גבעת העזים
גבעת העזים

קח מקל

והשבוע: גבעת העזים

פורסם בתאריך: 14.10.17 12:35

כללי: גבעת העזים היא גבעה גדולה על המורדות המערביים של הכרמל, בין השכונות רמת אשכול ודניה. זהו אזור מיוער למחצה המכוסה בצמחייה אנדמית שאופיינית לרכס הכרמל. בראש הגבעה מצוי שטח מסולע בסלע לבן, ובין הגבעה הגדולה לאזור רמת בגין ממוקם עמק אוכף יפיפה.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב סורוקה בכניסה לגבעת העזים, ומשם נרד בשביל המוביל אל גבעת העזים.

האימון: אורך המסלול הוא 2.2 ק”מ ואנו נבצע אותו פעם אחת. כחימום נרוץ ארבע פעמים מהרחבה התחתונה ועד לקצה העלייה בריצה קלה בדרגת קושי 4, ואחר כך נבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי. בסוף החימום נרד במורד הגבעה עד לפנייה שמאלה לכיוון האיצטדיון העירוני. שימו לב שזהו מסלול קשה – הירידה היא תלולה מאוד (גובה מצטבר של 320 מטר) ויש בה דרדרת של אבנים – ולכן יש לרדת בזהירות רבה תוך שימת דגש על רגליים רפויות ועל בטן אסופה. בסיום הירידה נתחיל לטפס מעלה, ובשל השיפוע החד אפשר לעשות זאת בהליכה משום שהמאמץ הפיזי הוא רב מאוד.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: יש מסלולי שטח רבים שהטיפוס בהם הוא מאתגר, ולא רק מהבחינה הפיזית. המסלול עשוי להיות עם שיפוע חד ועם תנאי שטח קשים, ולכן ניתן להיעזר במקלות הליכה. המקל מיועד לכל הולך רגל או רץ ללא קשר לגיל או לכושר הגופני. המקל מורכב בדרך כלל משלושה חלקים המחוברים בצורה טלסקופית, והדבר מאפשר שינוי של אורך המקל בשני מצבים. הראשון שבהם הוא בתנאי שטח משתנים (בעלייה נקבע את אורכו של המקל כך שכאשר הוא נוגע בקרקע תיווצר זווית של 90 מעלות במרפק של היד האוחזת, ובירידה נאריך את המקל כדי שהוא ייאחז בקרקע הנמוכה יותר), והשני שבהם הוא בהתאם לגובה המשתמש (המקל הטלסקופי מאפשר להתאים את אורך המקל לגובהו של המשתמש). במקלות רבים יש בולם זעזועים המאפשר שיכוך משמעותי וחשוב לגוף בעת המגע עם הקרקע. היתרונות הבולטים של שימוש במקל הליכה הם בטיחות בהליכה, הורדת עומס מהגוף ושיפור בקצב ההליכה. מדדים לטיבו של מקל הליכה הם משקל נמוך (280-180 גרם בממוצע), אלומיניום איכותי, סגסוגת מתכת חזקה בחלקו התחתון שבא במגע עם הקרקע, ידית אחיזה נוחה משעם או מפלסטיק, ובולם זעזועים.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות
את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר