זיהום האוויר על פני המפרץ (שי אילן)
זיהום האוויר על פני המפרץ (שי אילן)

מנהלי בז"ן וגדיב זומנו לשימוע בשל פליטות בנזן חריגות

המשרד להגנת הסביבה זימן לשימוע את מנהלי החברות בז"ן וגדיב - שתיהן מקבוצת בז"ן. השימוע נועד להשמעת טענותיהם של המנהלים לפני שהמשרד יחליט על נקיטת צעדים נגד החברות, כולל הוצאת צו למניעה או לצמצום של זיהום אוויר בשל פליטות חריגות של החומר המסרטן בנזן 

פורסם בתאריך: 30.1.19 20:16

המשרד להגנת הסביבה זימן היום (רביעי) לשימוע את מנהליהן של שתי חברות השייכות לקבוצת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן) ומפעילות מפעלים במפרץ חיפה – חברת בז"ן וחברת גדיב. בהודעת המשרד צוין כי השימוע נועד להשמעת טענותיהם של המנהלים בטרם יקבל המשרד החלטה על נקיטת צעדים נגד החברות, כולל הוצאת צו למניעה או לצמצום של זיהום אוויר בשל חריגות מערך הסביבה של המזהם בנזן.

"בשימוע זה", נכתב בהודעת המשרד, "יוכלו החברות להשמיע את טענותיהן בדבר הודעת המשרד שלפיה הוא שוקל להוציא צו מינהלי, שבמסגרתו ידרוש מהחברות לרוקן מיכלי אחסון שיש להם תרומה משמעותית לפליטות בנזן, עד להתקנת אמצעי הפחתה או לחיבורם למתקני טיפול, וכן לדרוש מהחברות החלפה של עשרות אלפי רכיבי ציוד במתקנים שזוהו כמתקנים שמהם יש פליטות בנזן משמעותיות". בנזן הוא חומר מסרטן ודאי לאדם הנפלט לאוויר מפעילות תעשייתית ומתחבורה.

 

 

לפי הודעת המשרד, מאז ינואר 2017 ועד היום נמדדים ריכוזים של בנזן החורגים מערך הסביבה שנקבע בתקנות איכות אוויר בתחנות ניטור סביבתי סביב שטחם של מפעלי בתי הזיקוק וגדיב ובדיגום הסביבתי שמבוצע על ידן במשותף. "בניתוח המאפיינים המטאורולוגיים שבוצע על ידי מומחי המשרד נמצא קשר ישיר בין ריכוזי הבנזן החורגים לבין מתחם בז"ן", צוין בהודעת המשרד, "יותר מכך – הניתוח אף הצביע על כך שברמת ודאות גבוהה מאוד מקורות הפליטה אשר אחראים לחריגות מערכי הסביבה היממתיים בריכוזי בנזן הם באופן ספציפי בשטח מפעלי גדיב ובז"ן".

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "קבוצת בז"ן היא מתקן קריטי וחיוני לתפקודו התקין של המשק. הקבוצה משקיעה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה ומאמצים רבים בצמצום השפעותיה על הסביבה, בין השאר על ידי הפעלת תוכנית ייעודית להפחתת פליטות בנזן, ניטור מתקדם ופיתוח מוצרים נקיים וחדשניים. העובדות בשטח מצביעות על כך שמאמצי הקבוצה נושאים פרי ושרמות פליטות הבנזן מחצריה פחתו בשנים האחרונות בכ-70 אחוז. בנוסף, לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, רובו ככולו של הבנזן שבאוויר נפלט מרכבים ומתחנות דלק. לאחרונה השיקה קבוצת בז"ן את הדלק הנקי בעולם המכיל מחצית מכמות הבנזן הקבועה בתקן, ובכך הפחיתה את פליטות הבנזן במפרץ חיפה בעשרות אחוזים – הרבה יותר מאשר סך הפליטות ממפעליה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. צריך לתקן את הכותרת

    "המשרד להפקרת הסביבה ממשיך לגרור רגלים, לבלבל ת'מוח ולהמנע מלנקוט צעדי סגירה כנגד המפעל המזהם בישראל, למרות המשך חריגות פליטת חומרים מסרטנים."

  2. יגאל התעמולה של בזן פחות מעניינת

    יותר מעניין מה תגובת עיריית חיפה, איגוד ערים, ארגוני הסביבה, … האם גם הם סבורים שהבנזן מקורו בתחבורה?
    הנה רמז: את הבנזן המסרטן שבזן מוציאים מהדלק כדי שיהיה "הכי נקי בעולם" כדבריהם, אנחנו נושמים באויר שלנו. גם התושבים וגם העובדים.

  3. מה אומרת הגברת קליש בעניין?

    הרי הבוחרים היו בטוחים (משום מה) שהיא תלחם בזיהום…

    טוב, בטח שקשה להלחם בזיהום, כשבעלי המפעלים והקבלנים הם אלו שהריצו אותך…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר