פח כתום
פח כתום

כך הפכו הפחים הכתומים למפגע סביבתי

על הפחים הכתומים שהציבה עיריית חיפה ברחבי העיר לא הותקנו מכסים. בעקבות הגשמים חדרו מים לפחים, הזבל צף והשטח מסביב לפחים הפך למדגרת יתושים. גם חזירי בר וחתולי רחוב נהנים מהשלל, והתושבים מתלוננים: "הרעיון הוא טוב אך הביצוע גרוע"

פורסם בתאריך: 12.12.19 13:31

הפחים הכתומים שהציבה עיריית חיפה ברחבי העיר הפכו למפגע תברואתי מכיוון שלא הותקנו עליהם מכסים. השבוע, בעקבות הגשמים העזים, חדרו מים לפחים והזבל צף. יצוין כי רק לפני כשבועיים הודיעה העירייה על הרחבת הפרישה של הפחים הכתומים לשכונות רבות בכרמל. פחים אלו מיועדים למיחזור של מוצרי פלסטיק כמו אריזות מזון, חומרי ניקיון ושקיות פלסטיק, של מוצרים ממתכת כמו תרסיסים וקופסאות שימורים, ושל קרטוני משקה כמו חלב ומיץ.

בשל אי קיומם של מכסים, הריחות שנודפים מהפחים מושכים אליהם בעלי חיים כמו חתולים, אך בעיקר חזירי בר שמגיעים לבדוק את תכולת הפחים, והזבל נשפך על המדרכה. תושבים שפנו לעירייה נענו כי הפחים נקשרים כך שהחזירים לא יוכלו להפוך אותם, אך בדיקת "כלבו – חיפה והצפון" מצביעה על כך שרבים מהפחים אינם קשורים, כך שניתן להזיז ולהפוך אותם ללא קושי.

 

 

לדבריו של עמוס שבואלי, תושב העיר, הוא פנה לעירייה בנושא. "התקשרתי כדי לדווח על המפגע", הוא מספר, "ללא מכסה עלול הפח המוצף במים להפוך למקום דגירה ליתושים, ומכאן הדרך להפצת מחלות היא קצרה. בעיה נוספת היא שהמערכת ההידראולית שמאחורי המכוניות לאיסוף האשפה אינה מיועדת לטפל בפחים הכתומים, שהם צרים יותר מהפחים הירוקים. כתוצאה מכך, את הפחים הללו מרוקנים באופן ידני ובתדירות נמוכה יותר מאשר את פחי הזבל הרגילים. בשכונות שבהן דואגים למחזר מתמלא הפח הכתום מהר מאוד ועולה על גדותיו, כך שבמקום לקבל אזור נקי מקבלים אזור מלוכלך. בלית ברירה יש אנשים שמפסיקים למחזר וזורקים את האריזות לפחים הירוקים. אף אחד לא רוצה זבל וזוהמה על המדרכה ליד הבית שלו. הרעיון הוא טוב אך הביצוע גרוע".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר בפחים סטנדרטיים שנבחרו, כבכל מקום אחר בארץ, על ידי תאגיד תמיר – הגוף שנבחר על ידי המדינה להוביל את נושא המיחזור – שקבע גם את תדירות פינויים המתבצע אחת לשבוע. ריקון הפחים הכתומים מתבצע באמצעות משאית דחס ייעודית שבה מותקן 'קיר הידראולי' שמפעיל לחץ מוחלש יחסית על האריזות באופן אשר גורם לריקון נוזלים ללא פגיעה בפחים עצמם. התלונות המופיעות בכתבה אינן מוכרות לעירייה, שתשמח לקבל כתובות ספציפיות שבהן קיימת בעיה על מנת לטפל בכל מטרד, אם קיים כזה. במקומות שבהם חזירי בר הופכים את הפחים יקובעו הפחים באופן שימנע את הפיכתם".

 

פח כתום

פח כתום

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. יהודה

    רמת נלכלוך בעיר הולכת ומדרדרת. אין שירות. אין ניהול. חיפה בירידה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא רק בפחחים.לא..העיה יותר מורכבת.ראשת העיר הזאת הקיממה לנו מחחדש את חוממת ברלין וניתקה אותנו מכל המחוזות.הספירה לאחחור החלה

  3. יש פחים כתומים בכל רחבי הארץ כבר כמה שנים

    יפה שחיפה הצטרפה.

    שלכם,
    החתול הכתום מהפח הכתום

  4. משה

    התופעות לא מוכרות לעירייה????
    שקאליש תתחיל לסייר ברחובות ולהגיב ולא לשתוק ולהתחבא בלשכת הנעימה

  5. מטרד מסיבה נוספת

    פחים מיןתרים מדרכות צרות כל פח נוסף תופס מקטם על המדרכה לפעמים מפרחע לאמא עם עגלה, ברוב המקומות הוא עומד סתם ריק. בואו נודה שזה מיותר. אם רוצים למחזר תעשו עוד תחנת מחזור בכל שכונה שאליה יביאו פלסטיק

  6. חסן שוקרי

    התופעות לא מוכרות לעירייה????
    מה כן מוכר לערייה- הארנונה??? הרס העיר??. היתרים לפליטןת רעלים מעל התקן??? מחסור בתשתיות ניקוז בעיר??????? אבל היי לפחות לעיר הגיעו כמות של 200000 צעירים חדשים לפנות אתת ביתם ( עד סיום שנת הלימודים אז יחזרו לביתם)

  7. שיהיה לכם יום סרחון כתום

    ועל זה רק נאמר: עירייה פח!!
    הייתה ונותרה פח!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר