זפת שנסחפה לחוף (צילום: רמי שלוש)
זפת שנסחפה לחוף (צילום: רמי שלוש)

45 מיליון שקל הוקצו לטיפול באסון הזפת

הממשלה אישרה את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להקצאה של 45 מיליון שקל לטיפול בזיהום החופים, לפינוי הפסולת לאתרי הטמנה ולהשבת המצב לקדמותו. נתניהו: "זהו אסון אקולוגי עצום של 1,000 טונות של נפט וזפת שנערמים על חופינו"

פורסם בתאריך: 23.2.21 17:37

הממשלה אישרה את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להקצאה של 45 מיליון שקל לטיפול בזיהום החופים, לפינוי הפסולת לאתרי הטמנה ולהשבת המצב לקדמותו. בתוך כך, השרה גמליאל תגיש תוך 30 יום תזכיר חוק בנושא מוכנות ותגובה לאירועי זיהום הים בשמן.

המשרד להגנת הסביבה יפנה אל הקרן למניעת זיהום הים כדי שזו תקצה 45 מיליון שקל שישמשו עבור ביצוע הפעולות הבאות:

* סיוע לרשויות המקומיות ולרשות הטבע והגנים הלאומיים שמחזיקות בחופים שנפגעו בתקרית הזפת (עד 250,000 שקל לכל קילומטר של קו חוף) עבור טיפול בזיהום בחופים ובבעלי החיים שנפגעו ממנו. מתוך סכום זה תועבר מקדמה כסיוע מיידי בהיקף של 62,500 שקל.

* ביצוע פעולות שינוע, טיפול וסילוק הזפת מאתרי האחסון הזמניים בחופים ליעדי הקצה.

* ביצוע סקרים ומחקרים, ניתוחים כלכליים סביבתיים, פעולות ניטור ופעולות תיעוד של היקף ועוצמת הפגיעה, תהליך השיקום ובדיקת השימוש באמצעים חדשניים לשיקום הסביבה החופית והימית והמגוון הביולוגי שבהן, בין השאר לצורך שיפור הטיפול והתגובה במקרים דומים בעתיד.

 

 

נוסף על כך הוחלט כי המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר ידונו בתקצוב של הקרן בסך של 25 מיליון שקל במטרה לאפשר לקרן לתת מענה לאירוע בסדר גודל כזה בעתיד וכדי לאפשר את המשך ההתנהלות השוטפת של הקרן. עוד הוחלט כי תוקם ועדה בראשות מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי או נציגו ובהשתתפות של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הפנים או נציגיהם, אשר תמליץ תוך שישה חודשים על דרכי ההתמודדות עם תרחישי אסון ימיים ועל ההיערכות למניעתם, לרבות המשמעות בתקנים ובתקציב לצורך כך.

לצורך פתיחת עונת הרחצה, שתחל ב-20 במרץ, הוחלט כי משרד הפנים ומשרד האוצר יסכמו תוך 14 יום על אופן התקצוב של פתיחת העונה לצורך פיתוח והנגשה של חופי הרחצה, תפעול ונושאי הצלה ובטיחות.

נתניהו: "זהו אסון אקולוגי עצום של 1,000 טונות של נפט וזפת שנערמים על חופינו. אנחנו חייבים לפעול מהר, לפני שזה יחלחל לתוך הקרקע, במיוחד בשטחים הסלעיים, וזה נזק שיישאר איתנו שנים ארוכות. לכן אנחנו פועלים במהירות ואישרנו כעת את התוכנית שהבאתי ביחד עם השרה גמליאל. הסיוע התקציבי הזה יסייע בהצלת החופים שלנו".

גמליאל: "התארגנו בזמן מהיר במיוחד כדי לאפשר הקצאת סכומי כסף משמעותיים לרשויות המקומיות החופיות ולרשות הטבע והגנים. נעשה הכל כדי שנוכל לשקם את הנזקים האקולוגיים, לחזור שוב ליהנות מהחופים היפים של ישראל ולפתוח במועד את עונת הרחצה. אנחנו ממשיכים בחקירה בין לאומית מורכבת כדי לתפוס את האשמים ולהעניש בחומרה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פלקו

    יכלו להשקיע מיליון אחד עם בזמן היו פורסים מצוף פילטר בלב ים הכל היה נתפס בפילטר ולא היה מגיע לחוף אבל אתם חכמים לאחר מעשה

  2. שפרה רוזנבוים

    חיפה היא נייר הלקמוס של המדינה בטיפול באיכות הסביבה כמו שמתייחסים לחיפה באותו האופן מתייחסים לסביבה.
    אני שמחה שקליש אמא אדמה תעשה סדר לממשלה ותנקה שם אורוות כי בג"ץ איתה ולא עם גילה גמליאל.
    בתור ליכודניקית אני לא מבינה למה השרים לא באים לחסן שוקרי ללמוד מקליש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר