נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)
נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)

המשרד להגנת הסביבה צורף כמשיב לעתירה נגד נמל המפרץ

בית המשפט המחוזי נענה לבקשת הפורום הישראלי לשמירה על החופים לצרף את המשרד להגנת הסביבה למשיבים כדי שיבהיר את המשמעויות הסביבתיות של הפעילות הנמלית שמתירה התוכנית. "אין חולק כי הרגולטור המוסמך בנושאים הסביבתיים הוא המשרד להגנת הסביבה", נכתב בהחלטה

פורסם בתאריך: 17.12.19 17:20

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על צירופו של המשרד להגנת הסביבה כמשיב לעתירתו המינהלית של הפורום הישראלי לשמירה על החופים נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ. בכך נענה בית המשפט בחיוב לבקשת הפורום, שממנה עולה כי צירופו של המשרד כמשיב, ולמעשה כצד נוסף שנגדו מתנהלת העתירה, נחוץ לצורך הבהרת המשמעויות הסביבתיות של הפעילות הנמלית שהותרה בתוכנית שיזמה חברת נמלי ישראל.

את צירוף המשרד ביקש הפורום במסגרת בקשה שהגיש לבית המשפט לתיקון העתירה. העתירה של הפורום בראשותה של הפעילה הסביבתית חנה קופרמן מתמקדת בהשפעות הסביבתיות של נמל המפרץ, ובמסגרתה התבקש בית המשפט להורות על ביטול החלטת ועדת המשנה לעררים לאשר את התוכנית.

בעתירה שהוגשה בחודש יולי נטען כי יש לבטל את ההחלטה לנוכח "המדיניות התכנונית המשתקפת באופן שבו קודמה הקמת נמל המפרץ, בחלקים-חלקים, בשיטה המאפשרת לקדם תוכניות בעלות פוטנציאל פגיעה נרחב באזרחים ובסביבתם ומבלי שהציבור יוכל לדעת על מימדי הסיכונים בעוד מועד".

 

 

בהחלטת בית המשפט לצרף את המשרד להגנת הסביבה כמשיב לעתירה נכתב: "העותר טוען כי תוכנית נמל המפרץ אושרה מבלי שפוטנציאל המפגעים הסביבתיים ייבחן כראוי. אין חולק כי הרגולטור המוסמך בנושאים הסביבתיים הוא המשרד להגנת הסביבה. משמדובר בבעל דין דרוש, יש לצרף את המשרד כמשיב לעתירה".

עם זאת, בית המשפט דחה את בקשת הפורום לתיקון נוסף בעתירה – צירוף דוח העוסק בהגדלת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ואשר נכתב בחודש מרץ 2016 על ידי הפורום ונציגת ההתארגנות "אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות" אלה נווה. החלטת בית המשפט נומקה בין השאר בכך ש"דוח זה לא היה חלק מהמסמכים שהונחו בפני מוסדות התכנון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר