רחוב רחל
רחוב רחל

הגיל והתרגיל

והשבוע: רחוב רחל

פורסם בתאריך: 17.6.17 14:59

היסטוריה: רחל היתה בתו של לבן בן בתואל הארמי, אשתו של יעקב אבינו ואמם של יוסף ובנימין. היא נולדה בעיר חרן שבארם נהריַים ונקברה בבית לחם. סיפורה מופיע בספר בראשית, ולימים היא היתה סמל לאהבת אם לבניה כאשר היא מתוארת כאם רחומה המבכה את בניה שנפלו בשבי האויב. המקום שנחשב לקברה בדרך בית לחם הפך למקום עלייה לרגל. בתחילת המאה ה-20 נתן מבנה הקבר השראה למעצבי גלויות, בולים ומזכרות מארץ הקודש.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב רחל בשכונת כרמליה.

האימון: נרוץ במעגל ברחובות רחל וצפרירים, כאשר אורך המסלול הוא 1.4 ק”מ. נבצע חמישה סיבובים, ובסך הכל שבעה ק”מ.

סיבוב ראשון: נלך לאורך כל המסלול לצורך חימום.

סיבוב שני: נרוץ בקצב קל במעלה רחוב רחל ובמורד רחוב צפרירים, ובסיום ננוח במשך שתי דקות.

סיבוב שלישי: נרוץ בקצב מתגבר במעלה רחל בקצב ובקצב קל במורד רחוב צפרירים, ובסיום ננוח במשך שתי דקות.

סיבוב רביעי: נרוץ בקצב מהיר במעלה רחוב רחל ובקצב מתגבר במורד רחוב צפרירים, ובסיום ננוח במשך שתי דקות.

סיבוב חמישי: נרוץ בקצב מהיר במעלה רחוב רחל ובמורד רחוב צפרירים.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: עם השנים חלה הידרדרות של כלל מערכות הגוף כחלק מתהליך ההזדקנות. קיימים הבדלים גדולים בין אנשים עם העלייה בגיל, בפרט בכל הקשור לירידה בתפקוד מערכות הגוף, ובהתאמה עם הגיל הפיזיולוגי-התפקודי. לדוגמה, שתי נשים בנות 50 – האחת במצב גופני ירוד במיוחד שגילה הפיזיולוגי גבוה מגילה הכרונולוגי, ומבחינה תפקודית היא מוערכת כבת 57; והשנייה, שמתאמנת כל ימי חייה ומקפידה על מסגרת של אורח חיים בריא-ספורטיבי היא בת 40 מבחינת גילה הפיזיולוגי. במעגלי החיים השונים משתנים הגיל הפיזיולוגי והכרונולוגי על בסיס קבוע. וכך, יש מצבים שבהם אנשים באמצע החיים, בגילאים 50-40, מתחילים ביום בהיר אחד לאמץ מסגרת של אורח חיים בריא הכולל עיסוק משמעותי בפעילות גופנית והקפדה על איזון תזונתי, ויורדים בגילם הפיזיולוגי. עם זאת, מעטים הם האנשים שעושים זאת בצורה נכונה ובליווי אנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים. וגם חשוב לזכור שמדובר על האטת תהליכי ההזדקנות ולא עצירתם.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו
הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר