גושי זפת בחופי חיפה (צילום: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה)
גושי זפת בחופי חיפה (צילום: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה: אירוע "זפת בסערה" הסתיים

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הרשויות המקומיות החופיות ימשיכו בפעולות ניקוי ממוקדות בחופים שעדיין לא הגיעו לדרגת כחול במפת רמזור החופים. מתוך 101 חופים מוכרזים בישראל עברו 83 מהם את מדד הזפת והוחזרו לפעילות

פורסם בתאריך: 17.3.21 11:41

חודש לאחר הפגיעה בחופי הים של ישראל מנפט גולמי הודיע היום (רביעי) המשרד להגנת הסביבה על סיום אירוע "זפת בסערה" ועל הסרת מצב החירום.

מהמשרד נמסר כי הרשויות המקומיות החופיות ימשיכו בפעולות ניקוי ממוקדות בחופים שעדיין לא הגיעו לדרגת כחול במפת רמזור החופים שמשמעותה הוא זיהום קל עד נקי, לרבות בחופים סלעיים הנדרשים לפעולות ניקוי. בהודעה נכתב עוד כי "היעדים שהושגו בשבועות האחרונים כוללים ניקוי חופים אינטנסיבי על ידי הרשויות החופיות, מתנדבים וצוותי המשרד, כך שמתוך 101 חופים מוכרזים בישראל עברו 83 מהם את מדד הזפת והוחזרו לפעילות. בהסתכלות של כל החופים – מוכרזים ופתוחים – 61 מהם הם נקיים או ברמת זיהום קל מאוד, 36 אחוז מוגדרים עם זיהום קל עד בינוני, ושלושה אחוזים הם ברמת זיהום משמעותי".

 

 

עד כה פונו על ידי החברה לשירותי איכות הסביבה, שהיא זרוע הביצועית של המשרד להגנת הסביבה, יותר מ-650 טון של פסולת זפת מעורבת מהחופים – כמות שמהווה כ-83 אחוז מהפסולת שנחתה בארץ. פעולות הפינוי צפויות להסתיים בתקופה הקרובה, והשלמת הניקוי על ידי הרשויות החופיות תימשך.

המשרד יקים צוות ליווי לרשויות החופיות וינהל סקרי צלילה לאיתור של גושי זפת, ובמקביל הוא ממשיך בקידום תביעת פיצויים בגין נזקי הזיהום מול הקרן הבין לאומית המבטחת נזקי זיהום ים וחופים משמן.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "לאחר חודש אינטנסיבי במיוחד אנו עוברים לשלב הבא ומלווים את הרשויות החופיות בהמשך הפעולות לניקוי הזפת ולפינויה כדי להביא לניקיון מלא של החופים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר