זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

איגוד ערים ינטר 60 חומרים מסוכנים נוספים

מועצת איגוד ערים להגנת הסביבה אישרה רכש של מערכת חדשה בעלות של 700,000 שקל שתאפשר לאיגוד לנטר 60 סוגי חומרים מזהמים, נוסף על 28 סוגי החומרים שהוא מנטר כעת

פורסם בתאריך: 9.9.19 15:00

איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה יחל לנטר 60 סוגי חומרים מזהמים, נוסף על סוגי החומרים שהוא מנטר כעת, וזאת באמצעות מערכת חדשה שרכישתה אושרה אתמול (ראשון) על ידי מועצת האיגוד. עלותה של המערכת החדשה היא 700,000 שקל.

כיום מנטר האיגוד באמצעות תחנות הניטור 28 סוגי חומרים, בהתאם לחוק אוויר נקי ולהוראות המשרד להגנת הסביבה המבוססים על התקן האירופי ועל דרישות המשרד להגנת הסביבה האמריקאי.

המערכת החדשה תאפשר לזהות פליטת חומרים מזהמים שעד היום לא היתה לאיגוד אינדיקציה לגביהם, כמו גם לזהות מזהמי ריח. הגזים החדשים שינטר האיגוד קשורים לשתי קבוצות מזהמים עיקריות – גזים שיוצרים מטרדי ריח וגזים שמשפיעים על היווצרותו של אוזון (גז הפוגע בבריאות אשר נוצר באמצעות תגובות בין גזים שונים באזורים חמים). הרחבת הניטור נותנת מענה לדוח מבקר המדינה על מפרץ חיפה, וזאת לנוכח הפער שעליו הצביע המבקר בין החומרים המנוטרים לכמות הגזים האמיתית שפולטת התעשייה במפרץ חיפה.

 

 

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "אני שמחה על ההחלטה להרחיב את מספר הגזים המנוטרים במפרץ חיפה. זהו שינוי משמעותי שיאפשר לנו לדעת יותר ולפעול למען התושבים. ברור לנו שעד היום היתה לנו תמונה חלקית של מה שנושמים תושבי מפרץ חיפה, ואני מאמינה שהמערכת החדשה תיתן לנו תמונה מלאה של מה שאנחנו נושמים באמת. מדובר בפעולה אחת מני רבות שעושה האיגוד על מנת לחזק את אמון הציבור ולשפר את יכולתנו לפקח על התעשייה המזהמת במפרץ. אמנם יש לנו עוד הרבה לעשות, אבל מדובר בצעד בכיוון הנכון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר