מיצג "כיכר המתים" בהפגנת ארגוני הסביבה (צילום: אלה אהרונוב)
מיצג "כיכר המתים" בהפגנת ארגוני הסביבה (צילום: אלה אהרונוב)

"לכם יש כסף בארנק, לי יש ילד שנחנק"

כ-200 פעילי הארגונים הסביבתיים הפגינו בכיכר צייזל בקרית חיים במחאה על מצב זיהום האוויר במפרץ על רקע פרשת דליפת הגז במפעל דור כימיקלים. המפגינים הקימו מיצג שנקרא "כיכר המתים" ושמורכב ממצבות שעליהן נכתב "הוקרב על מזבח הטייקונים", "קורבן לעשן", "ה' לא ריחם על ילדי הגז"

פורסם בתאריך: 23.5.19 20:35

כ-200 מפגינים התאספו הערב (חמישי) בכיכר צייזל בקרית חיים במחאה על מצב זיהום האוויר במפרץ על רקע פרשת דליפת הגז במפעל דור כימיקלים.

המפגינים – רובם פעילי הארגונים הסביבתיים כמו מגמה ירוקה והמרכז לצדק חברתי – הניפו שלטים וקראו "חיפה דורשת צדק סביבתי, חיפה דורשת אוויר נקי", "יותר בז"ן, יותר סרטן", "בחיפה ובקריות התושבים רוצים לחיות", "חיפה דורשת אנרגיה מתחדשת", "הגיע הזמן לסגור את בז"ן", "רווחים לא עושים על בריאות התושבים" ו"לכם יש כסף בארנק, לי יש ילד שנחנק". המפגינים, שחלקם עטו מסכות להגנה מפני זיהומים, הקימו מיצג שנקרא "כיכר המתים" ושמורכב ממצבות שעליהן נכתב "הוקרב על מזבח הטייקונים", "קורבן לעשן", "ה' לא ריחם על ילדי הגז" ועוד.

 

הפגנת ארגוני הסביבה במחאה על זיהום האוויר (צילום: אלה אהרונוב)

הפגנת ארגוני הסביבה במחאה על זיהום האוויר (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

ליהי שחר ממגמה ירוקה אמרה למפגינים: "מפרץ חיפה ימשיך לעבוד כשהצינורות שלו מטונפים ומסרטנים. מפעל עברייני ביחד עם האח הגדול שלו בתי הזיקוק – אלה מפעלים שאין להם מקום בחיפה. אנחנו עומדים היום בעמדת הכוח כי מאזן הכוחות השתנה. כל ראשי הערים במפרץ חיפה עומדים ביחד איתנו ותומכים בתוכנית ממשלתית של רשות מקרקעי ישראל. פינוי כל התעשיות המזהמות ממפרץ חיפה עד 2025 זה לא חלום. אם היו אומרים לי לפני שלוש שנים שנעמוד כאן היום עם תוכנית ממשלתית מול התעשיות המזהמות, הייתי אומרת שאתם חולמים. אבל התוכנית הזאת היא בידיים שלנו עם דוח מקינזי שקובע שלא רק ביטחונית אלא גם סביבתית, בריאותית ואפילו כלכלית נכון לסגור את בתי הזיקוק. זאת לא המערכה האחרונה, זה קרב ארוך שהתחיל לפני עשרות שנים והולך ומתחזק בזכותכם בשנים האחרונות. זה קרב קשה, ויש מולנו אנשים שעומדים בצד השני. כמה שזה כואב לשמוע, יש כמה נבחרי ציבור ששכחו בשביל מי הם עובדים. אחד מהם הוא שר האנרגיה יובל שטייניץ".

שחר פרסמה את מספר הטלפון של שטייניץ וקראה למפגינים להתקשר אליו ולדרוש לא להפקיר את מפרץ חיפה ולהוציא את בז"ן ואת דור כימיקלים מהאזור. "התעשייה המיושנת הזו חייבת להיעלם מהעולם", היא סיכמה.

 

 


 

 


.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביאל

    היו שם בין 200 ל-250 משתתפים בהפגנה ולא 100!

    נכון ביניהם גם ילדים ונערים שרוצים סיכוי שווה לחיות ולא רק פעילי איכות סביבה.

  2. חיפאי

    התעשייה הזו חיונית למשק בישראל ועל כך אין ויכוח
    הבעיה היחידה היא הסיכון הבריאותי לתושבים ולסביבה ולכן
    הפתרון המתבקש הוא העתקה של המפעלים לאזור מבודד מאוכלוסיה
    בניית מפעלים חדשים בסטנדרט מתאים לימינו ותכנון יעיל ובטוח של שינוע החומרים ממקום למקום
    כל תוכנית אחרת לא תשיג את המטרה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר