שילוט המודיע על איסור כניסת רכבים מזהמים לחיפה (צילום: רונן לוטן, חברת יפה נוף)
שילוט המודיע על איסור כניסת רכבים מזהמים לחיפה (צילום: רונן לוטן, חברת יפה נוף)

האיסור על כניסת רכבים מזהמים לחיפה הורחב

ב-1 בינואר הורחב יישומה של התוכנית למניעת כניסת כלי רכב מזהמים לחיפה, וכעת חל האיסור לא רק על כלי רכב מזהמים במשקל כולל של יותר משלושה וחצי טון, אלא גם על כלי רכב מסחריים קלים שמשקלם נמוך משלושה וחצי טון, כולל טנדרים

פורסם בתאריך: 7.1.19 18:25

החל ב-1 בינואר הורחב יישומה של התוכנית למניעת כניסת כלי רכב מזהמים לחיפה, והאיסור הוחל גם על כלי רכב מסחריים קלים. בשלב הראשון, שיישומו החל בחודש מאי, נאסרה כניסת כלי רכב מזהמים במשקל כולל של יותר משלושה וחצי טון, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר. בשלב השני נאסרה כאמור גם כניסת כלי רכב מסחריים קלים שמשקלם נמוך משלושה וחצי טון, כולל טנדרים, אלא אם הותקן בהם מסנן.

את התוכנית שנועדה לצמצם את זיהום האוויר הנובע מכלי רכב יזמו המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה כחלק מהחלטת הממשלה מספטמבר 2015 לצמצום זיהום אוויר באזור מפרץ חיפה, וחיפה היא העיר הראשונה בישראל שהצטרפה ל-200 ערים באירופה שמגבילות כניסת כלי רכב מזהמים. איסור הנסיעה חל בכל אזורי המגורים בעיר, אך מותרת כניסה למנהרות הכרמל, לאזור מפעלי המפרץ ולנמל חיפה מצד מזרח. לצורך הפעלת התוכנית נקבעו הסדר תנועה וחוק עזר עירוני שאוסרים על תנועה של כלי רכב מזהמים באזורי המגורים והוצבו שלטים ותמרורים בכבישים המובילים אל העיר וגם בכל הכניסות לאזור איסור הנסיעה.

 

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי העירייה מפעילה מערך פיקוח אשר מוודא שכלי הרכב המזהמים אינם נכנסים לאזור הנקי וכי הקנס על כניסה לאזור עם רכב מזהם הוא 500 שקל ליחיד ו-1,000 שקל לתאגיד. ההכנסות מועברות לקרן עירונית ייעודית שעוסקת בהפחתת זיהום האוויר. להערכת המשרד, המהלך לאיסור כניסת רכבים מזהמים לעיר יוביל להפחתה של יותר מ-20 אחוז מזיהום האוויר התחבורתי בעיר.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "אנחנו שמחים להתקדם לשלב השני בהפעלת אזור אוויר נקי בחיפה. מטרה מרכזית שהצבנו לעצמנו בתחילת הקדנציה היא להפחית באופן משמעותי את רמת הזיהום מכלי רכב מזהמים. אני מקווה שהתוצאות בחיפה יובילו לשינוי תפישתי ולאימוץ המודל גם בערים אחרות בישראל"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אדיר

    חחחחחח "איסור כניסת רכבים מזהמים",בדיחת השנה. אני כול יום חולף על פני השלט הזה ורואה רכבים מזהמים שחולפים על פני השלט הזה. גם ככה חיפה עיר מזוהמת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עושים צחוקים מהריאות שלכם תושבים יקרים, התוכנית היחידה היא העתקת התעשיות המזהמות של בז"ן והמטרופולין יפרח מכל בחינה.

  3. דני דין

    רכבים מזהמים ממשיכים בנסיעה מפעלים מזהמים נשארים במקום לא נוסעים לשום מקום ןממשיכים לזהם חופשי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר