רחפן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
רחפן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ניסיון להרחיב את מערך ניטור המזהמים

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור וליזמים להעביר הצעות על מערכות לצילום ולניטור של עשן שחור ופליטות מזהמי אוויר לצורך מעקב רציף אחר פליטות לא מוקדיות וגילוי מקור הפליטה במתחמים תעשייתיים

פורסם בתאריך: 20.2.19 13:47

נמשכים הניסיונות ליצור תמונה מלאה של היקף זיהום האוויר ממוקדים תעשייתיים, ובמסגרת זאת מנסה המשרד להגנת הסביבה להטמיע מערכות חדשות לניטור מזהמי אוויר באמצעות מצלמות.

המשרד קרא היום (רביעי) לציבור הרחב וליזמים מקומיים ובין לאומיים להעביר הצעות ומידע על מערכות לצילום ולניטור של עשן שחור ופליטות מזהמי אוויר מעל מקורות הפליטה או מחוץ לגדרותיהם, וזאת לצורך מעקב רציף אחר פליטות לא מוקדיות (פליטות שמקורן אינו בארובות) וגילוי מקור הפליטה במתחמים תעשייתיים.

מהמשרד נמסר כי מערך הניטור הסביבתי שלו עומד בתקנים ובדרישות בין לאומיים, אך הוא מחפש מערכות מתקדמות שיספקו תמונה משלימה למערך ניטור האוויר שלו עבור מזהמים נוספים, ובהם מזהמים המופיעים בחוק אוויר נקי ושאין עבורם פתרון מכשור ניטור רציף קיים כיום.

 

 

"מערכות אלה יסייעו ליצירת בסיס מידע מעבר לדרישות הנהוגות בדירקטיבה האירופית", נמסר מהמשרד, "כיום המשרד מבצע דיגומים סביבתיים עבור מזהמים נוספים אלה ואף מחייב את ניטורם בחלק מהיתרי הפליטה הניתנים למפעלים באמצעים שונים, כולל ניטור רציף על גדר המפעל ובקרה רציפה לאבק נראה לעין באמצעות מצלמות וידיאו. עם זאת, המשרד מעוניין לקבל מידע ולבחון פתרונות מתקדמים לצילום ולניטור עשן שחור ופליטות מזהמי אוויר בזמן אמת, מעל ומחוץ למקור הפליטה – המפעלים הפטרוכימיים ומפעלים תעשייתיים אחרים".

עוד נמסר מהמשרד כי המערכות המבוקשות צריכות לכלול מתקן לנשיאת המכשור, כגון רחפנים, רכבים וקרונות, מכשירי צילום עשן וניטור של מזהמים, מערכת מטאורולוגית תומכת, מערכת עיבוד נתונים בזמן אמת ומערכת רישום ושידור הנתונים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר