בית יולס
בית יולס

העירייה חויבה לאשר 12 אנטנות סלולריות על גג בית אבות

בית המשפט המחוזי קבע שהוועדה המקומית של עיריית חיפה חייבת לתת היתר לחברת סלקום להקים מתקן תקשורת על גג בית האבות בית יולס ברחוב דרך הים. המתקן סמוך לבתי מגורים, לשישה גני ילדים ולגן המשחקים השכונתי

פורסם בתאריך: 25.7.18 08:05

שופט בית המשפט המחוזי נאסר ג'השאן נתן תוקף של פסק דין לסיכום שהושג בין הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לחברת סלקום, ולפיו תקבל החברה היתר בנייה להקמת 12 אנטנות סלולריות על גג בית האבות בית יולס בחיפה. הסיכום הושג בהתאם להצעת בית המשפט ולפיה בכפוף למילוי כמה תנאים שגרתיים על ידי סלקום תיתן לה הוועדה תוך 45 ימים היתר בנייה להקמת מתקן תקשורת הכולל 12 אנטנות סלולריות על גג בית האבות ברחוב דרך הים 85 בכרמל המערבי בחיפה.

ההסכמה על ניפוק ההיתר הושגה למרות שתושבי האזור חוששים מפני פגיעה מהקרינה של 12 האנטנות לנוכח קרבתו של המתקן המתוכנן לבתיהם, לשישה גני ילדים ולגן המשחקים הציבורי המחודש שבמפגש הרחובות הרקפות, דרך הים ואילנות. מנגד מציגה סלקום את האישור להפעלת המתקן שנתנו גורמי איכות הסביבה הרשמיים.

פסק הדין ניתן בעתירה מינהלית שהגישה סלקום נגד הוועדה המקומית בחודש מרץ. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי כץ צוין כי "הוועדה המקומית, העושה דין לעצמה, אינה ממלאת אחר החלטת ועדת הערר המחוזית ואינה מוציאה לעותרת היתר בנייה להצבת מתקן התקשורת על גג הבניין".

בעתירה תוארה מסכת התחמקויות של העירייה מדיון בבקשה להיתר ומניפוקו. לפי העתירה, כבר בפברואר 2017 הגישה סלקום לוועדה המקומית את הבקשה להיתר, שקיבלה את כל האישורים הנדרשים על פי דין, בין השאר מהממונה על הקרינה הסביבתית במשרד להגנת הסביבה, אשר לו מוקנות הסמכויות בכל הנוגע לשמירה על הבטיחות מפני הקרינה האלקטרומגנטית. "לבקשת הוועדה המקומית נבחנו הדברים אף על ידי איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה, אשר אף לשיטתו רמת החשיפה הצפויה עומדת בסף המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות", נכתב בעתירה.

 

 

בחלוף כחצי שנה ממועד הגשת הבקשה להיתר ולאחר שהוועדה המקומית נמנעה מלהכריע בה וכלל לא שיבצה אותה לדיון, באוגוסט אשתקד הגישה סלקום ערר לוועדת הערר המחוזית על סירובה של הוועדה המקומית לתת את היתר הבנייה. בחודש ינואר הורתה ועדת הערר לוועדה המקומית לתת את ההיתר המבוקש.

בהחלטת ועדת הערר נמתחה ביקורת על הוועדה המקומית ש"לא טרחה להגיש תשובה לערר" וש"אין מדובר במקרה ראשון שבו היא נמנעת מלדון בבקשה להיתר למתקן סלולרי". למרות החלטת ועדת הערר, הוועדה המקומית לא ניפקה את ההיתר, ובחודש מרץ הגישה סלקום את העתירה.

בכתב תשובתה לעתירה טענה הוועדה המקומית באמצעות עו"ד דגנית קורן כי "העובדה שקיימת התנגדות של קבוצת תושבים פעילה בכרמל המערבי להקמת האתר, מטעמים של בטיחות, מצדיקה לכל הפחות הידברות בין הצדדים לעתירה וחשיבה מחודשת בנושא". לכתב התשובה צורף מכתב התנגדות של תושבי האזור שבו צוין כי "הקמת חוות אנטנות כזו מסכנת את הציבור בסביבה מכיוון שכמות הקרינה היא משמעותית".

למרות מחאת התושבים, בסופו של דבר הסכימה העירייה לתת היתר בנייה לאנטנות. מנכ"ל בית יולס חיים בירנבאום מסר בתגובה כי למתקן ניתן היתר מהמשרד להגנת הסביבה. עם זאת ציין בירנבאום כי מתקיימת חשיבה מחודשת בסוגיית הצבת האנטנות על גג בית האבות.

מדוברות עיריית חיפה נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית סירבה לאשר את הצבת האנטנות ועמדה בסירובה זה גם לאחר שחויבה לעשות זאת על ידי ועדת הערר המחוזית וחרף העובדה שהאנטנות אושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד הערים האזורי להגנת הסביבה. בשל סירובה של הוועדה להוצאת היתר הוגשה נגדה עתירה מינהלית שבמסגרתה חויבה הוועדה להוציא היתר תוך 45 ימים".

 

בית יולס

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מתנהלים נגד התושבים

    עיריית חיפה בעצמה מקימה אנטנות ומשדרים ברמת גולדה ומקומות נוספים שפוגעים בבריאות התושבים
    לא אתפלא אם ניהול העתירה מצד העירייה היה כושל במכוון כדי לאפשר לסלקום לדחוף עוד סרטן על גג בית האבות

  2. חקי חיון

    אני אישית מפעיל את הטלפון הנייד הסלולארי מעט בבוקר ומעט בערב ובדרך כלל ברוב שעות היום הטלפון הנייד כבוי או שאינו בשימוש. טלפונים סלולריים פוגעים בבריאותם של בני האדם.

  3. הפקרת החלשים

    מדוע החברות הסלולריות בוחרות בבתי האבות?
    כי לקשישים אין זכות לחיים בריאים בלי שיטגנו אותם בקרינה??
    למה מפקירים את החלשים בחברה לריכוזי אנטנות עם קרינה על הגג.
    האם אתם מכירים בנין מגורים אחר שהיה מסכים לחטוף סרטן סלולרי ככה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר