מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

בתי הזיקוק במקום השני ברשימת המפעלים המזהמים בארץ

את הבכורה בדוח מדד ההשפעה הסביבתי של המשרד להגנת הסביבה לקח מבז"ן מפעל רותם אמפרט נגב בגלל אירוע חד פעמי של זיהום נחל אשלים. גם המפעלים כרמל אולפינים וגדיב של קבוצת בז"ן דורגו בצמרת הטבלה

פורסם בתאריך: 15.10.18 16:17

חברת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן), המייצרת מוצרי דלק וחומרים ארומטיים במפעלה במפרץ חיפה, דורגה במקום השני במדד ההשפעה הסביבתי של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2017 שמציג לציבור את הסיכון הנשקף ממפעלי התעשייה. במקום הראשון דורג מפעל רותם אמפרט נגב, וזאת בעיקר בשל אירוע חד פעמי של קריסת קיר בבריכת גבס וגלישה מאסיבית של חומר מסוכן וחומצי לנחל אשלים.

לפי דוח המדד שפורסם היום (שני) במסגרת ניתוח פעילותן של חברות המפעילות מפעלי תעשייה ברחבי הארץ קיבלה בז"ן את הציון השלילי השני בגובהו – 472 נקודות.

במצגת שצורפה לדוח המדד הוסבר כי דירוגה של בז"ן במדד נובע בין השאר מכך שבשנת 2017 "הוצא צו מינהלי למפעל על חריגות בניטור סביבתי של בנזן, וכמו כן הוצאו כמה התראות על חריגות מערכי הסף המותרים לפליטה לאוויר של מגוון מזהמים".

שני מפעלים נוספים של קבוצת בז"ן דורגו אף הם בצמרת הטבלה: מפעל כרמל אולפינים ניצב במקום הרביעי עם 392 נקודות שליליות, ומפעל גדיב תופס את המקום החמישי עם 307 נקודות שליליות. במצגת הוסבר כי בשנה שעברה הוצאה לכרמל אולפינים ולגדיב התראה על חריגות מהסף המותר בפליטות מזהמים לאוויר.

 

 

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר: "אנו ממשיכים במגמת ההרחבה וההעמקה של הפיקוח, תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותנו".

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "מדד ההשפעה הסביבתית אינו מתחשב בהיקף הפעילות של המפעלים שאותם הוא מודד ואינו לוקח בחשבון את התועלת של המפעלים למשק – כלכלית וסביבתית. יש לציין כי גם לדברי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, על מפרץ חיפה מושתים תקני הסביבה המחמירים ביותר בעולם המערבי. לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה דוח שקבע כי כל שקל השקעה שביצעו המפעלים משמעותה תועלת של שלושה שקלים למשק בעקבות הפחתת מזהמים. תוצאות ההשקעה במפרץ חיפה הן שיפור של יותר מ-90 אחוז באיכות האוויר באזור, כפי שמעידים הדוחות של הגופים הרשמיים במדינה. ההשקעות של בז"ן בתחום איכות הסביבה הן בטכנולוגיות מיטביות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר