שייק פירות לניקוי רעלים
שייק פירות לניקוי רעלים

ניקוי רעלים

והשבוע: רחוב אלכסנדר ינאי

פורסם בתאריך: 21.10.17 19:16

היסטוריה: אלכסנדר ינאי (76-126 לפנה”ס), בנו של יוחנן הורקנוס, היה כהן גדול ומלך מבית חשמונאי ששלט בממלכת יהודה בשנים 76-103 לפנה”ס. שמו העברי היה יונתן. בשורה של ניצחונות פוליטיים וצבאיים הוא הרחיב בראשית שלטונו את גבולות ממלכתו על ארץ ישראל כולה, והיה היהודי הראשון שטבע מטבעות עם התואר מלך. ממלכת בית חשמונאי הגיעה לשיא גדולתה בימיו, אך המלחמות הפנימיות התישו את כוחותיה. אשתו שלומציון המלכה ירשה את מקומו לאחר מותו.

ווייז: נחנה את הרכב ליד הסופר בכרמליה בתחילת רחוב אלכסנדר ינאי.

האימון: כחימום נרוץ ונקיף פעמיים את הרחובות לאה ורות בריצה קלה בדרגת קושי 4 ונבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי. לאחר מכן נחלק את האימון לשלושה חלקים של רבע שעה כל אחד, ובסך הכל 45 דקות.

חלק ראשון: נרוץ בקצב קל את רחוב אלכסנדר ינאי הלוך וחזור במשך 15 דקות בדרגת קושי 5. בסיום ננוח שתי דקות וחצי.

חלק שני: נרוץ בקצב מתגבר את הרחוב הלוך וחזור במשך 15 דקות בדרגת קושי 7. בסיום ננוח ארבע דקות.

חלק שלישי: נרוץ בקצב מהיר את הרחוב הלוך וחזור במשך 15 דקות בדרגת קושי 9-8.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ תזונה: החגים הסתיימו והסתיו בפתח, וזה בדיוק הזמן לנקות את הגוף מהרעלים שהצטברו בו. שונית הראל, הנטורופתית של הסטודיו, מסבירה שהכבד משמש מרכז הניקוז והטיהור של הגוף כולו. כל חומרי הפסולת למיניהם של רקמות הגוף מתנקזים אל הכבד דרך הדם, ושם הם עוברים תהליכי פירוק, המרה ונטרול על ידי אנזימים. כל האטה או חסימה של התהליכים הללו תגרום באופן ישיר להצטברות של חומרי פסולת רעילים ברקמות של הגוף ולתגובת שרשרת בכל המערכות החיוניות כמו מערכת העיכול, החיסון והעצבים. תופעות של עייפות יתר, כאבי ראש ומגרנות, עצבנות, חוסר מנוחה, כבד שומני, בעיות עור ועוד עשויות להיות תוצאה של כבד עמוס ברעלים. לכן, לפי הנטורופתיה והרפואה הסינית, בתקופות מעבר בטבע (סתיו ואביב) מומלץ לבצע ניקוי רעלים למשך תקופה קצרה באמצעות הקלה על הכבד בתהליכיו הטבעיים. יש חמישה שלבים שיקלו על הכבד: 1. לפני תחילת תהליך הניקוי נקרצף את העור מקצוות הגוף אל כיוון קישוריות הלימפה, נוריד שכבת עור ונמריץ דם לשני איברי פינוי רעלים חשובים אלה. 2. נוריד מהתפריט מוצרי מזון מתועשים ומעובדים – מומלץ להימנע מכל מזון שמגיע בשקית ושיש לו שורת רכיבים שעולה על שני מוצרי מזון ויותר. 3. נגביר באופן משמעותי את צריכת הירקות והפירות ונשלב מיצים של ירקות ופירות עם דגש על 80 אחוז ירקות. לירקות ולפירות יש יכולת הטבעית לספוח רעלים, ובאמצעות שתיית מיץ ראשון על קיבה ריקה בבוקר, המיץ יתעכל מהר ויאתחל תהליך של ניקוי כבד. 4. נשלב צמחי מרפא שמסייעים לכבד לנקות רעלים ונשתה משתנים טבעיים בצורת תה לאורך כל היום. כמו כן נקפיד על שתייה מרובה של מים. 5. נאכל ארוחות קטנות שמורכבות בעיקר מדגנים ומקטניות קלים לעיכול תוך הפחתת מוצרים מהחי המכבידים על מערכת העיכול כמו מוצרי חלב, בשר ועוף.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר