פסולת שהושלכה בשטח פתוח (צילום: רמי שלוש)
פסולת שהושלכה בשטח פתוח (צילום: רמי שלוש)

היחידה לאכיפת עבירות סביבתיות במפרץ החלה לפעול

איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה החל בהפעלת היחידה המיוחדת לאכיפת עבירות סביבתיות במפרץ חיפה. בשלב הראשון תתמקד היחידה באכיפת עבירות של השלכת פסולת בשטחים פתוחים, ובהמשך תורחב הפעילות לתחומים הנוספים

פורסם בתאריך: 11.7.18 16:38

איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה החל בהפעלת היחידה המיוחדת שהוא הקים לאכיפת עבירות סביבתיות במפרץ חיפה. היחידה תפעל בתחומים סביבתיים, ובהם השלכת פסולת, זיהום אוויר, מפגעי רעש ומפגעי ריח. מהאיגוד נמסר כי בשלב הראשון תתמקד היחידה באכיפת עבירות של השלכת פסולת בשטחים פתוחים, ובהמשך תורחב הפעילות לתחומים הנוספים.

הקמת היחידה מאפשרת לפקחים לאכוף את העבירות הסביבתיות בהתאם לחוקי המדינה, וזאת בניגוד למתכונת האכיפה הקודמת שהתבססה על שימוש בחוקי העזר היישוביים.

 

 

בהודעתו של האיגוד על הפעלת היחידה צוין: "המעבר לאכיפה באמצעות חוקי המדינה מאפשר להרחיב את סמכויות הפקחים, להטיל קנסות מרתיעים ולהקצות ממשאבי האיגוד לטובת מקסום האכיפה בתחומי הרשויות המקומיות החברות בו. באיגוד פועלים מומחים לנושאים הסביבתיים, ובהסתמך על הידע המקצועי שלהם תבוצע אכיפת חוקי המדינה העוסקים ברעש, בקרינה, באיכות האוויר ובאיכות המים. הכלים שמעניק החוק לשימושם של האיגוד ושל הפקחים הם סמכות לדרוש מסירת פרטים מזהים ומסמכים, סמכות לערוך בדיקות וליטול דוגמאות, חקירה והגשת כתבי אישום לבית המשפט וסמכות תפיסת חפצים".

מנכ"ל האיגוד ד"ר עופר דרסלר: "יחידת האכיפה מכניסה את האיגוד לתחום נוסף שבו לא עסקנו עד היום. עד כה עסקנו רק בפן המקצועי של המדידות, ריכוז הנתונים והעברתם לגורם שלישי. מעתה נוכל לפעול בהתאם לנתונים המקצועיים בעצמנו ולהוביל למהלכי אכיפה באזור המפרץ. לשם כך אנו מפעילים מערך חדש של תובעת ופקחים הפועלים עם ציוד מקצועי שרכשנו מכספי המשרד להגנת הסביבה לצורך הנושא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה אין מספר טלפון של היחידה, כך שהציבור יוכל להודיע על מפגעים?
    מה יותר הסיסי מזה בידיעה כזאת?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר