כיכר לסקוב
כיכר לסקוב

הקשר בין ריצה לכוח

והשבוע: הרחובות גולדה מאיר וחיים לסקוב

פורסם בתאריך: 10.2.18 22:03

היסטוריה: חיים לסקוב (1982-1919) היה הרמטכ”ל החמישי של צה”ל ואיש ציבור. הוא נולד ברוסיה, עלה לארץ בשנת 1925 עם משפחתו שהשתקעה בחיפה, ולמד בבית הספר הריאלי. לסקוב התנדב להגנה, שירת בפלוגות הלילה של אורד וינגייט, ובשנת 1941 התנדב לצבא הבריטי. בשנת 1947 הוא שובץ בתפקיד בכיר בלשכת ההדרכה במטכ”ל, השתתף בקרבות של מלחמת העצמאות, ובהמשך שימש ראש מחלקת ההדרכה במטכ”ל. בשנות ה־50 הוא מילא שורה של תפקידים בכירים, ובמבצע סיני פיקד על האוגדה שכבשה את צפון סיני. בשנת 1958 התמנה לסקוב לרמטכ”ל, ולאחר פרישתו מהצבא כיהן כמנכ”ל רשות הנמלים.

ווייז: נחנה בכיכר של רחוב לסקוב בשכונת רמת גולדה.

האימון: אורך המסלול הוא 1,250 מטר (רחוב גולדה 625 מטר ורחוב לסקוב 625 מטר), ואנו נרוץ לאורך המסלול ארבע פעמים, ובסך הכל חמישה ק”מ.

פעם ראשונה: מהכיכר ברחוב לסקוב נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות עד למפגש עם רחוב גולדה, וכך גם מרחוב גולדה עד לכיכר לסקוב. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם שנייה: מהכיכר ברחוב לסקוב נרוץ בקצב קל במשך 180 שניות ונלך במשך 30 שניות עד למפגש עם רחוב גולדה, וכך גם מרחוב גולדה עד לכיכר לסקוב. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם שלישית: מהכיכר ברחוב לסקוב נרוץ במשך 240 שניות ונלך במשך 30 שניות עד למפגש עם רחוב גולדה, וכך גם מרחוב גולדה עד לכיכר לסקוב. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם רביעית: נרוץ את כל המסלול, וסיום ננוח במשך שלוש דקות.

 

סמוך לכיכר יש שלושה ספסלים, ונבצע בהם שלושה תרגילי כוח.

תרגיל ראשון – סקווט: שבו לאחור בגב ישר, הקפידו על משקל לאחור אל העקבים וחזרו לעמידה. רוב המתאמנים לא מעבירים משקל מספיק לאחור ואז הברכיים שלהם נמצאות במנח לא נכון. לכן יש לשים לב שהברכיים לא עוברות את קו אצבעות כפות הרגליים ושהגב לא יהיה קמור. בצעו שלושה סטים של 15 חזרות איטיות ומבוקרות.

תרגיל שני – לאנג’: ממצב עמידה שלחו רגל אחת לאחור והניחו אותה על הספסל. בצעד גדול כופפו את הברכיים עד שהרגל האחורית תתקרב אל הקרקע. טעות נפוצה היא שהרגל הקדמית עוברת את קו האצבעות בזווית לא נכונה לברך. לכן שמרו על הרגל הקדמית בזווית של 90 מעלות. על גב ישר ועל בטן אסופה. לכל רגל בצעו שני סטים של 15 חזרות.

תרגיל שלישי – סקווט על רגל אחת: הניחו את רגל ימין על רגל שמאל, ותוך שמירה על שיווי משקל העבירו את הגוף למצב של ישיבה לאחור, ואחר כך התרוממו לאט למצב של עמידה. שמרו על גב ישר וארוך, על ישבן מעט לאחור ועל ברך ישרה ויציבה. לכל רגל בצעו שני סטים של 12 חזרות.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו.

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר