רחוב נתיב אופקים
רחוב נתיב אופקים

בשביל הגיוון

והשבוע: רחוב נתיב אופקים

פורסם בתאריך: 16.12.17 16:12

היסטוריה: המילה אופקים לקוחה מלשון הנוף הפנורמי הנשקף אל עבר האופק. שטחו של הרחוב, הצופה אל הים ושמתחתיו ואדי עם צמחייה טבעית, נקנה עם קום המדינה מאדם פרטי תושב חדרה על ידי קבוצה של קצינים משוחררים יוצאי הצבא הבריטי ולוחמי מלחמת העצמאות ביוזמתו של דב גבעון, לימים מנהל מפעל נשר, דוד בר רב האי ויוסף קושניר. בעת ההליכים לייעד את השטח לבנייה נקרא המקום בשם זמני – שיכון הקצינים.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב נתיב אופקים בשכונת שמבור.

האימון: אורכו של הרחוב הוא 250 מטר, ולצורך חימום נרוץ אותו הלוך וחזור שלוש פעמים בקצב קל ואחר כך נבצע מתיחות דינמיות. באימון נרוץ את הרחוב שלוש פעמים הלוך וחזור, ובסך הכל קילומטר וחצי. נרוץ מתחילת הרחוב ועד סופו עם כיוון העלייה, שם נבצע 30 סקווטים, 20 ברפיז ו־30 כפיפות בטן, ונחזור לתחילת הרחוב בריצה קלה. בסיום כל סיבוב ננוח במשך דקה ונצא לסיבוב נוסף. בסיום האימון מומלץ לבצע הליכה קלה ולאחר מכן לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: האם כדאי לגוון באימונים או לא? האם יש יתרונות בביצוע תרגילים שונים לשריר? רוב המתאמנים נוטים לאמץ תוכנית אימונים חדגונית, ולכן הם מאבדים חלק מההשפעה המיטיבה של האימון על הגוף. ביצוע סדיר של אימון גופני מיטיב כמעט עם כל מערכות הגוף ושומר על תפקודן. הדרך הטובה ביותר להשיג את ההשפעה הבריאותית המירבית היא גיוון – גם של סוגי האימונים וגם באימונים עצמם. קיים מגוון עצום של סוגי אימון שהמרכזיים שבהם הם אירובי (הליכה, ריצה, שחייה או ריקוד), מחזק שרירים (אימון בחדר כושר, שיעורי חיטוב, פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז ועוד).

כל סוג של אימון פועל בצורה שונה על מערכות הגוף, ולכן ההשפעות הבריאותיות שלו לטווח הארוך הן שונות. למרות זאת, רוב המתאמנים בוחרים לעסוק בסוג אחד עד שניים של אימון גופני מתוך אילוצים של זמן, נוחות והעדפה אישית. נוסף על כך, מתאמנים רבים דבקים באותה תוכנית אימונים לאורך זמן. כתוצאה מכך השפעתו של האימון הגופני מצטמצמת, וגם הסיכון להופעת כאבים אורתופדיים עולה באופן משמעותי. כדי לשנות זאת לא נדרשת מהפכה כוללת בשגרת האימונים – מספיקים שלושה שינויים קטנים בשגרת האימונים והוספה של כמה תרגילים פשוטים. אם אתם רצים או צועדים בצעו כמה תרגילי מתיחה של השרירים האחוריים של השוק – דבר שמפחית משמעותית את השכיחות של פציעות וכאבים אורתופדיים בכף הרגל;

 

לשינויי הקצב (אינטרוולים) יש השפעה בריאותית שלא ניתן להשיג באימון בקצב קבוע, ולכן הגבירו ושנו את קצב האימון בחלק מהזמן; חזקו את שרירי הרגליים – נכון שבריצה או בהליכה שרירי הרגליים מופעלים, אך הם לא בהכרח מתחזקים. חיזוק של שרירים אלה חשוב במניעת כאבים וגם במניעה של הפחתה במסה השרירית; אם אתם מתאמנים בחדר כושר הקפידו לחזק את שרירי הרגליים. רוב המכשירים בחדר הכושר מיועדים לחיזוק פלג הגוף העליון, אך לחיזוק שרירי הרגליים יש חשיבות בריאותית גדולה יותר בכל גיל; בצעו תרגילים בצורה חופשית – הקדישו חלק מהאימון לתרגול באמצעות משקולות חופשיות בעמידה, וכך תכינו את הגוף טוב יותר למשימות שמולן הוא נאלץ להתמודד ביום יום; תרגלו על משטחים לא יציבים – בתרגול על משטחים כאלה (כמו פיתה ובוסו) גם תשפרו את שיווי המשקל וגם תאתגרו את המוח ואת השרירים לעבודה מדויקת יותר.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר