רחוב וולפסון
רחוב וולפסון

ההתמדה – המרכיב החשוב ביותר באימון

והשבוע: רחוב וולפסון

פורסם בתאריך: 9.12.17 07:59

היסטוריה: דוד וולפסון (1914-1856) היה הנשיא השני של ההסתדרות הציונית העולמית, יליד ליטא שגדל והתחנך בגרמניה. בשנת 1893 הוא הצטרף לתנועת חיבת ציון, וכעבור שלוש שנים, עם הופעת ספרו של בנימין זאב הרצל “מדינת היהודים”, הציג עצמו וולפסון בפניו והפך לעוזרו ולידידו הקרוב. כבנקאי הוא התמקד בענייני הכספים של התנועה הציונית, ולאחר מותו של הרצל בשנת 1905 נבחר וולפסון לנשיא התנועה הציונית. בתפקידו זה הוא שקד על חיזוק שורותיה של התנועה ועל צביונה הפוליטי של ההסתדרות הציונית העולמית. בשנת 1952 הועלו עצמותיו לקבורה בהר הרצל בירושלים.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב מעיין המקביל לשדרות מוריה.

האימון: הפעם נעסוק בתחנות עם שילוב של אינטרוולים. אורך המסלול הוא 300 מטר והוא עובר ברחובות וולפסון, לוטוס ומעיין. לחימום נרוץ את כל המסלול שלוש פעמים בקצב קל, ואחר כך נבצע מתיחות דינמיות. באימון עצמו נרוץ את המסלול חמש פעמים, ובסך הכל קילומטר וחצי. בכל פעם נרוץ את המסלול הכי מהר שניתן, נבצע 30 סקווטים, 20 ברפיז ו־30 כפיפות בטן, ובסיום ננוח במשך כדקה ונצא לסיבוב נוסף.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: למרכיבי האימון יש חשיבות משתנה. לפניכם רשימה שמסודרת מהגורם שהכי פחות משפיע על השגת תוצאות ועד לגורם המשמעותי ביותר. 1. הקצב שבו אנו מבצעים את התרגיל יכול להיות איטי מאוד עד מהיר מאוד. לקצב ביצוע התרגיל יש השפעה שולית על השגת התוצאה הרצויה. 2. מנוחה בין סט לסט או בין תרגיל לתרגיל. נתון זה משתנה בהתאם לעצימות האימון ולמטרות שלנו. 3. החשיבות של בחירת התרגילים אינה גבוהה כפי שנהוג לחשוב. חשוב להתמיד בתרגילים מורכבים ככל האפשר. 4. התקדמות, כלומר האופן שבו מתכננים את תוכנית האימון, העלאת משקלים, הוספת סטים, הוספת אימונים, משך האימון, בניית סרגל מאמץ נכון ומבוקר והתייחסות למערכת השרירים למערכת הלב ריאה ומערכת השלד בנפרד. שיפור במערכת אחת אינו מקביל למערכת השנייה, ולכל מערכת יש את הזמן ואת הקצב הנכונים לה. 5. נפח, עצימות ותדירות – נפח הוא מספר הסטים, עצימות היא המשקל שמרימים (במקרה של שרירי השלד) והדופק המקסימלי (במקרה של שרירי הלב), ותדירות היא מספר האימונים השבועיים. כאשר משלבים נכון בין המערכות הללו באות התוצאות לידי ביטוי לאורך זמן. 6. התמדה היא החלק החשוב ביותר והיא בוחנת עד כמה אתם דבקים בתכנון שלכם. תוכניות כושר מהנות, ריאליות וגמישות ישפיעו רבות על יכולת ההתמדה שלכם.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר