רחוב הנטקה
רחוב הנטקה

לשבור את המיתוס

והשבוע: רחוב הנטקה

פורסם בתאריך: 2.12.17 18:32

היסטוריה: ארתור (מנחם) הנטקה (1955-1874) היה פעיל ציוני, מראשי הקרן הקיימת לישראל וההסתדרות הציונית. הוא נולד בגרמניה, שם הצטרף לתנועה הציונית. הנטקה למד באוניברסיטאות ברלין ופרייבורג, קיבל תואר דוקטור במשפטים ופעל כעורך דין עצמאי בברלין משנת 1900. בשנת 1903 הוא נבחר לחבר הדירקטוריון של קק”ל – תפקיד שמילא עד שנת 1928. הנטקה השתתף כציר בקונגרסים הציוניים, ובתחילת המאה ה־20 מונה ליו”ר ההסתדרות הציונית בגרמניה. הוא יצא נגד מגמות חברת עזרה הברלינאית להשליט את השפה הגרמנית בבית הספר הריאלי ובטכניון בחיפה. משנת 1920 הוא ניהל בברלין את מחלקת אירופה המרכזית של קרן היסוד, בשנת 1926 התמנה לדירקטור של קרן היסוד, ובאותה השנה, כשהועברה הלשכה הראשית של הקרן מלונדון לירושלים, הוא עלה לארץ ועסק בתפקיד זה עד סמוך ליום פטירתו.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב הנטקה, ליד מרכז חורב.

האימון: השבוע נתרגל שמירה על הסח”ח (סף חומצת החלב) בריצה בעלייה. כחימום נרוץ בקצב קל מתחילת הרחוב ועד לפנייה שמאלה לרחוב הפרחים שלוש פעמים, הלוך וחזור, ולאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות. האימון עצמו יחולק לשני חלקים.

חלק ראשון: נרוץ בקצב מתגבר בדרגת קושי 9-8 עד בית הכנסת הרפורמי. בזמן העלייה חשוב לשים דגש על הטכניקה הנכונה ולהתמיד בדפקים הגבוהים. את הדרך חזרה לנקודת המוצע נעשה בריצה קלילה להתאוששות. את החלק הזה נבצע שלוש פעמים.

חלק שני: נרוץ בקצב מתגבר בדרגת קושי 9-8 עד סוף רחוב הנטקה (שם הוא מתחבר לרחוב יקינטון). מדובר במרחק ארוך יחסית, ולכן חשוב לא להגיע לדופק מקסימלי כבר בתחילת העלייה. את החלק הזה נבצע פעמיים.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ תזונה: יש צורך לשלב בין אימון גופני לתזונה נכונה כדי להוביל את הגוף ליעדים הרצויים. נושא התזונה הוא חשוב מאוד, וככל שתקפידו על הכללים כך תובילו את גופכם לתוצאות הרצויות. אז מה חשוב יותר ומה חשוב פחות? 1. תוספי תזונה הם החלק הזניח ביותר בשינוי הרכבי גוף, ומקובל לחשוב שהם מהווים אחוזים בודדים מההצלחה. רק במקרים שבהם יש צורך אקוטי בתוסף מסוים כדאי לצרוך אותו. 2. למספר הארוחות ולזמניהן יש חשיבות מועטה. בעבר סברו שיש חשיבות למספר הארוחות (שלוש או שש ארוחות ביום), אך כיום אנו יודעים שאין לכך משמעות וגם לא לפרקי הזמן ביניהן. בהקשר של פעילות גופנית אין משמעות גדולה אם צרכתם את החלבון לאחר הארוחה בפרק זמן של חצי שעה. 3. התזונה שלנו מכילה כמות נאותה של ויטמינים, מינרלים ונוזלים, ולכן למרות שהתזונה היא גמישה שיעור המזונות האיכותיים חייב להיות גבוה (פירות, ירקות, דגנים מלאים, דגש על סיבים תזונתיים ושתייה מרובה של מים). 4. צריכת אבות מזון וסיבים תזונתיים – היחס בין שלושת אבות המזון (פחמימות, שומנים וחלבונים) הוא חשוב מאוד להשגת תוצאות אופטימליות. לסיבים תזונתיים יש חשיבות עליונה לתפקודו של המעי ולתחושת השובע. 5. כמות הקלוריות שאנו צורכים ביממה היא המשמעותית והחשובה ביותר בקביעת קצב הירידה או העלייה במשקל.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר