסה באשמת הפעלת מיכל האמוניה ללא רישיון, ובית המשפט החליף את הצו הזמני האוסר על הפעלתו בצו קבוע. לחברה ניתנה אפשרות לערער תוך 45 יום

פורסם בתאריך: 24.6.18 15:42

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה ג'אדה בסול פסקה כי יש להפסיק באופן קבוע את פעולת מיכל האמוניה במפרץ חיפה. הצו החדש מחליף את הצו הזמני והוא ייכנס לתוקף לאלתר. נוסף על כך גזרה באסול על חברת חיפה כימיקלים, מפעילת המיכל, קנס של חצי מיליון שקל שעליה יהיה לשלם בשני תשלומים, בגין הפעלת המיכל ללא רישיון. החברה תחתום על התחייבות כספית על סך של שני מיליון שקל שלא תבצע עבירות דומות במשך שנתיים.

השופטת החליטה לא להחמיר עם החברה ולקבוע סכום קנס נמוך יחסית בגלל סיבות שונות שמנתה, ובהן העובדה שעיריית חיפה לא נקטה הליכים נגד החברה במשך שנים, המאמצים שנעשו למצוא פתרון, הדיונים שהתקיימו בפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וההסכמה של העירייה לאפשר את המשך פעילות המיכל עד למציאת פתרון. לחברת חיפה כימיקלים ניתנה האפשרות לערער על ההחלטה תוך 45 יום.

 

 

ראש העיר יונה יהב: "לאחר מאבק של 13 שנים בכל הערכאות אנו יכולים לומר שהסרנו איום ממשי מעל ראשיהם של כמיליון מתושבי המטרופולין הצפוני אשר מודים היום לבית המשפט. בשם אותם מיליון תושבים אני מודה לצוות היועצים המשפטיים של עיריית חיפה אשר מנהל משפטית את המאבק הצודק הזה שנים רבות. הנחיתי את אנשי המקצוע בעירייה להמשיך בהליך המקביל שנשאר פתוח להריסת המיכל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר