רחוב אביגיל
רחוב אביגיל

זמן פציעות

והשבוע: רחוב אביגיל

פורסם בתאריך: 27.5.17 22:22

היסטוריה: אביגיל – דמות תנ”כית שסיפורה מובא בספר שמואל א’ היתה אשתו של נבל הכרמלי ולימים אשתו של דוד המלך. היא מתוארת כ”אשה טובת שכל ויפת תואר”, בעוד שנבל מתואר כאיש עשיר וקשה. בזמן מנוסתו מפני שאול נודע לדוד שנבל חוגג את חג גז הצאן והוא ביקש שיזמין גם אותו, אך נבל סירב בגסות ודוד החליט להתנקם בו. כאשר שמעה על כך אביגיל היא הכינה מזון לדוד ולאנשיו ויצאה לקבל את פניו ולשכנעו שיוותר על נקמתו. מששבה לביתה היא סיפרה לנבל על מעשיה, “וימת לבו בקרבו והוא היה לאבן”. כעבור עשרה ימים מת נבל, ודוד לקח את אביגיל לאשה. היא התלוותה אליו בנדודיו, היתה לצדו כשנמשח למלך וילדה לו בן אחד – כלאב (אשר בספר דברי הימים מכונה דניאל).
ווייז: נחנה את הרכב ברחוב אביגיל או ברחוב יוכבד, סמוך לרחוב שמשון.

האימון: אורך הרחוב הוא כ-250 מטר, ואנו נרוץ ונלך לאורכו הלוך ושוב 16 פעמים, ובסך הכל שמונה ק”מ. תחילה נערוך חימום שבו נרוץ בריצה קלה את רחוב יוכבד, נפנה ימינה לרחוב יותם ושוב ימינה לרחוב שמשון, עד שנחזור לרחוב אביגיל.

חלק ראשון: נרוץ במעלה הרחוב תוך שימת דגש על טכניקת ריצה בעלייה.

פעמים 4-1: נרוץ במהירות בעלייה ונלך בירידה.

פעמים 8-5: נרוץ במהירות בעלייה ונרוץ בריצה קלה בירידה.

חלק שני: נרוץ במורד הרחוב תוך שימת דגש על טכניקת ריצה בירידה.

פעמים 12-9: נרוץ במהירות בירידה ונלך בעלייה.

מקטעים 16-13: נרוץ במהירות בירידה ונרוץ בריצה קלה בעלייה.
בתום האימון נשים דגש על מתיחות. לאחר מכן ננוח במשך חמש דקות ונבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: ריצה היא ספורט בריא, אך סיכויי הפציעה בה הם גבוהים. הגפיים התחתונות נושאות בעיקר העומס של הריצה, ובהן גם מתרחשות רוב הפציעות כמו כאבי רגליים, ברכיים, כף הרגל וכמובן הגב. אחת מהסיבות לריבוי הפציעות מריצה היא האיכות הירודה ו/או אי ההתאמה של נעלי הריצה. כדי לדעת אלו נעליים מתאימות לכם ענו על השאלות הבאות: 1. לאיזה סוג ריצה דרושות הנעליים – לספרינטים או לריצות ארוכות, לאימונים רגילים או לתחרויות? 2. מהו המשטח שעליו אתם רצים – הליכון, כביש, מדרכה, ריצות שטח או שבילי כורכר? 3. מהו מספר הקילומטרים הממוצע שאתם מתכוונים לרוץ בכל שבוע – עד עשרה ק”מ? עד 20? יותר מ־20? 4. מהם המבנה האנטומי ומשקל שלכם – האם אתם סובלים ממשקל יתר? האם אתם סובלים מבעיות בכף הרגל? האם יש לכם דפורמציות בכפות הרגליים? האם אתם סובלים מברכי O או מברכי X? 5. מהו מבנה כף הרגל שלכם – האם אתם סובלים מכף רגל שטוחה או מכף רגל גבוהה? 6. מהם הטכניקה וסגנון הריצה שלכם – האם אתם נוחתים על העקב או על כף הרגל? לאחר שתענו על השאלות האלה פנו לחנות שבה עובד אדם שמבין בריצה, והוא יסייע לכם בהתאמת הנעליים.
אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – הכל במקום אחד” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו
הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר