אנטנות סלולריות על גג בניין (צילום: ניר קידר)
אנטנות סלולריות על גג בניין (צילום: ניר קידר)

העירייה תכין מסמך מדיניות בנושא פרישת אנטנות סלולריות

בישיבת הוועדה לאיכות הסביבה וקיימות של עיריית חיפה הוחלט לגבש מסמך מדיניות, וזאת בתום הליך שיתוף ציבור שהתקיים כתגובה למחאה הגוברת נגד האנטנות. עם זאת, חברי הוועדה מודעים לעובדה שסמכויותיהם הן מוגבלות מאוד

פורסם בתאריך: 23.8.18 13:35

הוועדה לאיכות סביבה וקיימות של עיריית חיפה החליטה בישיבתה אתמול (רביעי) על הכנת מסמך מדיניות של העירייה בנושא פרישת אנטנות סלולריות בחיפה. ההחלטה התקבלה בסיום כנס שיתוף ציבור שנערך במסגרת ישיבת הוועדה ואשר זומן בעקבות המחאה הציבורית המתרחבת נגד מהלכים שבוצעו בשנים האחרונות להקמת מתקני אנטנות סלולריות בקרבת בתי מגורים בעיר.

המחאה התחזקה לאחרונה בעקבות הכוונה להקים מתקן תקשורת עם 12 אנטנות סלולריות מעל גג בית האבות בית יולס ברחוב דרך הים 85 בכרמל המערבי. כמו כן הוקם אתר סלולר במורדות שכונת רמת גולדה, מתחת לרחובות יונה אנגל ופנחס רוזן, ואשר כולל תורן בגובה של 42 מטר ועליו 18 אנטנות סלולריות ו-15 ארונות תקשורת ותשתיות.

הניסיון לקדם מסמך מדיניות שיכתיב לחברות הסלולריות היכן להציב אנטנות הוא אתגר גדול מכיוון שהחקיקה הקיימת מגבילה מאוד את יכולת ההתערבות של רשויות מקומיות למניעת אישור והצבת אנטנות. לאחרונה אף הוחמרו המגבלות בעקבות אישור התקנות החדשות שלפיהן כל חברה סלולרית תוכל להקים במהלך שנה עד עשר אנטנות סלולריות קטנות, מהסוג המותקן בדרך כלל על גגות בניינים, בהליך תכנוני מהיר המקנה פטור מהחובה לקבל היתר בנייה.

 

 

בהליך שיתוף הציבור השתתפו כ-40 תושבים מרחבי העיר, ובסיומו מסרה מ"מ יו"ר הוועדה, חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, שניהלה את הדיון: "החלטנו על קיום ההליך בעקבות המאבקים המתנהלים בעיר נגד הצבת אנטנות סלולריות בקרבת בתי מגורים ועל רקע התקנות החדשות בנושא הקמת האנטנות. המטרה היא שהמפגש הציבורי יהיה התשתית להכנת טיוטת מסמך מדיניות בנושא פרישת האנטנות הסלולריות תוך התייחסות לחקיקה הקיימת בנושא. אמנם סמכויותיה של הרשות המקומית בנושא מיקום האנטנות הן מוגבלות, אך עם זאת יש לה משקל בהיבטים שונים של הסוגיה מעצם היותה הריבון בתחומה הגיאוגרפי. אנו מאמינים שמהלך הכנת מסמך המדיניות יזכה לשיתוף פעולה מצד החברות הסלולריות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יש בכלל בחירות?

    לאף אחד לא אכפת מבריאות התושבים תקשיבו במה עוסקים כל המועמדים: מי יקבל מקום רביעי ברשימה, מי יביא להם את קרית חיים, איפה אפשר לתלות שלטים, חוגי בית עם סיפורי סבתא.
    לא מתיחחסים חהורדת ארנונה.
    לא מתייחסים לבריאות הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר