מדרגות מנדלסון
מדרגות מנדלסון

מדרגות לגן עדן

והשבוע: מדרגות מנדלסון

פורסם בתאריך: 18.11.17 19:36

היסטוריה: דבורה מנדלסון (1975-1904) היתה חברת מועצת העיר חיפה ופעילת ציבור. היא נולדה ביפו, למדה הוראה לגיל הרך בסמינר לוינסקי והיתה מהחברות הראשונות במכבי הצעיר וממייסדות תנועת הצופים בארץ. מנדלסון שימשה מורה ומחנכת בבית הספר התיכון הפרטי הראשון בחיפה לטכניקה ומסחר שייסד וניהל בעלה, המהנדס יוסף מנדלסון, נמנתה עם המקימות של לשכת יהודית מונטיפיורי של בנות ברית בחיפה וכיהנה כנשיאת הלשכה. עם קום המדינה היתה מנדלסון בין מייסדות ארגון נשים ציוניות כלליות בחיפה. היא עשתה רבות למען רווחת התושבים בעיר, ובעקבות כך הוענקה לה אזרחות כבוד של חיפה.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב הרופא, בכיכר ליד מדרגות מנדלסון.

האימון: במדרגות מנדלסון יש 297 מדרגות, והאימון כולו יכלול 1,503 מדרגות. כחימום נרוץ בקצב קל בעלייה מהכיכר של רחוב הרופא, נפנה ימינה לרחוב לינקולן, נרוץ את כל הרחוב עד סופו, ונחזור באותה הדרך. בסיום נבצע מתיחות דינמיות. לאחר מכן נרוץ בקצב גבוה לצורך העלאת דופק מהכיכר עד לפנייה לרחוב לינקולן, ונחזור לכיכר בקצב קל.

חלק ראשון: נרוץ שלוש פעמים את 50 המדרגות הראשונות בקצב מהיר ונרד אותן בקצב איטי. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

חלק שני: נרוץ שלוש פעמים את 154 המדרגות הראשונות (20 גרמים) בקצב מהיר ונרד אותן בקצב איטי. בסיום ננוח במשך שלוש דקות.

חלק שלישי: נרוץ שלוש פעמים את כל 297 המדרגות בקצב מהיר ונרד אותן בקצב איטי.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ כושר: חומצת חלב היא תוצר לוואי הנוצר בעת פירוק הגלוקוז בפעילות אנאירובית (אימון חיזוק שרירים). הצטברות רבה מדי של חומצת חלב בשריר תגרום לעייפות ואף להפסקת הפעילות הגופנית. חומצת חלב עשויה לעבור מהדם לשרירים הפעילים פחות ולאיברים אחרים כמו הלב, הכבד והכליות שבהם יש ריכוז נמוך יותר של חומצת החלב. ברקמות אלה היא יכולה למלא תפקיד של ספק אנרגיה, כאשר בכבד היא יכולה לשמש גם כחומר גלם לייצור גליקוגן. ריכוז חומצת החלב בדם ברגע נתון תלוי בשלושה גורמים – קצב ייצורה בשריר ובמסת השרירים הפעילים המייצרים חומצת חלב, קצב הפעפוע (דיפוזיה) אל הדם, וקצב הרחקת חומצת החלב מהדם באמצעות הרקמות. חומצת החלב מצויה בדם בכל מצב, ובמעבר מדורג ממאמצים קלים למאמצים עצימים עולה רמתה מעל לערכי המנוחה. עם זאת, כל עוד ניתן להגיע לשיווי משקל ולאיזון נקבל תמיד מצב שבו רמת חומצת החלב בדם מתייצבת על ערך קבוע, שעשוי להיות גבוה משמעותית, ואינה עולה עוד עם המשך המאמץ. במאמץ עצים ייתכן מצב שבו לא יתקיימו שיווי משקל ואיזון, ובמקרה כזה עלולה להיווצר חמצת בשריר שתגרום כאמור לעייפות ולהפסקת הפעילות.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר