פרישת פחים כתומים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פרישת פחים כתומים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

פרישת הפחים הכתומים מתרחבת לשכונות נוספות בכרמל

בעקבות הצלחתו של מיזם הפרדת אשפה בחיפה נפרשים בימים אלה מאות פחים כתומים למיחזור ברמת התשבי ובשכונות הכרמל המערבי. "הנתונים של הפרדת אריזות בחיפה מעידים על מעורבות ועל אמון של התושבים במהלך", אומר מנכ"ל תאגיד המחזור תמיר רני איידלר

פורסם בתאריך: 28.11.19 16:13

מאות פחים כתומים למיחזור אריזות נפרשים בימים אלה בשכונת רמת התישבי ובשכונות בכרמל המערבי. את הפרישה מבצעת עיריית חיפה בשיתוף עם תאגיד המיחזור תמיר.

הפחים הכתומים מיועדים לכל האריזות הביתיות, לרבות אריזות פלסטיק המיועדות למזון, למוצרי טיפוח, למוצרי ניקיון, לאריזות מתכת כמו קופסאות שימורים ותחליפי חלב, ולקרטוני משקה.

עד כה הוצבו פחים כתומים בשכונות רמות רמז, רמת גולדה, רוממה החדשה ורוממה הישנה, רמת בגין, גבעת דאונס, רמת אלון, רמת אלמוגי, רמת חן, רמת ספיר, דניה, סביוני דניה, רמת אשכול, אחוזה, ורדיה, מרכז הכרמל, כרמליה וכבאביר. מהעירייה נמסר כי בשנה החולפת אספו תושבי חיפה יותר מ-250 טון פסולת אריזות, ולנוכח הצלחה הורחבה פרישתם של הפחים הכתומים לשכונות נוספות.

עוד אומרים בעירייה כי מדובר בהישג מרשים שמוכיח את מחויבותם של התושבים להפרדת אריזות, אשר מובילה להפחתה משמעותית גם של כמות האשפה המוטמנת בקרקע וגם של מספר המשאיות שנעות בכבישי העיר.

 

 

פרישת הפחים הכתומים מתבצעת בד בבד עם פעילות הסברה מקיפה אשר ממומנת על ידי העירייה ותאגיד תמיר. הפעילות מכוונת לתושבים בכל הגילאים, היא כוללת הצגות וסדנאות יצירה בגני הילדים, פעילויות וסדנאות חווייתיות בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, אירועים שכונתיים והדרכות אישיות בבתי התושבים, ובמסגרתה מחלקת העירייה שקיות כתומות רב פעמיות לאיסוף פסולת ועלוני הסברה.

מנכ"ל תמיר רני איידלר: "הנתונים של הפרדת אריזות בחיפה מעידים על מעורבות ועל אמון של התושבים במהלך. אני מאמין שעם הוספת פחים כתומים לעוד שכונות בעיר, תושבים נוספים יצטרפו למהפכה הכתומה ונתוני המיחזור יעלו ויתרמו למיצובה של חיפה כאחת מהערים המובילות בהפרדת אריזות למיחזור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בעיקר מכשול במדרכות

    הם הופכים למטרד. עשרות פחים מפוזרים במדרכות ומפריעים להולכי הרגל.

  2. אזרחית זועמת

    חרטא.
    השבוע ראיתי ברחוב שלי משאית זבל מעמיסה את הפח הכתום כמו כל פח ירוק סטנדרטי.
    איפה ההפרדה בדיוק…?

  3. תגובה לאזרחית זועמת

    הבנתי שמשאית אחת אוספת רק את הפחים הכתומים – וזו אותה משאית שאוספת בפעם אחרת רק את הפחים הירוקים …
    אם את רואה שאותה משאית מעמיסה גם את הפח הכתום וגם את הפח הירוק בו זמנית – התלונני ל-106.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר