מתחם בז"ן (צילום: ירון קמינסקי)
מתחם בז"ן (צילום: ירון קמינסקי)

אירוע מתמשך: דליפת גז בצינור שבין דור לבז"ן

בעקבות תלונות של תושבים על ריח רע באזור מפרץ חיפה יצאו כוננים של איגוד ערים להגנת הסביבה ואנשי המשרד להגנת הסביבה לאזור ואיתרו דליפת גז בצנרת שבין המפעלים דור ובז”ן. הצוותים איתרו את התקלה, הפסיקו את הזרמת הגז בצינור, והדליפה נעצרה. המשטרה חסמה את צומת חלוצי התעשייה-יגאל ידין

פורסם בתאריך: 18.5.19 11:09

איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה הודיע כי במהלך הלילה, בעקבות תלונות של תושבים על ריח רע באזור מפרץ חיפה, יצאו כוננים של האיגוד ואנשי המשרד להגנת הסביבה לאזור ואיתרו דליפת גז בצנרת שבין המפעלים דור ובז”ן. עוד נמסר כי הצוותים הפסיקו את הזרמת הגז בצינור.

בעקבות הזרמת הגז הופסקה הדליפה, והצוותים בחנו את השפעתה על איכות האוויר באזור. כעת פועלים צוותים בשטח שמזרימים מים לצינור ומנסים לאתר את מיקום הדליפה.

המשטרה חסמה לתנועה רכבים ואנשים את צומת חלוצי התעשייה-יגאל ידין. יצוין כי אין הנחיות מיוחדות לתושבי האזור.

 

צומת חלוצי התעשייה סגור לתנועה בעקבות דליפת הגז (צילום: שי אילן)

צומת חלוצי התעשייה סגור לתנועה בעקבות דליפת הגז (צילום: שי אילן)

 

 

ממחוז חוף בשירותי הכיבוי וההצלה נמסר כי צוותי הערכת סיכונים ומומחי חומרים מסוכנים מתחנה הכבאות האזורית חיפה פועלים באירוע דליפת הגז. עוד נמסר כי מדובר בגז מסוג C-4 – גז תעשייתי דליק, נפיץ ורעיל אשר כבד מהאוויר, ומכאן שנטייתו היא להצטבר במקומות נמוכים. מקור הדליפה הוא ככל הנראה בצנרת תת קרקעית המוליכה בין בז"ן למפעל דור כימיקלים. צוותים של רשות הכבאות ביצעו ניטור ערכים באזור שבו נמדדו ערכים גבוהים בשוחות החשמל והתקשורת באזור. נעשה ניסיון לערפל את ריכוז הגז במים בשוחות, אך בשירותי הכיבוי מציינים כי מדובר באירוע מתמשך וכי הגז מצוי בחלל הפתוח. בהסתמך על הנתונים שהתקבלו ממכשירי הדגימה ניתנה המלצה למשטרת ישראל לסגור לחלוטין את מפגש הרחובות יגאל ידין-חלוצי התעשייה לתנועה.

ראש העיר עינת קליש רותם מסרה בתגובה לאירוע: "אין למפעלים האלה מקום לידינו כל זמן שהזיהום נמשך והתקלות חוזרות השכם והערב. לא נסכים לחיות ליד שכנים מזיקים. אם וכאשר הם יהפכו לשכנים טובים, נוכל לקבל את נוכחותם בחיינו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר