הלפיד במתחם בז"ן (צילום: איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה)
הלפיד במתחם בזן (צילום: איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה)

צפו: שוב תקלה במתחם בז"ן

הלפיד של בז"ן פעל הבוקר בעוצמה כתוצאה מתקלה במתקני החברה - כך אומרים באיגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה. במהלך היום צפויים בבז"ן להדמים את מתקן הפצחן המימני ואת מתקן הפקת המימן, ולכן צפויה פעילות נוספת של הלפיד בשעות הקרובות

פורסם בתאריך: 15.2.21 13:15

איגוד ערים לאיכות הסביבה מפרץ חיפה מעדכן כי הבוקר (שני) התרחשה תקלה נוספת במתקני בז"ן, ובשל כך הופנו גזים ללפיד שבער בעוצמה. מנתונים שהגיעו לאיגוד עולה כי במהלך האירוע הוזרמו ללפיד המימן 3.7 טון גזים – דבר המהווה הזרמה משמעותית של יותר משני טון לסך הלפידים בבז"ן כקבוע בהיתר הפליטה.

במהלך היום צפויים בבז"ן להדמים את מתקן הפצחן המימני ואת מתקן הפקת המימן, ולכן צפויה פעילות לפיד נוספת בשעות הקרובות.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "בימים אלה, כאשר ועדת המנכ"לים מתכנסת לדון בעתידה של התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, חוזרות ומתרחשות תקלות. כפי שטענו, לא מדובר בתקלות ספורדיות אלא במצב שבו השגרה היא תקלות שמתרחשות כל הזמן. זאת בדיוק הסיבה שבגללה האיגוד דורש מוועדת המנכ"לים לקבל החלטה אמיצה על סגירת התעשייה הפטרוכימית בהקדם. נזכיר כי כל תקלה מתוחקרת ומטופלת על ידינו עם המשרד למשרד להגנת הסביבה ועם עיריית חיפה, שהם הגורמים שיכולים לאשר או לבטל את רישיון העסק".

 

 

גולן שטיינברג הוסיפה: "אני מזכירה למנהלי בז"ן כי האחריות שלהם לפני שורת הרווח היא לתושבי האזור, ולכן גם בזמן שנותר למפעלים לעבוד מכאן עליהם להשגיח ולדאוג לכך ששגרת התקלות הזאת תיעצר לאלתר. אנו כאיגוד נמשיך לפעול בשקיפות ולדווח לציבור על כל אירוע. נפעל בכלים העומדים לרשותנו על מנת להגביר את האכיפה".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רק סגירה בלי חוכמות

    הלפידים זה האצבע המשולשת של בז"ן כלפי העתיד והבריאות של כולנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר